Virus TI vertraagd + reviews?

Origineel geplaatst door Fungoid
Hmm...wat zal ik dan doen........is er echt zoveel verschil tussen de TI en de KC voor een beginnend persoon ?
Ik wil graag aan de slag 12 maart duurt nog zo lang :(

iemand die net z'n rijbewijs heeft moet niet gelijk een porsche kopen.

tenzij....

:bekdicht:

Origineel geplaatst door Fungoid
Tja......zo komt er elke keer iets nieuws uit ... nee ik ga echt niet langer wachten ik wacht tot de TI en that's it...eerst de boel lekker onder de knie krijgen ... hetzelfde met een pc ....zodra je hem koopt is er al weer nieuwe hardware voor.....zo kan je bezig blijven denk ik dan , maarja das ieder zijn keus , in het begin deed ik elke 3 maand een hardware update bij mijn pc. maar op een gegeven moment is dat niet meer bij te houden! En ja , heb je net de nieuwste TI......is er zowat al weer een nieuwe versie uit zo gaat dat ... ;)

Ik noteer in ieder geval ff je forumnaam. Toch even navragen of je na 2 maanden de TI niet wil ruilen voor een ander ding ;) :engel:

Die gozer die 45 dagen zei, is van Acces btw.

Acces komt over 2 jaar met een analoge TI......:duivels:

Ik hoor er komt een modular Ti aan??? Ik heb de gewone Ti nog niet eens gehoord...net eens een mp3!

Ik ga niet wakker liggen over wat nog mogelijkerwijs gaat komen....

Access announced the Ti sometime ago and are still working on the final builds of the complex DSP crunching code at it’s core. The basic building blocks of any sound are it’s oscillators and the Virus Ti has them in bucketloads. Access Music’s Ben Crosland took us through some astonishing implementations of the unique HyperSaw feature and wavetable waveforms with some configurations leading to 32 osc per voice! Needless to say it was jolly fat.

The Virus Ti also has a USB interface for direct integration to your sequncer – so your Ti sound can be recorded directly into the computer with no A/D conversion. There’s also close MIDI integration with the editing software making the setup of the 16 part multi-timbrality a breeze. It also makes selection of table based data and envelope drawing as easy as an easy thing.

Access are working on the final builds of the Ti’s OS right now and expect to ship the unit in the next 45 days or sooner.
www.access-music.de

Holy shit, wat klinkt die Hypersaw lekker.....

Ik vind dat hout wel een mooi detail:

virus_ti_details_design.jpg

ffs ik zit op mn werk :( boehoehoeheohoe wil t filmpje zien! :D

Anders neem ik rest van de dag wel vrij ;)

Indrukwekkend. En als softsynth-verwende gebruiker kan ik maar 2 dingen roepen:

JA! Dit is een ideaal concept!
en natuurlijk
IKWILLUMIKWILLUMIKWILLUMIKWILLUM!

Iemand nog winnende staatsloten te koop?*D

Voor mij vooral een mooie bevestiging van de doelgroep van de Virus: dance in alle varianten. Er staan mooie Jarre-remakes met een Virus B op internet en sowieso is een Virus eigenlijk een VA zoals alle andere, dus niet meer geschikt voor trance dan andere synths, maar het is maar net waar je de nadruk op legt, blijkbaar.

Trouwens: de Alesis Fusionsynth is hier gewoon een concurrent van. Daar zit een complete Ion ingebouwd, met effectensessie en enorme polyfonie, plus nog een rompler en FM, zoals je hier wavetabling extra hebt. En FM is ook erg geschikt voor bassen. Maar bij deze vergelijking is het maar even de definitieve prijzen afwachten natuurlijk.

Zit daar een volledige ION ingebouwd? Dat wordt me maar niet duidelijk op de site....en hoeveel effecten heeft dat bakkie eigenlijk...die Fusion Synth is iig een leuke bak....qua prijs en mogelijkheden slaat ie dat ding van Korg volgens mij aardig tegen de vlakte...

Origineel geplaatst door bazziman
Zit daar een volledige ION ingebouwd? Dat wordt me maar niet duidelijk op de site....
Nou ja, dat staat er niet letterlijk. Er staat dit:
Van http://www.fusionsynth.com/technology.html
Alesis has a very strong background in Virtual Analog (VA) synthesis. Over the years we have researched and built many synthesizers (including the real analog monster called the Andromeda) with massive sounds and extremely accurate emulations of classic analog filters.

The Fusion contains a very flexible virtual analog synth. The VA engine offers three oscillators with ring modulation and lots of flexible routing as well. The engine features multiple types of filters with variable poles to emulate the characteristics of many vintage analog synths. The Fusion also offers in-depth modulation assignments of countless parameters. The VA engine in the Fusion goes far beyond other VA synths—even ones that only do virtual analog synthesis. With the user defined modulation table assignments it’s like having a modular analog synth that can remember all your crazy patch cable routes every time you call up the program.
Qua omschrijving lijkt dat wel érg op de Ion, bovendien hebben ze die nog staan, dus waarom zouden ze 'm niet (zo goed als?) compleet implenteren?
Origineel geplaatst door bazziman
en hoeveel effecten heeft dat bakkie eigenlijk...die Fusion Synth is iig een leuke bak....qua prijs en mogelijkheden slaat ie dat ding van Korg volgens mij aardig tegen de vlakte...
Zie hier:
Van http://www.fusionsynth.com/specs.html
Tone Generator: Fusion Engine Synthesis - Sample Playback, Virtual Analog, FM, Physical Modeling
Polyphony: Dynamic processor allocation. Up to 180 voices of sample playback.
Multitimbral Capacity: Mix: 8 internal/16 external, Song: 16 internal/16 external
Waveforms- tones: 120 MB (when converted to 16-bit linear format)
Sounds: Preset Instruments: 800 Programs / Preset Drumkits : 64 Drumkits / GM: 128 Programs, plus 8 Drum Kits
User: 40GB of whatever you want
Mixes: 200 Mixes
Filters: 13 types
Effects - types and amt: 20 Reverbs, 10 Chorus, 50 Insert Effects, 4 Band EQ (low shelf, low, mid, high mid, Hi shelve
Ik zie hier wel een concurrent in voor de Virus Ti, als je gewoon op de specs let en niet puur op het uiterlijk afgaat. Neem nou zo'n hypersaw: buiten een 7-saw-osc kun je ook zelf een paar patches maken met gedetunede saws en die layeren. Het resultaat is hetzelfde, en het kost dan wel wat polyfonie, maar met de huidige hoeveelheden polyfonie maakt dat ook niet veel meer uit. Maar ja, zet een Ti en een Fusionsynth naast elkaar en niemand luistert meer naar de output: knopjes tegenover een lelijk workstation design, dat bepaalt de keuze al voldoende, vrees ik.

Laatst gewijzigd:
Alesis: 6hd $1699 (ff van het forum hier geplukt)
Fusion Engine Synthesis - Sample Playback, Virtual Analog, FM, Physical Modeling (quote: ze frotten een ION, een QS, een DX, een MOSS, en een sampler in 1 bakkie)

Virus Desktop: $1950 (US)
Virtual Analog, FM, USB, Audio Interface, VST Integratie.

Het belooft een warme zomer te worden. 8~

Heb nog geen virus maar hoop zeker in de toekomst een te kunnen aanschaffen. Wacht wel een jaartje of 1 1/2..8) zien dan wel weer.

De sound is in mijn ogen iets rauwer als de supersaw van de jp8000,sluit uitermate goed aan bij de huidige sound van 2005. Maar om door het bos anno 2005 nog de bomen te zien... Investeer in iets unieks zou ik zeggen,wil je er nog lange tijd plezier van hebben. Qua virus is dit natuurlijk ook uniek,zeker een aanschaf waard.

Origineel geplaatst door nomore
Alleen al om het gebruikersgemak..

Dat zei ik dus: interface. Misschien is de Fusion nog best wel intuïtief trouwens en is het verschil te overzien, maar goed. Maar wat als de Fusion nou eens minstens zo goed klinkt als de Ti en nog goedkoper is ook? (zie het sonicstate-filmpje: 1699 dollar voor de 61-toetsen-versie) Is dat niet belangrijker dan de interface?

Ik vind het zo vreemd dat de combinatie Virus + veel knoppen zoveel mensen meteen tot kopen aanzet, zonder ook nog maar iets gehoord te hebben...

Ik vind het zo vreemd dat de combinatie Virus + veel knoppen zoveel mensen meteen tot kopen aanzet, zonder ook nog maar iets gehoord te hebben... [/B][/QUOTE]

de virus vond ik altijd al de best klinkende VA en dan niet eens zozeer als analoog emulator maar nog meer als een digitale subtractieve synth, met mogelijkheden die veel analoge synths voorbijgaat... en eigen sound die een hele stevige strakheid heeft..
combineer dat met het gemak van een VSTi met echte knoppen....
en ik ga ervoor!

... ennheu... ik assosieer een virus niet meteen met trance hoor (hou er ook niet van(behalve dat ik het fenomeen wel leuk vind), maar in die video hoor ik wat geluiden voorbijkomen, die ik zekersteweten deze zomer in de hitjes terug ga horen...

ik denk zowieso dat de meeste mensen in dit topic dat ding pas echt zullen kopen als ze hem gehoord hebben, ik iig.
en het was toch míjn topic :P

En tja hoe meer knoppen hoe minder diep de menuuus gaan over het algemeen dan. Vind ik wel prettig, meer hands-on enzo

Back