[Roland] analoog (SH-7 vs System-100 / 101)

lowtech

No Tech Like Lowtech
Ik heb net een SH-7 aangeschaft bij Music House. Ben ik heel blij mee. Nu heb ik mijn system 100-101 ingeruild. Beetje spijt van al. Want ook al is de SH7 een beest die ik nooit meer weg zal doen. De sys100-101 heeft als éénoscilator synth echt een killing sound. Lijkt wel dikker en de PWM is o lekker gruizig

Is dit onzin? of weet iemand meer inside info

Lowtech

Beter...

Ik was al benieuwd wie hem gekocht had en hoe ze aan een 101 kwamen. Maar hoe klinkt een SH-7 in vergelijking met een System 100?

system 100 versus Roland SH7

system 100 versus Roland SH7

Ben de gelukkige bezitter van de SH7 maar had hiervoor een 101 van system 100.

De SH7 is helemaal te gek en ik doe em nooit weg, maar die 101 van sys 100 heeft een vettere enkele oscilator en een gruiziger PWM.

Is dit onzin en ben ik sentimenteel over de verkoop van mijn 101 of heb ik gelijk?

CU all

en ik ben op zoek naar een manual voor de SH7

sh 5 is toch nog vetter ik kom lang geleeden een keer een sh7
krijgen maar een maat van me zij niet doen
waar heb je dat 101 sys 100 vandaan ook MH ????

Ik heb een keer een model 100+102 gehad en daar heb ik echt spijt van dat ik die weg heb gedaan. Dat is inderdaad de volst klinkende synth die ik ooit heb gehoord. Ik heb ook ooit op het punt gestaan een SH-7 te kopen, maar ik ik werd afgeraden vanwege het ielere geluid. De 5 schijnt inderdaad leuker te zijn.

Ik bedoel dus een model 101 + 102.

nah de sh7 is wel erg cool hoor maar doet me eigenlijk erg aan de jupiters denken. Als ik poen heb wil ik absoluut een hele system 100 set. Beste oscilator die ik ooit gehoord heb. Als je in het laag zit met wat extra pwm lijkt het alsof je een dubbele osc hoort. Maar de 101 is qua tuning heel zwak en moet je traploos (ook al wel erg cool voor een glissando naar 0hz) regelen. Dus als je effe een oktaaf lager iets wilt afspelen. moet je eerst stemmen

?

?

heeft de sh7 een 12db of een 24db filter?

12
Technical Info
Polyphony Duophonic
Oscillators 2 VCO's (square, triangle, ramp and PWM)
LFO One LFO w/ saw, square, sine waveforms + speed and delay control
VCF 12dB/oct HiPass and LowPass filters w/ resonance and modulation sources from LFO, S/H, VCO2, or envelope follower
VCA 2 ADSR Envelope generators
Extra Fun Ring Mod, white or pink noise Gen, External Audio Input to filter or ring mod, sample+hold
Keyboard 44 keys
Control CV/Gate
Date 1978 - 1981
Current$$ $800

matthias becker

matthias becker

mmm, zou die synthguru matthias becker (synthesizer von gestern) er hierbij dan toch naast zitten?
bij de crumar ds2 beschreef hij ook al dat hij "dacht" dat die een 12 db filter had.
het blijft een interessante vraag

Attachments

• mathias.jpg
    mathias.jpg
    43,3 KB · Bekeken: 127
Re: matthias becker

Re: matthias becker

Origineel geplaatst door sunny pedaal
mmm, zou die synthguru matthias becker (synthesizer von gestern) er hierbij dan toch naast zitten?
bij de crumar ds2 beschreef hij ook al dat hij "dacht" dat die een 12 db filter had.
het blijft een interessante vraag

yep iedereen die koel is heet matthias

Back