Yamaha PLG100-VH expansieboard

A3-jan

Stamgast
Heeft iemand ervaring met het PLG100-VH expansieboard van YAMAHA??

Ik las dat het mogelijk is om meerdere stemmen hiermee te creeeren ( vocalist gebeuren)
Hoe wordt het aangesloten (naar mengtafel) en uit gemixt??
Klinkt het een beetje??

grtz

VH

VH

Hoi,

Ik heb sinds vandaag een MU 100 R met de VH plugin. Ik weet nog niet hoe die klinkt want moet hem nog uitproberen en aansluiten. Maar hoop komende week daar wel wat over te kunnen zeggen.

Ik ga er vanuit dat ie goed is gezien de kwaliteit van de andere plugins. Wellicht vergelijkbaar met de GEM WK 4 met de PLUS update en de Yamaha PSR serie.

Groet

Met de PLG100-VH plug-in board kan je inderdaad tot 4 stemmen harmonie gebruiken.

Je kan de kaart gebruiken voor synthpartijen maar uiteraard is het bedoeld voor gebruik met een microfoon die je aansluit op de A/D ingang(en). Een Motif heeft meerdere uitgangen en je kan dus zelf bepalen welke parts naar welke uitgangen worden gestuurd.

Er zijn niet erg veel demo's op het internet maar de volgende fragmenten zijn gemaakt door enkele Motifgebruikers:
voorbeeld 1
voorbeeld 2
voorbeeld 3
voorbeeld 4
voorbeeld 5

De PLG100-VH gebruikt wellicht dezelfde technologie die je ook terugvindt in o.a. bepaalde Yamaha PSR keyboards, Yamaha Tyros en verschillende Yamaha CVP Clavinova's. Er bestaan ook losse Harmonizers, o.a. van Digitech.

Back