Virus TI vertraagd + reviews?

je ziet de schermpjes in de manual he.. soms 3 parameters..

Je kan de synth natuurlijk gebruiken zonder vst plugin (met gewone midi interface). Dan is het gewoon een her-uitgevonden virus met de extra specificaties die voor handen zijn. Het gebruik van de vsti versoepelt gewoon de workflow in de host aanzienlijk.

Toch echt mooi spul zeg......zeker de Desktop Ti ziet er erg netjes uit......

De Polar is mooi maar wel minder functioneel lijkt me.....beetje moeilijk afleesbaar die kleur.

Hoe de FX nu is ingedeeld is echt veel slimmer.... en ook de LFO sectie ziet er toch wat handiger ingedeeld uit. De toevoeging van de shift parameters had eigenlijk al wel met de C moeten gebeuren. Maar ja...dat was iets wat volgens mij in een later OS pas is toegevoegd.

Waar ik nig vrij weinig over heb gehoord of gelezen is de nieuwe implementatie van de arp. Weet iemand daar meer over?

Veel implementatie is daar niet aan. Ik bedoel de arps zijn nog altijd de zelfde maar je hebt nu een "user" slot dat per patch bewaard kan worden. Je kan er dan zelf eentje creëren met de plugin.

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
Veel implementatie is daar niet aan. Ik bedoel de arps zijn nog altijd de zelfde maar je hebt nu een "user" slot dat per patch bewaard kan worden. Je kan er dan zelf eentje creëren met de plugin.

aaah ok......vrij simpele implementatie nog steeds dus?

Ik vraag me altijd af waarom je een ARP nooit kunt toewijzen aan de controle van bijvoorbeeld cutoff of iets dergelijks in plaats van het spelen van noten. Dan kun je weer hele andere zieke truukjes uithalen......(heb ik gemerkt in Reaktor).

Vooral met user ARP's kun je dan in principe gewoon intern je cutoff (of eigenlijk welke parameter je maar wilt) sequencen. Weer eens wat anders dan LFO he.

je kan natuurlijk altijd gaan routeren he.... laat de arp noten uitsturen via midi en zet er in de vst (of logic) een envelope follower op ofzo... ik geef maar iets he :P Maar ik snap wel wat je bedoelt. Je hebt wel een paar nieuwe matrix mogelijkheden die tot verrassende effecten kunnen leiden. Je moet je er wel een beetje voor openstellen want het is niet altijd zo "in your face"...

Kan je deze Virus Ti dan ook gewoon als Asio geluidskaart gebruiken? Kan je dus gewoon Cubase + Reason en hoop Vsti's + Virus Synth gebruiken en als Asio geluidskaart dus enkel de Virus gebruiken? En hoe zit het dan met de latency?

(heb momenteel gewoon een SB Live cloon als kaart (Santa Cruz kaartje) en dat ding heeft nogal fameus last van latency)

Origineel geplaatst door Arv
Ik loop toch enigzinds warm voor deze brute synth....

Ik ook meer dan ik had verwacht jammer genoeg.......zal wel weer geld gaan kosten......GRRRRR

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik ook meer dan ik had verwacht jammer genoeg.......zal wel weer geld gaan kosten......GRRRRR

Ik ben zeer benieuwd hoe hij klinkt... Dat is toch wel het allerbelangrijkste

Origineel geplaatst door Arv
Ik ben zeer benieuwd hoe hij klinkt... Dat is toch wel het allerbelangrijkste

Mja als je de HyperSaw en Wavetables OSC buiten beschouwing laat en je global FX per part denkt ben je een heel eind wat betreft klank denk ik.

Zal geen enorm klankverschil in de arcghitectuur die al bestond zitten.

Ik vind het wel een gemiste kans dat ze 'm niet wat groter gemaakt hebben met wat meer draaiknopjes of een paar schuifjes. En zeker bij de 61-keys versie hadden ze er best wat meer knopjes op mogen zetten voor die 500 euro extra, zeker met al die vrije ruimte. Ik vind dat prijsverschil toch eigenlijk wel belachelijk nu.

Origineel geplaatst door JeanV
Ik vind het wel een gemiste kans dat ze 'm niet wat groter gemaakt hebben met wat meer draaiknopjes of een paar schuifjes. En zeker bij de 61-keys versie hadden ze er best wat meer knopjes op mogen zetten voor die 500 euro extra, zeker met al die vrije ruimte. Ik vind dat prijsverschil toch eigenlijk wel belachelijk nu.

Nogmaals, dat zijn de prijzen die Access altijd gehanteerd heeft voor de C ook. Dus waarom zou dat nu opeens belachelijk zijn.

Het is erg duur ja.....maar dat is het altijd al geweest!

Denk wel dat je waar voor je geld krijgt.....

ik vind de layout erg duidelijk ( polar) en overzichtelijk.... toch had het schermpje nog iets meer mogen vermelden !

Als je multi + single tegenlijk induwd, kom je dan in de sequence mode, zodat er optimaal opgenomen kan worden tav. je software-sequence programma en je andere synths ?

links van het display daarin zijn de pagina's vermeld wat betreft terug, vooruit , opslaan, undo dat lijkt me wel makkelijker !

En wat zie ik bij transpose staan ( links) als je deze beidde tegelijk induwd ; on /off :confused:

Moet zeggen dat zover ik hem kan beoordelen er duidelijk uitziet !

Vraag me alleen af hoe ik mijn oude virus klanken ( 1024 patches) er in kan gaan pleuren/gebruiken zonder dat ik de ruim 500 RAM patches eruit moet mikken !

Zou er weer een update komen zodat we de demo( S) er uit kunnen mikken en er weer nieuwe patches in kwijt kunnen ? *D

Wat ben ik toch een patches geiler 8~

Als je multi + single tegenlijk induwd, kom je dan in de sequence mode, zodat er optimaal opgenomen kan worden tav. je software-sequence programma en je andere synths ?

Als je de virus plugin opstart wordt de synth automatisch getransformeerd naar sequence mode, localmode off + nog andere parameters die er voor gaan zorgen dat het ding zich volledig als een ledemaat van de VSTi gaat gedragen.

midi kanaal 1 = part 1 + dedicated effecten
midi kanaal 2 = part 2 + dedicated effecten
enz enz....

(niet vergeten dat onder de dedicated effecten ook de EQ staat, waarmee je al behoorlijk kan pre-mixen.. Je VSTi virus instrument is eigenlijk ook al een beetje je virus mixer...

Je kan natuurlijk ook de seq mode gebruiken zonder vsti, dan krijg je gewoon dezelfde werkomgeving maar dan moet je alles met midi gaan instellen op je host software zelf (als je de vsti niet gebruikt) zoals je dat vroeger deed..

En wat zie ik bij transpose staan ( links) als je deze beidde tegelijk induwd ; on /off

power on/off :)

Vraag me alleen af hoe ik mijn oude virus klanken ( 1024 patches) er in kan gaan pleuren/gebruiken zonder dat ik de ruim 500 RAM patches eruit moet mikken !

Je kan oneindig veel .mid bestanden in je access library folder zetten waar door je in theorie niet echt een limiet hebt van banken. Want als je met de vsti werkt heb je ook je browser en dan kies je gewoon een bewaarde bank en die komt dan in 1 van de browser windows.. Dat is natuurlijk voor thuiswerk, maar niets belet je om het bv op een laptop mee te nemen om te gaan spelen. Selecteer in het andere browser window dan bv, rambank A en dan kan je de favoriete klanken uit je .mid file gewoon naar 1 van de rambank posities slepen. (bv op ramklanken die je wat minder vind...

Vergeet ook niet dat de vsti alle tweaks onthoud en wegschrijft. Als je een arrangement maakt en je hebt een paar basisklanken die je met de TI plugin al geëdit hebt, dan kan je die perfect terug ophalen via het laden van je bewaarde cubase project.

ze zitten in de releasefase ja. 3 october zou het moeten gaan gebeuren:)

Jeez, flex die Ti zeg....

Ik denk dat editen in de plugin toch erg overzichtelijk is en dat mensen zich daar op verkijken hoe handig dat toch is....

zeer handig en overzichtelijk... veel handiger dan die synths waarvan de interface letterlijk owrdt overgeplant in de vsti (pro53 , rebirth etc...)... Er is werkelijk een nieuwe GUI omgeving gecreëerd voor de plugin die de intuitiviteit van het manueel onboard editeren een antwoord biedt als soft synth...

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
ze zitten in de releasefase ja. 3 october zou het moeten gaan gebeuren:)

Stond er btw een jaartal bij?? :D

Back