8outs board van S3000XL in MPC2000XL (?)

Steven V

Ouwe rot
Een goede dag.

Ik wil binnenkort een MPC2000XL kopen, maar wil er de 8 assignable outs graag bij. Nu heb ik de achterkant van mijn S3000XL eens vergeleken met de achterkant van een MPC (op foto), en het ziet ernaar uit dat dat zou passen. Althans aan de buitenkant.

Nu vraag ik me af of dat board hetzelfde is in een MPC als in die S3000XL. En kan ik gemakkelijk dat board verwijderen uit mn 3000XL?

Alvast bedankt!

Hoi Steven,

ik heb een S3000xl gehad en die heb ik wel eens open gehad. Het outputboard zit met een paar schroefjes vast, volgens mij op een metalen plaat die boven het mainboard gemonteerd is (weet het niet zeker meer, das anderhalf jaar geleden).
Vanaf de outputs liep een flatcable naar het mainboard. of er een voedingskabel bij was weet ik niet.

www.mpc2000xl.com is misschien wel handig, wie weet staat er de info die je zoekt.

-C-

In de MPC2000xl moet een IBM208P output board. Als je je S3000xl opent, staat er zeker weten een typenummer op je output board. Ik hoop dat er in de S3000xl ook een IBM208P zit.

Meer S3000xl info

-C-

De boards voor de S-serie en de mpc's zijn verschillend van formaat in ieder geval.
Ik dacht wel dat de electronica hetzelfde is dus met wat zagen en hameren moet het wel lukken.

Origineel geplaatst door Backdrop
De boards voor de S-serie en de mpc's zijn verschillend van formaat in ieder geval.
Ik dacht wel dat de electronica hetzelfde is dus met wat zagen en hameren moet het wel lukken.

Dat kan zijn; 8 outs expansie voor de S2000 heet IB-208P en dat voor de MPC IB-M208P.

Heb de zoekfunctie gebruikt, nog niks gevonden hierover...

Wat er in de S3000XL zit weet ik nog niet; ze zit onderaan de stapel en ik heb niet zoveel tijd nu, met de examens in het vooruitzicht... Als die voorbij zijn zal ik eens een kijkje nemen.

Eerst en vooral bedankt voor de links.

Vandaag heb ik eens wat tijd gemaakt en heb de S3000XL opengemaakt. Het board zit vreemd genoeg slechts met 1 schroefje vast aan het achterpaneel (al zitten de schroefjes op het achterpaneel op dezelfde plaats als waar er gaatjes zijn in een MPC2kXL die geen 8 outs heeft), maar op een metalen plaat die gemonteerd is boven het moederbord (zoals C hierboven zei). Het bord zat dus aan het achterpaneel enkel vast aan het schroefje boven de digitale uitgangen.

Helaas heb ik niks kunnen vinden van benaming van het bord. Codes, dat wel, maar niks in de aard van IB-M208P of zo.

De afmetingen van het bord zijn 127 x 190 mm. In de handleiding van de MPC staat een afbeelding met dit bord erop, en de proporties kloppen ongeveer.

Het lijkt sterk op dit bord (foto van forumlid Mensch-Maschine):
attachment.php

Het bord in de 3000XL lijkt hier heel goed op, met dat verschil dat het mijne cinch aansluitingen heeft voor de digitale in- en uitgangen; die van Mensch-Maschine lijken wel jacks te zijn...

De kabel is ook ongeveer even lang (te kort dus voor in een MPC). De inkeping links beneden en de 3 gaatjes tussen jacks 1 2, 4 5 en 7 8 zitten er ook bij mij.

Verder heb ik ook een mailtje gezonden naar de mannen van www.mpc2000xl.com om te vragen of zij misschien meer weten.

Hier het MPC2000XL board van Mutec: klik

Hier leek het helemaal op (al is de foto erg korrelig), met dat verschil dat het metalen plaatje eronder zat (op de lege plek naast het Mutec board zat in mijn 3000XL het bordje met de twee inputs.

Hier het MPC2000XL board van Mutec: klik

Hier leek het helemaal op (al is de foto erg korrelig), met dat verschil dat het metalen plaatje eronder zat (op de lege plek naast het Mutec board zat in mijn 3000XL het bordje met de twee inputs.

Beetje wazig... Ik bedoel dat de metalen plaat onder het board op de Mutec foto er bij mij ook zit. In de S3000XL zit op de lege plek op de Mutec foto een klein boardje met de stereo inputs, net naast het multiple outs board dus. Lijkt me sterk dat bij een MPC het SMPTE bordje daar op past (in de plaats van het input board dus).

Ziet er goed uit, ik denk wel dat het zou lukken (wel langere kabel nemen) om die in een MPC te monteren. Ik kan dat helaas nog niet testen want 'k moet eerst een MPC hebben natuurlijk.

Back