[Voyager] Headphone uit als patch mogelijkheid?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heya!

Heb sinds kort een Voyager + cv expansie. Nu meen ik in een grijs verleden eens gelezen te hebben dat je de headphone uit ook kan gebruiken om te patchen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het veilig? Er wordt hier namelijk streng op illegaal vuurwerk gecontroleerd, en een Voyager kan nogal knallen :D

Lijkt me Lijkt me cool om bijvoorbeeld S&H mee te tweaken.

.. Tjjaaaaa.. San Andreas EN een Moog Voyager.. Jouw kerstperiode kan niet meer stuk, denk ik zo.. :)

Je kan de headphone out in de Filter Audio input doen voor een extra ranzig randje...(volgens sommige "HET" typische minimoog geluid). Ik neem aan dat er op de Voyager ook een lampje zit voor de filter audio input dus je kunt alles in de gaten houden als je met de headphone out volume knop deze 'patch' wat meer oppompt.

Origineel geplaatst door smackos
Je kan de headphone out in de Filter Audio input doen voor een extra ranzig randje...(volgens sommige "HET" typische minimoog geluid). Ik neem aan dat er op de Voyager ook een lampje zit voor de filter audio input dus je kunt alles in de gaten houden als je met de headphone out volume knop deze 'patch' wat meer oppompt.

Zal dit eens proberen! Lampje is idd ook aanwezig op dit model, boven de external switch. Zal vanavond eens een voorbeeldje posten.

De Moog Voyager zonder gebruik te maken van doorlussen.

Attachments

• signal zonder headphone.wav
    660,1 KB · Bekeken: 73
De Moog Voyager met het headphone signaal doorgelust:

- headphone signaal op 50%
- external mixer op 60%
- external switch on [jazeker!]

Hier over m'n monitoren heeft het signaal meer diepte, vooral in het laag.

Attachments

• signal met headphone.wav
    611,2 KB · Bekeken: 88
Ik hoor niet echt veel verschil op mijn trust computer speakertjes hier, het is ietsjes harder. Wellicht kan je hem nog iets opvoeren of klinkt dat niet? Die output van de headphones bedoel ik...of de input van de external filter input.

Of werkt deze truuk niet op de Voyager (errr...ik zou eigenlijk niet weten waarom niet)

Origineel geplaatst door nomore
tsss. hebben wel allemaal voor duizenden euris aan gear staan en lopen we met comp. speakertje te fokken :duivels:
anyway.. ook op decent headphones is er geen verschil waarneembaar.

Mhhh, als ik headphone signaal of external mixer verder open schroef gaat het rode letje van de external mixer branden. Nu heb ik de manual nog niet, maar ik kan me voorstellen dat dat ledje er ter waarschuwing is.

ehmmm

ehmmm

ik kan het op je demo's niet echt goed horen maar het schijnt dat de Voyager het effect nog meer kan bereiken dan de originele Mini.
Overigens gebruik ik niet de hoofdtelefoonuitgang maar gewone uitgang.
Je moet dan met de Voyager evt. een splitter gebruiken en je voert dus gewoon de output naar de input.
In Sound-on-Sound staat:
Few Minimoog players have failed to experiment with feeding one of the instrument's outputs into the External Signal Input. This thickens the sound and, depending upon the synth's calibration, changes the timbre in striking fashion. Do the same thing on the Voyager, and the effect is even more dramatic, causing anything from a mild fattening of the timbre to a full-blooded feedback loop that you can manipulate using the filter, resonance, and all sorts of other controls. If you're into aggressive sounds, this is the way to go.

Ik heb snel even wat opgenomen om het effect duidelijk te maken en kwam er net pas achter dat ik vergeten was mijn Lexicongalmpjes uit te zetten, sorry. Maar het is wel hoorbaar. Eerst uiteraard het "cleane" signaal, daarna steeds meer external volume erbij. Het laatste begint al richting David-Harley-Davidson-screaming-guitar-sound-is-my-middlename-Gilmour te gaan:engel:

Attachments

• external audio.mp3
    930,6 KB · Bekeken: 65
@VL7: Ieh, je bijlage lijkt niet te werken.

@Yawgmoth: Ik hoor wel een verschil hoor, hoewel minimaal, op headphones. Het doorgeluste signaal is inderdaad iets dieper en 'gevulder'.

hi,

hi,

nou,blijkbaar is het mp3-tje niet door iedereen te downloaden maar daar hoor je toch echt een heel groot verschil wanneer je de truck toepast. Bovendien wordt hij al erg lang gebruikt door veel muzikanten(zie eerder citaat) dus ...
Misschien eens een adere klank proberen? Misschien dat je daar meer effect mee bereikt?
:mega:

Laatst gewijzigd:
Re: hi,

Re: hi,

Origineel geplaatst door VL7
nou,blijkbaar is het mp3-tje niet door iedereen te downloaden maar daar hoor je toch echt een heel grot verschil wanneer je de truck toepast. Bovendien wordt hij al erg lang toegepast door veel gebruikers (zie eerder citaat) dus ...
Misschien eens een adere klank proberen? Misschien dat je daar meer effect mee bereikt?
:mega:

Zal eens een wat vlakke klank proberen. Deze is van nature reeds wollig.

Back