Arv
Robot
Ok, ik zal eerst even uitleggen hoe ik normaal gesproken opneem.. Ik heb een mengtafel met 4 subs die direct naar mijn delta44 4 kanaals (2x stereo) geluidskaart gaan. Voor alle kanalen die ik op de mengtafel heb kan ik dus kiezen naar welke sub deze geroute wordt. Volgens mij is dat een vrij normale setup? Ok, nu komt het. Ik gebruik maar 1 compressor (ik heb er maar 1) om de drums een beetje te kunnen bijschaven. Daarna heb ik de drums geroute naar sub 1 en 2 voor de geluidskaart. De rest (dus de bas, synths efx etc etc) gaan naar subs 3 en 4. Na de opname in Cubase kan ik nog wat eq'en compressen enzo. Maarrrr.. Nu merk ik dat dingen elkaar toch in de weg gaan zitten qua mix. Vooral merk ik dat ik de bassline(s) niet zo goed in de mix krijg. De vraag is dus, moet ik nog investeren in nog een compressor om voor de opname nog een compressieslag te plegen? Of is dat niet nodig, en moet ik de verschillende instrumenten anders routen naar de geluidskaart? Of doe ik gewoon iets helemaal verkeerd?
Wie o wie heeft er nog suggesties?
gr.
R
Wie o wie heeft er nog suggesties?
gr.
R