[Simmons] Heeft er iemand een SDS-6 voor mij?

Status
Please reply by conversation.

JohnnyBusca

rocket scientist
Heeft er iemand een Simmons Drum Sequencer 6 voor mij?

Ik wil ruilen of betalen...

Laatst gewijzigd:
Re: [Doepfer] Heeft er iemand een SDS-6 voor mij?

Re: [Doepfer] Heeft er iemand een SDS-6 voor mij?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Heeft er iemand een Simmons Drum Sequencer 6 voor mij?

Ik wil ruilen of betalen...

Moeten je misschien ook es meegaan naar die vintage dump store in Keulen...of heeft CraZ je daar no niet over verteld?

;)

equate

Nee!!! Dat had ie niet verteld... Stond ie daar? Dat is toch die winkel die enorm duur is.... ;) en waardoor ze dus alles hebben...
Maar wat kostte die?

Š
Nee!!! Dat had ie niet verteld... Stond ie daar? Dat is toch die winkel die enorm duur is.... ;) en waardoor ze dus alles hebben...
Maar wat kostte die?

Nou nee...geen idee. Maar het zag er daar wel zo uit of ze die daar nog ergens hadden liggen onder een stoffige OSCar of ARP2600... Maar inderdaad "Sau teuer dieses Geschaeft"..

:confused:

equate

Maar je hebt dus geen SDS-6 gezien... Je denkt alleen dat ie daar is.. Shit. jammer.

Maar je hebt dus geen SDS-6 gezien... Je denkt alleen dat ie daar is.. Shit. jammer.

Volgens mij wisten die lui (een stelletje ouwe rockers) zelf nog niet wat ze wel en niet hadden... Volgens mij is hun criterium: als iemand er naar vraagt is het veel geld waard...:fuckoff: rare bedoening in iedergeval.

equate

Ik heb heel lang met de mijne lopen leuren. Hij was in perfecte staat, en er zijn er maar 100 van gemaakt. Leuk ding dus. Maar je moet er eigenlijk wel een hebben met een ingebouwde midikit anders is het syncen zo kloten. Ik heb de mijne eigenlijk nooit gebruikt en uiteindelijk is ie voor een zachtprijsje naar Zweden gegaan. Ik zal eens kijken of die gast hem weer wil verkpen, maar ik denk het niet. Ik weet ook nog iemand die een kapotte heeft, maar die zal hem ook wel niet wegdoen. Tenzij je EJ zo gek kan krijgen dat hij zijn SDS-3 beschikbaar stelt, want daar is hij al heel zijn leven naar op zoek. Je kan trouwens beter een 606je kopen en er wat apparte trigger uitgangen opbouwen. Ook leuk is de Tama TSQ-1000 (ofzoiets).

Wat is die Vintage dump store in Keulen trouwens? Nooit van gehoord.

Origineel geplaatst door omiel
Wat is die Vintage dump store in Keulen trouwens? Nooit van gehoord.

Het zaakje heet "Music Plus", is tot de nok toe letterlijk volgestouwd met vintage gitaren, amps, synths en drumcomputers. Het ligt tegenover "Music City" op de ring in Keulen (voor mensen die er bekend zijn: dit is zo'n 500 meter van de cd-zaak Saturn af, onder de spoorbrug door).

Het ziet er inderdaad echt als een dump-store uit, maar volgens een verkoper van het tegenoverliggende Music City hanteren ze helse hoge prijzen voor alle gear. Letterlijk zei hij: "Ze kopen 303's en 909's voor 10 euro van opaatjes, en verkopen ze weer voor woekerprijzen). Het lijkt me zo'n winkel waar je naartoe kunt gaan als je persee iets wilt en geld genoeg hebt... We zagen er in de tijd dat we er binnen waren inderdaad genoeg leuke vintage spullen staan van o.a. Moog, Sequential, ARP, Simmons, Roland...noem het maar op.

...misschien moeten we maar es een ramkraak beramen...

:maffia:

equate

ja ik ook want er bestaan nog steeds roland drumcomputers
die ik niet in het echt of plaatje heb gezien !!!!

Uh ?

Uh ?

[offtopic]

Hoe bedoelliedat.. Welke Roland Drumcomputers dan :confused:

[/offtopic]

Maar zo'n SDS6

Maar zo'n SDS6

Die dingen zijn mooooi.. maar ja.. geen Midi voorhanden dus. Hoe moet je die bakken syncen dan ?

ik was erbij bij die vintage store afgelopen zaterdag...

ik kan me nog herinneren dat we er jaaaaaaaaaaaren geleden ook nog eens geweest waren, en toen hadden ze een prijslijst waarop zo ongeveer iedere analoge synth en drumcomputer stond die er bestond met een vaste prijs, en als ze er geen in voorraad hadden gingen ze ernaar op zoek, en kreeg je 'm voor die vaste prijs. maar die prijs was dan wel flink hoog.

toendertijd stonder en nog 3 arp2600's op elkaar gestapeld op een rekje aan de muur en was je letterlijk omringd door oberheims, moogs, etc etc etc....

nu kwamen we binnen door een smalle gang van kasten die tot de rand gevuld waren met drumcomputers, waarna een stoffig woud van amps, efx en synths volgde, met achterdoor een zee van gitaren. maar toch in de stellingen 2 prophet600's, een sixtrack, wat moogs, wat rolands (juno's sh's etc... zelfs die oude 19" vocoder) kunnen ontdekken tussen het stof.

en toen vroeg een van de verkopers (in het duits) of we wat wilden vragen, want ze waren dicht. om 3 uur 's middags. terwijl toch echt op de deur stond dat ze tot 4 uur open waren. en of we op wilden rotten. en snel...

vreemde vreemde zaak

sorry, jongens maar ik ga eventjes on-topic...
Volgens "the complete simmons drum book" (thanks omiel!) kun je hem syncen met Tape Sync... Verder laten ze een plaatje zien van een SDS-6 met MIDI-kit.. Vandaar dat ik hem interessant vond.
Als ie alleen via Tape Sync te syncen is dan houdt het voor mij op.

p.s. Omiel... Jij hebt ook de SDX gehad. Is dat iets? Kun je daar iets over vertellen. Misschien in een nieuwe thread of zo?

sdx3.JPG

Die SDX heb ik maar heel even gehad, want die had ik eigenlijk gekocht voor twee gasten in Helmond. Ik weet er eerlijk gezged niet heel veel van. Alleen dat dat ding loei zwaar was (35 kg) en dat het een hoop geld kostte om hem van Liverpool naar Nederland te versturen. Die SDX was zoals alle Simmons spullen zijn tijd ver vooruit en heeft specs waar je vandaag de dag nog heel goed mee voor de dag kunt komen. Dit ding heeft er wel mede toe bijgedragen dat Simmons op de fles ging. Ik heb samen met die helmondse gasten ook nog eens een keer een hele lading Simmons spul uit de VS laten komen. Daar was een gast die zijn complete Simmons collectie in de verkoop deed. Hij had maar liefst 3 SDS-6en. Zij hebben er toen een met midi van hem gekocht. Die SDE die jullie hebben komt ook uit die partij trouwens.

Voor diegenen die niet weten hoe een SDS-6 er uit ziet, hierbij wat fotootjes:
SDS6.jpg

SDS6-2.jpg

Is het ook. Vooral dat grid: 8x32=256 ledjes. Heel indrukwekkend in het donker. Knopjes zijn wel een beetje kloten, maar dat mag de pret niet drukken.

hee dat is dat ding waar ik jou toen een uur voor aan de telefoon had en uiteindelijk niet kocht van je

Inderdaad, timewaster ;) Dacht ik eindelijk een gek te hebben gevonden, maar nee hoor. Je hebt hier wel even iets moois gemist Matt! Nee, als hij echt zo geweldig was dan had ik hem zelf wel gehouden. Je moet er een met midi hebben en dan nog alleen thuis gebruiken. De mijne kapte er af en toe spontaan mee. Een paar dagen later dan deed hij het weer. Lag er een beetje aan hoe de wind waaide denk ik. Daarbij is hij vrij groot en zwaar dus meenemen op tournee is ook geen goed idee. Zoals ik al zei: wij Acid mannen zijn beter af met een 606. Lekker klein, 6 sporen, real time te programeren en je krijgt er nog geluid bij ook. SDS-6 is leuk voor de echte freak of verzamelaar.

Status
Please reply by conversation.
Back