Virus TI vertraagd + reviews?

hay

ja, hij doet mij een beetje denken aan een demo van yamaha van 10 jaar geleden
maar het bevalt mij best , krijg toch een idee van een virus
zit een lekker soundje in
bij die videoclip is het geluid niet goed genoeg om er iets van te zeggen
hij is er dus niet alleen maar voor een bighypersaw
je kan er ook andere sounds mee maken
de intergratie met de pc gaat heel ver met die moderne dingen

Greetz Turtel8D

zoef zoef opzij stoffel

Trouwens, even over die total intrigration;

Als je dus een Virus TI keyboard neemt heb je dus geen midi-latency meer bij het spelen met je toetsenbord (alleen de virus synth dan, niet andere synths in je setup). Dat betekent dat je dus met enorme precisie en genuanceerdheid kan spelen. Net zoals een drummer op een echt drumstel of een echte piano. Directe interactie met je instrument. Tof hoor.

(Bijlage toevoegen na posten is onmogelijk, exqueeze me)

Attachments

• hypersaw.jpg
    hypersaw.jpg
    16,7 KB · Bekeken: 103
:D hehehe, da's zijn "on-the-road"-versie.

Thuis in zijn studio heeft ie nog een ECHTE:

Attachments

• supersaw.jpg
    supersaw.jpg
    9,7 KB · Bekeken: 109
Is die vst 16 part multitimbraal? En weet er iemand iets van de latency bij andere vst(i)´s, dus ik bedoel hoe dat die driver is van Access. En kan je zn fx ook gebruiken in je sequencer? Of enkel de 80 stemmen? (-> dus audio in cubase door fx van virus en terug)

Trouwens ik las ergens dat bij de keys en de polar het virus vignet/symbool/embleem verlicht is, misschien ben ik hier al over begonnen, kweet t neit zeker, maar moet ik me zoiets voorstellen als bij powerbooks?
Aan de ene kant, wel vet: hoog gadget gehalte en mooi on stage
aan de andere kant zoiets kost wel 50E en is wat mij betreft nou niet echt nodig :(

Origineel geplaatst door ikke
Is die vst 16 part multitimbraal? En weet er iemand iets van de latency bij andere vst(i)´s, dus ik bedoel hoe dat die driver is van Access. En kan je zn fx ook gebruiken in je sequencer? Of enkel de 80 stemmen? (-> dus audio in cubase door fx van virus en terug)

Zover ik had begrepen is er sprake van "sample-accurate timing", dus geen latency. Ik denk niet dat je virus fx kunt gebruiken voor overige audio tracks, alhoewel, het is wel weer een soort van audio-inferface...

Dat is wel verschrikkelijk lang zeg. Ben sinds 2 weken virusloos en 't bevalt me van geen kant. Ik vind hett maar niks dat uitstellen. Klein detail nog van de ti, ik zag net dat de midiaansluitingen weer 'normaal' zitten en niet omgedraaid, vond t altijd maar onhandig die omgedraaide aansluitingen.

dus jij hebt je virus C verkocht om een TI te kopen?
goed nieuws voor de mensen die van plan waren een 2de hands C te kopen ;)
Een maand is inderdaad nog best lang :( Hji werd al voor november aangeboden dus dat is toch 3 maanden vertraging :/

en toch vind ik dat pitchbend en modwheel omgewisseld moeten zijn :/ modwheel links dus
maarja dat ben ik weer :)

Ik was eerst van plan een kc te gaan kopen omdat m'n oude korg x5d wat gare toetsen begint te krijgen. Maar ja, toen kwam de ti, en dat was eigenlijk wel een uitkomst, want met de c kwam het erop neer dat ik altijd maar 1 geluid gebruikte vanwege die global effects, en die multi mode vond ik ook niet alles. En ja dat wavetable verhaal is ook wel cool daar kan je echt wat andere sounds uithalen.

Over de pitchbend en modwheel, ik heb daar nog nooit op gelet eigenlijk, op mijn keyboard zit ook de pitch bend links, zijn er synths waar het omgedraaid is dan? Wellicht is t wel makkelijker ja, kan je met je duim de pitch bend doen.

Origineel geplaatst door JeanV
Ik was eerst van plan een kc te gaan kopen ... met de c kwam het erop neer dat ik altijd maar 1 geluid gebruikte vanwege die global effects, en die multi mode vond ik ook niet alles...

:confused: Dusse.. je wilde er naast je C een KC erbij halen, maar nu de TI uitkomt (ooit) wil je alleen de TI?

Een combo van TI en C kan ik me nog voorstellen.. Maar eerst dubbel willen hebben en nu 'maar' alleen de TI..?

;) Maakt me verder nie uit hoor, moet je zelf weten.

Absoluut, en dan wilde ik er ook nog een indigo 2 bij hebben. :stupid

C verkopen en een Kc terugkopen, dat leek me wel vrij logisch. Maar nu wordt t dus een Ti of KTi. Maar het verschil is iets van 500 euro, en ja volgens mij kan je voor 500 euro ook best een aardig keyboardje 2ehands kopen, met wat piano's en dergelijken, dus het zal de desktop versie worden.

:D KC wilde je hebben ipv de X5D, vandaar dacht ik.. Maar je ken natuurlijk ook meerdere dingen tegelijk erdoor vervangen (me SO stupid..)

Enfin,

Je ken natuurlijk ook iets langer sparen en dan de KTI halen ipv de TI..

:bekdicht: Owww... lelijk woord: sparen!

nou volgens mij is er geen een synth waar de modwheel links zit en de pitchbend rechts, voor zover ik weet iig, (nord's uitgezonder, natoek:))

het lijkt mij gewoon veel makkelijker, ik gebruik de modwheel veeeeel meer dan de pitchbend en ik moet elke keer weer met mijn duim over de pitchbend om bij de modwheel te komen :/

Origineel geplaatst door Thoraval
het lijkt mij gewoon veel makkelijker, ik gebruik de modwheel veeeeel meer dan de pitchbend en ik moet elke keer weer met mijn duim over de pitchbend om bij de modwheel te komen :/

ik was even aan het denken, maar volgens mij is het Zeer eenvoudig om de twee wheels om te wisselen, toch? kwestie van openschroeven en tweemaal potmeter + wiel verplaatsen :eureka:

Back