Patch panels

Trombone

Zelfs zonder 220[V] ga ik
Daar ik niet voer een studio beschik (maar de kantine van mijn bedrijf) wil ik graag het bekabelen tot een minimum beperken. Daartoe overweeg ik een aantal patchbays aan te schaffen zodat ik mijn soundcraftGhost 32 LE wat "handiger" maak.

Maar:

1) Verlies ik kwaliteit door de pathbays er tussen te zetten? Extra connecties en lengtes.
2) Zijn pathsbays in normal mode ook balanced?
3) Voldoen Behringers (is een passief apparaat)? of adviseren jullie andere merken? (Hosa o.i.d.)
4) 2 meter kabels gaan voldoen. Moet ik hier mogami kwaliteit voor nemen (of zelf maken met neutriks) of volstaan aangegoten exemplaren?
5) Het constant geplugd zijn van de Soundcraft, verslechterd dat op den duur de verbindingen? (regelmatig opnieuw steken??)

Ieder extra advies wordt zeer op prijs gesteld.
Voorbeeld schema's hoe jullie ze gebruiken nog meer.

BVD

Heb dat ding van Neutrik, alles op dat ding is gebalanceerd. Ze beweeren dat je 10.000 keer een plug in zo`n gat kan douwen iets wat volgens somige forum leden hier niet met die van Behringer kan wegens kwaliteit

De kabels, ik gebruik van die gekleurde patch kabels, die doen erg goed hun werk zonder (voor mij dan) hoorbaar geluidsverlies.

daar is al zoveel over geschreven hier op t forum....gebruik de zoekfunctie eens...:smeris:

excuses

excuses

Maar nu de kracht van AND ontdekt.

Heb nu naar tevredenheid mijn vragen beantwoord gezien (alleen te weinig kwalitatieve antwoorden)

ik heb zelf tiny telefone kabels en bijbehorende patchpanels
niet kapot te krijgen en kraken doet het ook niet!
alleen die kabeltjes zijn per stuk wel erg duur!!
iets van 20 euro per stuk geloof ik afhangend van de lengte

Ik heb nu ook TT, maar heb ook nog een vijftal Signex (poepiedure) normale jackbays liggen. Echt wel goede kwaliteit, maar het kan toch echt niet op tegen de prijs/kwaliteitverhouding van Behringer....

Als patchkabel kan ik Hosa trouwens aanraden. Erg sterk, goede geleiding, en flashy kleurtjes (wat erg handig is als je enthousiast aan het patchen bent geweest, kan je daarna nog makkelijk re/patchen). En relatief goedkoop.

haal eens een lekkere bassdrum door een hosa kabel en daarna door een neutrik/leem kabel en vergelijk. bij mij komen die hosa kabels er niet meer in. als je handig bent soldeer je zelf je kabels met kwaliteits spul.

foto van een goede XLR/ stereo jack van neutrik met proel kabel

Attachments

• afbeelding 023.jpg
    afbeelding 023.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door matrixxx
haal eens een lekkere bassdrum door een hosa kabel en daarna door een neutrik/leem kabel en vergelijk. bij mij komen die hosa kabels er niet meer in. als je handig bent soldeer je zelf je kabels met kwaliteits spul.

Ik heb het wel eens vergeleken (geen dikke kick trouwens...), was nagenoeg geen verschil. Met multi's zal het wel eens anders kunnen zijn. Ik maak mijn kabels trouwens ook meestal zelf. Ik heb dan ook een rolykit vol met pluggen, dus als ik iets te kort kom, dan kan ik het tenminste meteen maken.:)

Maar verschil in kwaliteit is er genoeg. Ik wil eigenlijk nog wel een keer een van de hul microfoonkabel kopen. Maar dat kost best wel wat... Maar da's voor een ander topic.

Zijn neutrik bays geworden

Zijn neutrik bays geworden

Heb maar voor Neutrik bays gekozen. De prijs kwaliteit zal vast goed zijn (euro 42 ex BTW)

Kabels maak ik zelf, Neutrik connectoren (er is net een 2mm smallere jack uitgekomen!!!)
Digitale kabel genomen met zeer lage demping en lage capacitaire werking.

Nu nog uren / dagen solderen 8o)

Back