[Italo] Silver Martini - Robodance

Tactic

Ouwe rot
Na al een hit geweest te zijn in mijn directe omgeving ;) presenteer ik nu aan U :

--** ROBODANCE **--

gemaakt in mei 2004 onder mijn alter-ego SILVER MARTINI , de man met de mat en de zweetbandjes.
Geinspireerd op mijn Italo idolen Cyberpeople, Koto, en natuurlijk Fun Fun.

Ik zou graag willen zeggen dat ik hem gesequenced heb op een zx spectrum , en dat alle geluiden uit mijn jupiter 8, linndrum en andere waanzinnige bakken komt , maar inderdaad , zoals de kenners onder u al hoorden , de gebruikte spullen zijn: juno 60, softsynths (pro 53, v-station, kontakt etc), mijn ews88mt (luister maar naar de dynamiek...=( ) en mijn nordlead. Er zitten nog een paar fouten in... maar ben te lui om er nog wat aan te doen :gaap: .

http://members.home.nl/martijn.engbrenghof/Silver Martini - Robodance.mp3

Leuke plaat. Ik hoor geen foutjes of dingen die ik zou veranderen...

Jij was toch een hardcore man? :D

:okdan: vette shit

coole plaat man...

Lekker veel afwissseling, wordt beslist niet vervelend of eentonig. De track had van mij nog wel langer mogen zijn. Deze track zou je makkelijk 8 minuten kunnen maken.
Alleen dat woordje tonight komt naar miin mening iets te vreemd op de maat, maar voor de rest nothin' but props.

Waar komt die clap eigenlijk uit die eigenlijk wel in de hele track aanwezig is, maar duidelijk hoorbaar is o.a. tussen 3:30 en 4:00.

Ik maak af en toe ook wel eens wat italo en zoek al vet lang deze clap.

(Ik heb de track nu al 4 keer geluisterd, ik vind m echt vet. Ik heb zin om mn mat weer te laten groeien ;) Dat synthlijntje door dat robodance refein, met die pro 53 is echt vet (1:26), het doet me aan mijn Nintendo 8 bit tijd denken.)

8) Coole track, man!!

Doet me denken aan zo'n computerspel uit de jaren 80/90, waarbij je bovenop het spel kijkt en met een vliegtuigje allemaal hordes vliegende beesten kapotschiet.

..of is dat raar....?

@Rezonator de clap is natuurlijk een linndrum ... wat anders ? :D

Afgezien het feit dat dit duidelijk software is ipv hardware :duivels: toch een meesterlijk nummer!

let op: een cynische smile, voordat het weer een software/hardware-discussie wordt

En ook wel koto*D
Doet me denken aan de zomer van 1986
Wel jammer van de dynamiek,en sommige synthgeluiden die wat iel aan doen.
Wil je het helemaal goed doen,zal het toch wat dikker mogen allemaal.
Tenminste ik ga er van uit dat je autentiek wil klinken,refererend aan die tijd van deze soort "nederitalo"
Als dat niet zo is,is mijn opmerking niet relevant.

Laatst gewijzigd:
Zover ik weet is er nooit een sequencer progje voor de ZX spectrums geweest hoor.

Heel knap gemaakt nummertje. Met wat meer mixtrukjes zou je hem wel wat dikker kunnen maken. Of dat nou perse moet kweenie.

:okdan:

Origineel geplaatst door fuse
Zover ik weet is er nooit een sequencer progje voor de ZX spectrums geweest hoor.
Nou je gelooft het of niet maar op de ZX was echt midi te krijgen.
8 sporen slechts, maar goed het liep.

Draaide op een ZX 48 en hoger (+ en 128 / +)

Ik heb zelf ooit een midi interface op mijn ZX128 geprutst, en in basic een drumtrack voor mijn MPC 60 en bastrack voor mijn DX7 geschreven.

zo zie je maar.

Voor bijna alle homecomputers was midi te krijgen, Apple 2, BBC-MICRO (Vince Clarke gebruikt hem NU NOG!), ZX Spectrum, HitBit, C64 (toen de king, Theme from S-Express is op een c64 gesequenced...) e.v.a.

On Topic:

Tja Martini, dit is wat men noemt een meesterwerk, kleine arrangeer-bugjes daar gelaten een ideale italo plaat.

Als je de mix nou toch eens over wil doen,kom dan toch even een keer met je midifile naar mijn analoge theater.
Als je dit uitwerkt, kun je deze stijl een nieuwe impuls geven!

Je weet dat de huidige italo producers hetzelfde dynamiek probleem hebben en het niet eens horen!

De koffie staat klaar!
:okdan:

Origineel geplaatst door Bahamut
haha ik vind 'm steeds leuker worden
van deze muziek krijg ik een :D op m'n gezicht

Ik krijg ook een vette :D op m'n face van dit werkje!
Silver Martini, wanneer komt je plaatje uit?

Om eerlijk te zijn maakt hij mezelf ook wel blij. Net niet fout zeg maar ;) !
Ga binnenkort maar eens met een opvolger aan de gang..

Origineel geplaatst door Tactic
Om eerlijk te zijn maakt hij mezelf ook wel blij. Net niet fout zeg maar ;) !
Ga binnenkort maar eens met een opvolger aan de gang..

Ga nou bij Cybermax langs dude, ik zou die kans niet laten liggen!!

R

Hey complimenten. Het is zeker niet makkelijk die sound te krijgen.

Vind het eerder "nep Italo" zoals "Laserdance", maar dat mag de pret niet drukken. Laserdance scoorde goed in de jaren '80 en deze song zou niet misstaan in hun repetoire.

Vind het eerder "nep Italo" zoals "Laserdance", maar dat mag de pret niet drukken. Laserdance scoorde goed in de jaren '80 en deze song zou niet misstaan in hun repetoire.

Auw ! Nep Italo...Laserdance... net de sound die ik niet wil maken.... Ik ga snel bezig met poging 2!

Ga nou bij Cybermax langs dude, ik zou die kans niet laten liggen!!

Great Scott ! Doe ik vanmiddag nog... maar dan voor een bakkie!

Back