remote desktop winXP

Toon

Ursa Major
Is het mogelijk om met de remote desktop functie van XP via een laptop vanop een afstand je DAW thuis(cubase bv.) te controleren? Stel dat ik bv. via software m'n Andromeda kan editen en de A6 realtime monitor in Cubase, dan zou het dus mogelijk zijn om vanop eender welke afstand toch met je hardware synths of desktop plugins (bv. uad) te spelen? Iemand zoiets al eens geprobeerd, lijkt me wel tof :D

Moest er een programmatje zijn dat een audiostream van 128 kbps doorstuurt van de daw software zou het mogelijk zijn denk ik. Het kost hier wel 400€ per maand om een gegarandeerde uploadstream te krijgen die varieert tussen de 64 en 256 kbps :confused:

oei.
remote desktop zonder geluid kan op allerlei mogelijke manieren.. maar of er ook een live geluidsstream bij kan?

je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om via de remote desktop mp3tjes te bouncen en die vervolgens over te beamen? (zomaar een idee)

ja hoor, de standaard remote desktop functie van xp kan ook geluid meesturen. nadeel is dat de kwaliteit van dat geluid erg slecht is, dus eigenlijk heb je er niks aan, en je kan het ook niet instellen voor zover ik weet. daarnaast heb je er behoorlijk wat bandbreedte voor nodig. evt zou je inderdaad een shoutcaststream van je cubaseactiviteiten (de output van je andromeda naar de input van je geluidskaart) kunnen opzetten, dan kan je zelf de kwaliteit bepalen, alleen krijg je dan enorme latencyproblemen a.g.v. enorme buffertijden (die je in de meeste mediaplayers ook weer omlaag kan schroeven, maar dan heb je weer gegarandeerde bandbreedte nodig...) en ik geloof dat die bandbreedte ook je probleem is...

Back