Ogygene part IV examen...

jgeers01

Analogue Age
Voortgekomen uit deze thread

Ik kon het niet laten; nadat ik op dit forum zoveel interessants had verwerkt over het instrumentarium en technieken van Jarre heb ik mijn favoriete nummer maar eens geprobeerd na te spelen. Puur uit nieuwsgierigheid overigens. Wat die man een kleine 30 jaar geleden heeft gedaan vind ik echt geweldig. Respect voor de eenvoud en klank die overigens niet meevalt te simuleren.

Mijn poging was vooral leerzaam maar zeker niet geslaagd; met de huidige technieken ben ik een eind gekomen maar een groot gemis is o.a. de warmte, en de hoeveelheid aan plugins is veel te verleidelijk (kunst van het weglaten...).

Tot stand gekomen met Reason (eminent/minipops samples) en Nuendo (virtual instruments en mixage).

Ogygene part IV

Last edited by a moderator:
erg erg knap gemaakt!

vooral die lead... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?:) Je wist waar die uit kwam en hoe gemaakt? of was het een zoektocht?

groot verschil met mijn track is het feit dat ik gewoon jarre achtige klanken heb gebruikt. Jij hebt ze exact "nagemaakt".

:okdan:

Origineel geplaatst door Unic
vooral die lead... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?:) Je wist waar die uit kwam en hoe gemaakt? of was het een zoektocht?

groot verschil met mijn track is het feit dat ik gewoon jarre achtige klanken heb gebruikt. Jij hebt ze exact "nagemaakt".
:okdan:
Eerlijk gezegd vond ik die van jou nog Jarre-karakteristieker... Die van mij komt uit de Pro-53, bijna factory: klein beetje analoger gemaakt (monofoon met een tikkeltje portamento) en een laagje chorus...

Re: Ogygene part IV examen...

Respect ! :halleluja

Origineel geplaatst door jgeers01
Voortgekomen uit deze thread

Ik kon het niet laten; nadat ik op dit forum zoveel interessants had verwerkt over het instrumentarium en technieken van Jarre heb ik mijn favoriete nummer maar eens geprobeerd na te spelen. Puur uit nieuwsgierigheid overigens. Wat die man een kleine 30 jaar geleden heeft gedaan vind ik echt geweldig. Respect voor de eenvoud en klank die overigens niet meevalt te simuleren.

Mijn poging was vooral leerzaam maar zeker niet geslaagd; met de huidige technieken ben ik een eind gekomen maar een groot gemis is o.a. de warmte, en de hoeveelheid aan plugins is veel te verleidelijk (kunst van het weglaten...).

Tot stand gekomen met Reason (eminent/minipops samples) en Nuendo (virtual instruments en mixage).

Ogygene part IV

heb je deze ook al gezien en gehoord????????
http://www.perkristian.net/music/PerKristian_VirusKB-Equinoxe5.mp3

live op 1 synth????!?!?!? Kan dat echt???

ps:
IN de track van mij gebruik ik de string-vst met de fruityphaser en de A-synth vst voor de baslijn... simpele plugins maar voor de simpelheid maximaal effect dus.:)

Ik ben dus benieuwd naar je eigen jarre based track:)

Hij is goed! Leuk, dat de phaser ook wel aardig klopt qua timing.

Die van Per Kristian heb ik al eens gehoord, ook verrekte goed, hij had hem al eens gemaild toen hij vroeg naar een Nederlandse Eminent 310 (wat is er verd.... toch met die verd... Emin&^% :) )

Ga lekker door, volgens mij kun je hier enorm van leren; het valt niet mee na te maken, je moet dan ergens aan voldoen. Als je zelf iets nieuws schrijft weet niemand of het klopt...!

Je bent trouwens 20 jaar te laat - Ed Starink is je voorgeweest: http://www.starink-world.net/index-d.html :)

I don't understand a word of whats being said here(except from some words) but . . . good work Jan!

Love the strings and wind effetcs. Maybe the second lead sounds a bit out of tune but other than that; great! :)

Welcome Per! :) We try to keep this site in Dutch, but I can imagine this proves difficult in your case.
Your work is often discussed - and imitated - here, be sure to have a look around! :D

My own 2 cents (WIP): Equinoxe 4

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
wie de neuk is deze nieuweling? nooit vanne heurt...

kan ie toch niet lezen/begrijpen
per is een muzikant die heeft aangetoond dat je met 1 access virus b voldoende hebt om een complete jean michel jarre praktisch 1 op 1 na te maken.

meer info staat in het virus forum waar je ook de links naar zijn mp3's kunt vinden en een discussie hierover kan lezen (is wel in het engels ;) )

Re: Ogygene part IV examen...

Origineel geplaatst door jgeers01
]

Klinkt best leuk, maar eerlijk gezegd vind ik hem nogal steriel, lees NIET organisch/analoog klinken zoals de echte...
ik mis de analoge 'imperfectie' en stemming van veel sounds...

Nog altijd stukken en stukken beter dan die versie van Aphex Twin.

Maar ik vinnem gaaf hoor!

Origineel geplaatst door Per Kristian
I don't understand a word of whats being said here(except from some words) but . . . good work Jan!

Love the strings and wind effetcs. Maybe the second lead sounds a bit out of tune but other than that; great! :)

Per, thanks for your kind words and very nice to have you here at this dutch forum :okdan:. In many threads -especially containing Jarre- there are many links to your site and -if I may say so- the Jarre lovers really think you did an amazing job with the virus :halleluja.

Just let us know if you need some translation at this board!

Best regards from Jan Pieter
BTW, as a personal assignment I made a new song based on Jarre elements with a little personal touch; it's is called Jarrish and I hope you like it...

Laatst gewijzigd:
Hay

knap gedaan hoor, het is een van de betere die ik gehoord heb

en hij is wat nagemaakt die jarre(mischien wel het meest)
is ook niet zo vreemd het is echte synth muziek

reason is dan toch hele goede software

ben benieuwd naar je volgende Jarre

Greetz turtel8D

Knap gedaan hoor, ik vraag me af hoe je die hele score hebt na kunnen maken. Is er bladmuziek online te vinden of heb je het op het gehoor gedaan??

Back