Sysex dump van en naar TG77

Frer!k

Bedorven lid
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem: via Midi Quest wil ik sysex patches dumpen naar mijn Yamaha TG77. Van de 64 patches die in de interne bank in te laden zijn, geeft de TG een midi error bij bepaalde geheugenplaatsen. Het lijkt wel alsof de data niet geaccepteerd wordt door het apparaat, en neemt dan ook niet de patch over die Midi Quest hem zendt.
De boel staat via een midisport 2*2 aangesloten, en enkel datatransfer tussen pc en Yamaha module vindt plaats, dus geen sequencers die tegelijkertijd andere dingen aansturen bijvoorbeeld.
Op de TG77 is de bulktransfer beveiliging uitgeschakeld.

Wie weet wat er fout zou kunnen gaan? Dank alvast :)

Er zit ergens een batterijtje in de TG77 om de geheugenplaatsen vast te houden ??? Misschien vervangen voor nieuw???? Ik doe maar een gooi hoor.......

Zal eens kijken, of ik die kan vervangen.
Bedankt voor je reactie iig :)

Treed het altijd bij dezelfde patches op? Of is het meer random?
In het laatste geval kan het wel eens aan de midi liggen.
Wat trouwens ook wel werkt is een sequencer gebruiken om de bulk dump van de TG op te nemen. Door die af te spelen wordt hij dan weer geladen. (als bulk dump protectie uit staat)

Ja het treedt steeds bij dezelfde patches op, voornamelijk de laatste vier of vijf van de 64

Vreemd.
Kun je ook de midi communicatie aanpassen?
In Sounddiver kan dit wel. Weet niet of Midiquest dit ook kan.
Meer bufferruimte of timeout of zo instellen.

Heb even gekeken, maar volgens mij biedt MidiQuest deze mogelijkheid niet om in te stellen.
Zit echt even met m'n handen in het haar, kan dus gewoon een aantal patches niet meer inladen in de synthesizer.
Is het waarschijnlijk dat dit in een hardware probleem is in de TG? Met m'n SY77 had ik deze problemen nooit leek het.

Maar probeer je dan ook telkens dezelfde patches op die laatste 4 plekken te zetten? (misschien zijn de patches niet jofel)

Of is het dus bij verschillende patches op dezelfde plekken in de tg77 ?

Is het een bank (totaaldump) of heb je zelf een selectie losse patches samengesteld? (denkend aan m'n DX7, neem aan dat het ongeveer hetzelfde werkt)

Nee dat is het probleem gelukkig niet zoals het er nu naar uit ziet want:
(Olé!) Het lijkt erop alsof ik het probleem gevonden heb:
De Midi communicatie verloopt bij mij via USB naar een Midisport 2x2. Maarrrr: vanuit daar wordt het signaal versterkt en verdeeld naar vier andere poorten via een Thru 1x4 (heb namelijk nog wat andere geluidenbakken. Deze laatste heb ik voor de grap haha eens er tussen uit gehaald, en nu lijken de Sysex dumps goed te gaan!
Bedankt voor jullie reacties iig! :)

LOL

Hoe kunnen wij ruiken dat jij midi thru'ed? Maar das toch vaak de oorzaak van midi ellende?
Daarom heb ik zelf ook altijd als stelregel. Elke synth/module een eigen dedicted midi in/out poort. Als je dan 2 midexen moet hebben dan moet dat dan maar. ;)

ja dat was idd niet te ruiken :)
maar voor mij was deze wetenschap geheel nieuw, dat het dumpen van midi data problemen zou geven wanneer via Midi Thru aangesloten. Vormt dit namelijk niet gewoon een 'harde' één op één patch met de Midi In poort?

Back