[track] Below My Survice (spacy)

G

Guest

Guest
MDK-Below My Surface

Een diep vaag plaatje. Noem het wat je wilt, ik gooi deze niet in een hokje.
Komt u maar op met commentaar/tips/afzeikingen!
:dj:

Gemaakt met:
Fruity Loops 4.1 Studio
FM7 synth plugin
Goldwave

:)

Laatst gewijzigd:
je hebt de resonantie iets teveel open gedraaid denk ik met die synth die de hele tijd doorgaat. want mijn tweeters kraken. en die synth die er op 2:40 inkomt staat te luid. ik zou alles nog eens opnieuw afmixen. zorg dat de geluiden onderling elkaar niet overstemmen maar aanvullen. en dat nieuwe geluid op 3:40 ligt ook niet helemaal goed in je mix. hier een tip die ik je ga geven.
laat in fruityloops alle geluiden die je gaat gebruiken allemaal tergelijk afspelen in je playlist. en zet op je master de DB meter en schuif nu aan alle volumeknoppen tot alles "mooi" in het gehoor ligt. dwz dat er niets TE luid of TE stil klinkt. en zorg ervoor dat je db meter ook niet in het rood komt te staan want dan krijg je vervorming in je geluid.
en persoonlijk zou ik er die kick uitlaten.

Vergelijkbare reactie op isNiZot.

Wat ik ook vreemd was als de kick erbij kwam, zo rond 1:08, het is alsof daar een halve maat is weggeknipt. En idd, mijn monitors kraken hier ook. Dat hoor je toch zelf?

Thanks,

Ja hij kraakt hier ook een beetje, maar krijg dat heel moeilijk weg. Vond het zelf wel iets hebben namelijk..:)
Afmiks is idd verreweg van top.

Maar inhoudelijk, als nummer?

Zoals jezelf zegt,gezeik,maar als we ons maar amuseren,meer moet dat niet zijn hier.

Nou ik zet hem hier wel neer om goedbedoelde adviezen te krijgen hoor!

1 oor hoort immers meer dan 1...

Leren heet dat toch? 8~

Origineel geplaatst door Zeph
Nou ik zet hem hier wel neer om goedbedoelde adviezen te krijgen hoor!

1 oor hoort immers meer dan 1...

Leren heet dat toch? 8~
Gewoon een persoonlijke mening,en niet algemeen onthoudt dat goed!Luister veel naar elektronische muziek,en ik weet dat er, zeker bij jonge mensen,gewoonlijk afgaan op reklame en van horens,populaire soft-programma's kopen,meestal hoor je dan die zelfde klanken en grooves,dus origineel?Zeker niet,maar daarom geen afbraak,maar een oordeel van mij,en ik moedig iedereen aan om muziek te maken,brengt meer leven en plezier,maar ook meer éénheidsworst.Dat is spijtig genoeg de andere kant van het verhaal.

Heb je hem wel geluisterd?

Hoor liever inhoudelijke argumenten, dan deze wijsheden.. No offense.

;)

inhoudelijk klinkt het best goed, wat ik wel jammer vindt is dat je beats er niet echt uitspringen, waardoor het een beetje eentonig klinkt, het 'bass/ hat/ clap/ hat' idee.

en ja het is inderdaad heel erg klote afgemixt. en als je het oke vindt klinken, dan zou ik het toch veranderen zodat de luisteraar kan horen dat het zo bedoelt is.

over het algemeen klinkt het wel ok.

Ik vind het niet verkeerd eigenlijk. Die kick echte veel te aanwezig en je hihat is wat tikkerig, maar de rest van je geluiden zijn wel okee. Heb je iets veranderd trouwens? Ik hoor die resonantie en harde synth op 2:40 niet eigenlijk (of zijn mijn monitors vvt?). Wel heel erg een sfeernummer (er gebeurt bijna niets), maar ik neem aan dat dat niet per ongeluk is... ;)

(wat ik me wel afvraag van de titel trouwens: wat betekent "survice"? :confused: )

Trouwens: gewoon niet op Sinew1958 letten. Die zeikt letterlijk *alles* af. Zie zijn recente posts: overal hetzelfde. Voorspelbaar genoeg post iemand die alles oersaai en achterhaald vindt zelf niets. Zo gaan die dingen.

Laatst gewijzigd:
klinkt ECHT te vervormd allemaal! Kun je natuurlijk altijd hier en daar als effect doen, niet het hele nummer door! Probeer de mix op hoger plan te krijgen...de sfeer is leuk, maar heeft richting nodig...werk aan de winkel!

Inhoudelijk vind ik het nummer zeer vlak klinken. Zit niets in wat me als luisteraar boeit. De drums vallen enorm buiten de song. Ik zou zeggen "probeer een beat te maken met gevoel" en geen voorgekauwde koek.

Vat dit niet persoonlijk op. Het nummer zal mijn stijl niet zijn. Een 2e keer zal ik het niet opzetten.

KIJK! Hier heb ik wat aan!

Bedankt!

:)

Survice is idd niks, heb het al veranderd in surface, was beetje te snel...:P

Back