Ogygene part IV examen...

als iemand me een midi file kan geven met de melodie e.d. wil ik ook wel een poging wagen.
ik heb geen zin om alles met mijn muis in te gaan klikken :D

Nou vooruit, ik wil jullie mijn versie ook niet onthouden dan.
Waarschijnlijk één van de mindere uitvoering hier, maar whatever....
Ik heb hem omstreeks '98 gemaakt, met, als ik me het goed herinner alleen een Roland Soundcanvas en een JD-990 (ja, de MinipopsSound komt uit de 990).
Ik heb er wel een eigen intro aan gebreid en de outro is ook niet "Ad Lib"zoals je nog al eens tegenkomt in de "Songbooks" van Jarre.
Het is geen bijzondere uitvoering, zo klint de "wind" meer als een straaljager... :D
Maar goed, oordeel zelf en lach je een breuk ;)

Zuurstof Part 4

Laatst gewijzigd:
Een hele leuke versie Zmoke! Een eigen tintje eraan geven mag weer! Mooie noise-hits trouwens... Het enige wat er in mijn ogen nog aan ontbreekt is de phasing-brei; ik zou 't nog even doen ;)

Ik ook....ware het niet dat ik niets (op de JD-800 na dan) meer heb....heb alles ingeruild voor een andere hobby :o:

ga me nog schuldig voelen dat ik je mixer nu heb ingepikt Zmoke ;)

hmz, ik maak nu aanspraak op een eminent 310, zelfde verhaal als jij jgeers, alleen heb ik niet zo'n grote volvo :P

maar zodra ik transport heb, ga ik ook eens een remake in mekaar knutselen!

Origineel geplaatst door jgeers01
Er zullen ongetwijfeld midifiles van zijn; ik heb gewoon m'n oortjes gebruikt :maffia:

:eureka:

tering ja,, je hebt natuurlijk gewoon midifiles,,, ik vroeg me al af joh,, dat is zo'n tering werk om helemaal op gehoor zo'n stuk uit te werken.

Hay

nou die van Zmoke klinkt ook lekker
ik gaat hem ook remixen alleen ala turtel:D

jigeers succes met je eminent, ik ga die restauratie zeker volgen
ik kan je alleen advies geven over de kast , maar die ziet er nog goed uit he?
ik heb nog dat ouderwetse politoeren geleerd

misschien is het wel de snelste eminent ter wereld 120 km

greetz turtel

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik ben wel benieuwd wat dat precies is. Zou je er hier wat meer over willen vertellen?

hay

ik weet niet wat ik daar moet zie ,een stuk hout met een sticker?
die kleurstof is waarscheinlijk vandijksbruin, bijna al het oude bruin in meubels is met die kleurstof gedaan
kost 2 euro nij de betere verfzaak(in rdam weet ik er maar een) water en dat spul met een beetje amoniac
en je kunt hout opnieuw kleuren in de authenthieke kleur

als je niet weet wat politoeren is ,ben je nog niet oud:D

vroeger was bijna alles gepolitoerd pianos meubels antiek ,scheepsintrieur, in nederland staan heel veel oude zwartgepolitoerde pianos
het is voor het spuitijdperk, tegenwordig wordt alles gespoten
alcohol,shellac, puinsteen,parafineolie en een dotje katoen ,dat zijn de ingriedienten

van een oude rot geleerd

greetz turtel

Origineel geplaatst door bobaphat
:eureka:

tering ja,, je hebt natuurlijk gewoon midifiles,,, ik vroeg me al af joh,, dat is zo'n tering werk om helemaal op gehoor zo'n stuk uit te werken.

En iemand heeft die ooit weer ingespeeld... laten we zelf ook af en toe eens wat spelen de de oren het werk doen! Dat is de helft van muziek maken, toch?

Ik zat net te luisteren naar part 4 en het verbaast me echt hoe goed je dit nagespeeld hebt. De bass klinkt wel net wat te wollig ten opzichte van het origineel en de lead komt niet volledig goed over, maar verder heel netjes gedaan! :okdan:

Thanks guys! Naspelen is idd ontzettend leerzaam. Het geeft ook additionele info over hoe de track destijds gemaakt moet zijn (qua instrumenten/middelen) en dat vind ik nog het leukste aan het naspelen...

Origineel geplaatst door ZmokE
Oke dan....
Stukje van Ron
Goed gedaan zeg! Wat een werk om die hele sax-partij uit te zoeken 8>
Wat waren de ingredienten? (want we willen er natuurlijk wel graag van leren...)

:kroon:

De saxpartij komt rechtstreeks uit het songbook (ik kan niet spelen helaas...althans...niet zulke stukken)...
Als ik het goed herinner komt een deel van de strings uit de JD-990 en de JV-1080...denk dat de Canvas ook nog wel een bijdrage geleverd heeft hierin.
De Sax komt uit de 1080...de twinkelende geluidjes uit de 990...
De heartbeat komt ook uit de 1080...liep ik per toeval tegenaan..toen ik heel laag een patch bespeelde (was Synthbass of iets in die trend). De sequencebass komt volgens mij ook uit de 1080.

Zoals ik al zei kan zelf bijna niet spelen...alles noot voor noot invoeren in Cakewalk was de manier waarop ik het deed.
Maar had daar geen problemen mee..het leukste vond ik om die synths te bedienen...knoppies te draaien, en op deze wijze het origineel zo dicht mogelijk te benaderen.

Laatst gewijzigd:
Back