[MIJN BESTE TRACK] Constraining Creativity

synthmann

Ouwe rot
Track heet Constraining Creativity en is te vinden op

http://www.gerards-productions.nl

dat is mijn nieuwe website waar ik mijn muziek vanaf nu host, neem ff een kijkje en onder muziek kun je de track vinden. De onderste in het rijtje

Tis imho mijn beste track ooit, dancy en toch een beetje synthie, in de productie werd ik creatief begrensd door een partner in crime (nee, niet francis rimbert ;)) anders was het een stuk mellower geworden.

hier een direct linkje, maar doe me een lol en kijk ook ff op mijn site (studio en links secties worden nog gevuld soon!)

http://www.gerards-productions.nl/musicfiles/ConstrainingCreativity.mp3

bij deze knal ik em ook in de Beste DSF track 2004 contest!

Ja, hij klinkt wel lekker zo, maar toch zit ik een beetje met twee gedachten. Het is wel dance, maar je melodie past er niet helemaal bij, heb ik het gevoel (gaaf trouwens hoe je baslijn wel van akkoord wisselt en je melodie niet - of zoiets :halleluja ). Geeft wel een mooi vervreemdend effect, maar ik weet niet of je daar het maximale uithaalt. De hoofdmelodie zou ook erg geslaagd zijn zoals bij thema's van bepaalde jaren '80-films (ken je het thema van Frantic? (de versie onder de aftiteling vooral) Op zo'n manier), maar dan ben je het dance-gedeelte natuurlijk kwijt. Ik weet niet; het klinkt wel goed zo, maar ik heb het gevoel dat er op een bepaalde manier meer uit te halen valt.

Wat andere puntjes: ik vind je drums wat dof, zowel de kick als de hihats. En er zit wel erg veel distortion op je lead; lijkt net alsof-ie te hard is opgenomen of zo (vooral hoorbaar tussen 1:34 en 1:50). En de strings die ergens in de verte hoorbaar zijn klinken wat vlak.

Gave geluidseffecten trouwens die ertussendoor vliegen. :)

Maarruh: wat heb je nou uit je Andy gehaald? :P

thanx voor de reply!

en of ik het thema van Frantic ken:) echt prachtig vind ik dat!! ik moet de dvd nog eens halen.

Tja, ik maak altijd al meer luistermuziek dan dance muziek, dus die twee gedachten kan ik me in vinden!

drums dof, tja, dat is de jomox airbase, die staat er beetje bekend om. de hele track moest een beetje een gruizige feel hebben, niet zo gepolijst als trance zeg maar. vandaar ook de distortion op de lead, die is opzettelijk, dan haal je weer eens een andere sound uit een juno60!

strings (eminent 310 unique) wilde ik niet tezeer naar voren brengen om de rest niet weg te drukken, heb vaak de neiging ze te hard te zetten, misschien hadden ze hier wel iets harder gemogen idd.

andromeda niet gebruikt :dubbel: die had ik toen nog niet.is een oudere track maar had em nog nooit gepost.

Ik zit toch wel een beetje met dezelfde gedachte als Cheimoon.

Het is zo gelijk geen dance. Of toch niet van deze tijden ;)

Hij klinkt wel heel goed, maar het mist iets fris vind ik.

Voorgekauwde,dezelfde ééntonige van hetzelfde weeral zoals ik er al zo'n duizend hoor op internet,.Helaas origineel ben je niet,de schuld van de goedkope soft-synth markt,en mensen die denken iets origineels op internet te brengen,helaas weer eentje in een dozijn,maar amuseer je verder,daar gaat het trouwens om.

Origineel geplaatst door sinew1958
Voorgekauwde,dezelfde ééntonige van hetzelfde weeral zoals ik er al zo'n duizend hoor op internet,.Helaas origineel ben je niet,de schuld van de goedkope soft-synth markt,en mensen die denken iets origineels op internet te brengen,helaas weer eentje in een dozijn,maar amuseer je verder,daar gaat het trouwens om.

Pardon?! :confused:

1) Er wordt allerlei hardware genoemd.
2) Als dit een rip-off is dan wil ik wel de hele trits originelen opgesomd zien.
3) Zelfs al zou je gelijk hebben, dan zeg je dat nog niet op zo'n manier, zeker niet als de maker zelf aangeeft dit zijn beste track te vinden waar hij bijzonder trots op is (en liever ook niet met een zo moeilijk leesbare lay-out trouwens).

:frons:

Ok,dit is een forum,en dan mag je je gedacht zeggen,iets dat ik ook de lezers laat blijken,als ik niet de gouden tomaten uit deel.Ik vind dat dit heel commercieel klinkt,een soort cover versie,dat je hier en elders vaker hoort.Hoor eens op de radio In wat verschilt dit stukje muziek dan volgens jouw?Het mag voor mij commercieel klinken heb ik niets op tegen voor degene die dat willen,maar het ging er voor mij enkel en alleen de originaliteit.Jouw muziek is gewoon een smeltkroes,een mix die ik gewoon overal hoor.Niet dat het slecht is,maar ik zoek naar iets nieuws.
Dat magische,dat apparte van hé,nog nooit gehoord,dit is nieuw,niet in een genre onder te brengen,een ander levenswijze van muziek brengen,a new way of life music,dat wil ik horen,een nieuw uitlaatklep.Nu is het meer een ongenoegen die ik laat blijken als ik weer een trend zie in de muziek die ik noem weeral van hetzefde,maar ik zeg het nog eens,geen afbreuk aan jouw genre die je wilt brengen,ieder zijn goesting,voor mij niets nieuws onder zon,jouw muziek,ik zoek,ja iets apparts en daarin kan ik me ontzettend vinden,gewoon mijn voorkeur,the wanna-be.

In het begin dacht ik dit wordt niks maar vanaf 1..50 is het echt wel een superleuk loopje. Doet me ergens aan Franse films van de jaren 80 denken, Louis de funes .... Gewoon relaxte muziek om over zuidfranse wegen te scheuren met een baguette en een stuk brie bij de hand ;)

Mocht het begin wat korter zijn en de drums misschien een andere klank (Roland, geen 909 ;) )zou ik dit kopen op vinyl.

BTW die lead is echt graaf

sinew1958 blijf bij je leest, trance waarschijnlijk :D

Ok,dit is een forum,en dan mag je je gedacht zeggen,iets dat ik ook de lezers laat blijken,als ik niet de gouden tomaten uit deel.Ik vind dat dit heel commercieel klinkt,een soort cover versie,dat je hier en elders vaker hoort.Hoor eens op de radio In wat verschilt dit stukje muziek dan volgens jouw?Het mag voor mij commercieel klinken heb ik niets op tegen voor degene die dat willen,maar het ging er voor mij enkel en alleen de originaliteit.Jouw muziek is gewoon een smeltkroes,een mix die ik gewoon overal hoor.Niet dat het slecht is,maar ik zoek naar iets nieuws.
Dat magische,dat apparte van hé,nog nooit gehoord,dit is nieuw,niet in een genre onder te brengen,een ander levenswijze van muziek brengen,a new way of life music,dat wil ik horen,een nieuw uitlaatklep.Nu is het meer een ongenoegen die ik laat blijken als ik weer een trend zie in de muziek die ik noem weeral van hetzefde,maar ik zeg het nog eens,geen afbreuk aan jouw genre die je wilt brengen,ieder zijn goesting,voor mij niets nieuws onder zon,jouw muziek,ik zoek,ja iets apparts en daarin kan ik me ontzettend vinden,gewoon mijn voorkeur,the wanna-be.

Tsja, ik zie dat je dit of een variant hierop bij elke track zegt en dat je zelf geen tracks gepost hebt. Dus laat ook maar.

Trouwens:
(...) Jouw muziek (..) jouw genre (...) jouw muziek (...)
:confused: (het is mijn track niet)

ik zoek,ja iets apparts en daarin kan ik me ontzettend vinden,gewoon mijn voorkeur,the wanna-be.
If you want to be, then why don't at least you try to be?

Ofwel: ik vind 'm cool. Ik zou er alleen geen dance van gemaakt hebben. 8)

(zo, on-topic weer)

dank voor al uw feedback en dank voor de warme steun.

nog even de gebruikte gearlist voor de duidelijkheid:

juno60
doepfer A100
eminent310 unique
jomox airbase99
korg MS10 (inclusief die enigszins op een VCS3 lijkende sound die patroongewijs terugkomt, dat is het sweepen van het filter terwijl reso op 8,5 staat)

al die gear heb ik nu niet meer maar nu heb ik een Andy ;)

ik maak gewoon graag analoge, analoog klinkende luistermuziek en voeg daarbij vaak een snufje dance-invloed. en dan vind ik dit gewoon mijn beste, meest complete en afgewerkte track tot nu toe, luister alleen maar eens naar de variatie in bas drum en snare drum die leven in de track brengen zonder dat je het echt merkt. is niet gewoon boem tjak boem tjak 160 x gekopieerd!!!

Leuk nummer. Leuke lead en mooi thema. Pas wel op met dat modulatiewheel (af en toe tegen het valse aan).
Maar al met al :okdan:

Back