een goede bassmodule mag polyfoon

Status
Please reply by conversation.

aestrid

Stamgast
ik zoek er eentje voor mijn pk 5.
hoeft niet speciaal voor bas te zijn als er maar vette bassen in zitten.

Wat is een PK5? Wat heb je te besteden? Als laatste, hoeveel "basmodules" bestaan er? Bij mijn weten kom je dan vrijwel altijd op een TB-303 rack kloon uit, of een JV-module met Bass & Drums pluginboard, of een Alesis Nanobass (die's al wat ouder).

Digitaal, realistisch of juist analoog en synthetisch klinkend?

simpele sampler met moog taurus soundset ingeladen ofzo?

(PK5 is een midi controller voor de voeten. Soort moog taurus maar dan enkel midi. Geen geluid. Heeft als extra nog wat footswitches on top...)

Waldorf Pulse

Attachments

• pulse.jpg
    pulse.jpg
    8,4 KB · Bekeken: 65
Origineel geplaatst door Backdrop
Waldorf Pulse

Veel Bass voor weinig geld kostten in verhouding geen drol alleen zijn meestal de knoppen wat gaar..

Waldorf Pulse: maximaal 250 voor betalen. Strak geluid, clean, maar niet té. Goed geschikt voor baspedalen (daar gebruik ik 'm zelf ook voor; @Yoozer: PK-5 zijn dé midipedalen van Roland en volgens mij ook de meest gebruikte). Je kunt er ook leads uit halen trouwens: uiteindelijk is het een Minimoog-cloon. Wel monofoon dus.

Varianten op de Pulse trouwens: Novation Bassstation en Superbassstation. Op zich kan elke VA-module, maar de meeste zijn wel stukken duurder (Nordrack, Virus, enz.). Ook de Rozzbox (maar niet echt een snelle optie). Kan ook (gezien bij o.a. The Flower Kings): Korg Prophecy. Monofone basssynth en helemaal niet duur. Erg goede klank. Dat toetsenbord is dan maar een 'extra' (bij The Flower Kings hadden ze 'm ook ergens op het podium weggestopt). De Nano-bass van Alesis lijkt me niet echt een optie (een wel erg beperkt miniem moduletje). TB-klonen zijn meer bedoeld om de typische TB-klanken te emuleren en daarmee waarschijnlijk minder geschikt voor geluiden die meestal uit baspedalen komen (maar dat hangt natuurlijk af van jouw toepassing ervan).

Status
Please reply by conversation.
Back