Virus TI vertraagd + reviews?

8o) en ik maar denken dat ze uit Duitsland komen...

ik ben nog vol in de glorie van men B en geloof me, hij zal altijd beter en degelijker klinken aangezien
hij nog echt 'made in Germany' is dus...}:| ;)

ik denk dat men volgende aanwinst erbij toch ook iets van Studio Electronics word! Een echte Ballenmachine ;)

Wie zegt dat ie in Duitsland geproduceerd wordt?

Maar goed ik heb de informatie ook maar van de importeur.....

IK ben er dus nog steeds niet uit of ik het waard vindt om mijn C weg te doen voor deze bak.

Den het niet want:

USB interface, leuk....maar verder geen nut voor mij.
Meer polyphony, gebruik ik niet....C doet het prima.

Geen global fx meer mar per part -> Da's beter
Wavetables, yipee, maar ja...kun je dan niet beter een Microwave ofzo kopen.

IK zie voor de prijs dus eigenlijk te weinig voordelen voor mij. Maar ja...een goeie package deal kan daar weer verandering in brengen.

Laatst gewijzigd:
En volgens mij heb je aan die USB ook niks als je al een andere asio-driver hebt lopen (zoals mijn MOTU sys)
Mischien nog wel de MIDI, maar niet de audio.

Dit wordt niet echt duidelijk gemaakt op de site, maar daarom des te beter nadenken hierover. Want als ze er met geen letter over reppen als je al asio gebruikt, zegt mij al genoeg.

Vanmiddag even met Verspuy gebeld waar ik 'm besteld heb met de vraag of ze al iets wisten. Die medewerker had nog even de importeur gebeld, en die wist te vertellen dat ie deze maand zou komen.

Volgens die video van sonicstate zou ie toch rond de 15e uitkomen? Bovenstaand antwoord is dan zo vaag dat ze er nog best 2 weken bij kunnen snoepen.

We wachten geduldig af...

Geduldig? Mijn geduld is eigenlijk al sinds december op. Normaal is het zo als ik een synth zie die ik wil hebben, ga ik sparen tot ik 'm kan kopen. Voor het eerst is het nu omgekeerd, heb wel geld, maar de synth is er niet, en ik moet zeggen, het bevalt me van geen kant. Had netjes op tijd mn C verkocht om een TI te kunnen kopen, komt die maar niet.

wat de package deal betreft, maandag ben ik weer op de zaak, dus dan ga ik dat eens uitzoeken.

Wat mijn eigen drang naar een virus betreft, ik wil 'm eerst recht in zijn ogen kijken voordat ik 'm koop. kopen op specificaties is niet aan mij besteed.

@septic:

t lijkt me toch vrij nutteloos van het hele usb idee, als je hem niet gelijktijdig met je audio interface zou kunnen gebruiken. heb je hier al wat meer info over ingewonnen?

Origineel geplaatst door shiftr
hij is zelf een audio interface.... je hebt er helemaal geen audio interface meer bij nodig...
.. ik heb laatst ook ergens iets gelezen over een slim programmatje waardoor je meerdere asio drivers kon gebruiken.... maar waar ook alweer...

Ja dat is allemaal leuk en aardig maar logic ondersteund maar 1 asio driver en asio mappers zijn buggy....

Eigenlijk vind ik alles over die soundcard optie heel vaag.

Kan nergens op de site vinden wat voor soort soundcard dat dan zou moeten zijn. 24/96? 16/44? Latency? ASIO?

Ik neem aan dat de mogelijkheid tot streamen van de audio door USB hier helemaal los van staat. Want dat lijkt me niet meer dan een sloot data bestemd voor de VSTi binnen je sequencer.

Eigenlijk wel verdacht dat hier geen concrete informatie over te vinden is terwijl dat ding eigenlijk al lang 'uit' had moeten zijn (dec 2004). Dat soort specs stel je toch al vroeg in een ontwikkelstadium vast lijkt me.

Maar goed, dat hele audio deel vind ik niet zo heel belangrijk. Ik heb al een fatsoenlijke soundcard. Het kunnen streamen van audio-data naar een VST kanaal vind ik dan wel weer iets belangrijks.

van de access site;

With 24-bit 192KHz balanced analog, S/PDIF I/O and MIDI in and out ports, the new VIRUS is well-suited for use as the main audio and MIDI I/O center for your entire rig.

TI also employs studio-grade converters with 192 Khz/24-bit D/A. These are paired with +4 dB balanced inputs and outputs and a switchable ‹‹soft limiting›› algorithm, and accompanied by S/PDIF digital stereo output and input as well

.... maar ja ik wil er ook geen reclame voor maken ,... dit is wel precies het gedeelte waarom hij vertraagd is .... die integratie is toch lastig...

maar mij lijkt het te gek,,, ik werk nu op een laptop, met alleen een externe soundcard... als ik straks met alleen een laptop en een ti op stap kan lijkt me dat erg handig,... en heb ik ook nog de sound die plug ins niet voor elkaar krijgen...

Bovenstaande tekst komt op mij over als vaag, die tekst bedoelde ik ook in 1e instantie. Ik krijg meer het idee dat die 24/192 op een interne resolutie slaat ofzo. Want hoeveel interfaces zijn er nu met 24/192? Ik heb even snel op wat sites gekeken waar audio interfaces verkocht worden, en ik zie nergens die resulutie staan, alleen 24/96. Bij RME kwam ik wel een 24/192 firewire interface tegen. Als dat waar is vind ik dat je best veel waar voor je geld krijgt.

Ik blijf het vaag vinden. Voor een product wat eigenlijk al op de markt had moeten zijn vind ik de specs niet diepgaand/duidelijk genoeg.

nog iets meer...
> 6 balanced outputs with +4 dB level and switchable soft limiting algorithm. Studio grade 192 khz D/A converters with S/PDIF digital I/O. 2x24 bit inputs. Surround sound capabilities

vindt het niet zo vaag...
eigelijk bestaat het ook al... een creamware pulsar pci kaart in XTC mode (heb ik) of een powercore zijn niet zoveel anders... ook een combinatie van audio kaart en synth... alleen heeft de ti dan usb en een hardware user interface...
ik denk ook dat juist de functie van audio kaart en die vsti integratie niet echt van elkaar verschillen.. waarschijnlijk loopt dat allemaal via asio... dat werkt bij die XTC van creamware ook zo...

Gebalanceerd is dat er stereo door een enkele draad loopt. Ongebalanceerd is dat er door een draad mono loopt. Gebalanceerd geeft betere geluidkwaliteit

gebalanceerd is niet stereo,
het is gewone fase en tegenfase (+ en - op de XLR plug), eenmaal aangekomen bij de ontvagende kant (mengtafel) worden de tegefase weer omgedraait en bij de andere fase opgeteld, resultaat is dat alle opgelopen interferentie (ruis/storing) ook wordt omgedraait en daardoor elkaar opheft... ... het geeft dus idd beter kwaliteit..

Maar om een kort verhaal lang te maken.. Het is dus nog niet bekend wanneer ie wel zou komen?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar om een kort verhaal lang te maken.. Het is dus nog niet bekend wanneer ie wel zou komen?

Begin April volgens de laatste geruchten..........

Back