sounddiver FS1r

StiebZ

knob twiddlin'
Is er hier iemand in het bezit van de gratis sounddiver editor voor de Yamaha FS1R ?
Deze werd blijkbaar met de Europese versie meegeleverd ??

Mmmmmhhhh, ik zou die SD dolgraag willen hebben maar betwijfel of je ze daar in Amerika zo even kan bellen, waarna ze het gratis naar Nederland versturen. Denk wel dat ik het ga proberen in ieder geval :)

Ik weet trouwens helemaal niets van Sounddiver af; zou die editor ook voor de Mac zijn? (ik heb zo'n schemerlamp model imac).

De Fs1r edit ik nog steeds op de machine zelf, maar ideaal is het niet zoals velen waarschijnlijk wel weten. Het blijft echter een beest van een machine!!! :halleluja Gaat wat mij betreft niet snel de deur uit.

jamaaer, dan moet je die hele aanvraagprocedure doorlopen, het leek mij handiger als iemand op SF deze misschien al had...

ik weet ook nog niet wat de beste editor is voor de fs1r, er bestaat
- die van sounddiver
- een commerciele editor van tonewise
- een freeware editor FS1R Editor Ver1.10a

voor de Fseq tot dusver tegengekomen :
- FreeFS gratis te downloaden bij Yamaha
- fseq edit van niff

iemand gebruikerservaringen ?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Mmmmmhhhh, ik zou die SD dolgraag willen hebben maar betwijfel of je ze daar in Amerika zo even kan bellen, waarna ze het gratis naar Nederland versturen. Denk wel dat ik het ga proberen in ieder geval :)

Juh, ze zitten vast ook wel in Nederland inmiddels. :eureka:

Origineel geplaatst door StiebZ

ik weet ook nog niet wat de beste editor is voor de fs1r, er bestaat
- die van sounddiver
- een commerciele editor van tonewise
- een freeware editor FS1R Editor Ver1.10a

voor de Fseq tot dusver tegengekomen :
- FreeFS gratis te downloaden bij Yamaha
- fseq edit van niff

iemand gebruikerservaringen ?

De commerciele editor is wel goed. Werk prettig. De overige editors brengen de fs1r onoverzichtelijk in beeld. Ik weet niet meer welke het was, maar je ziet dan bijvoorbeeld een pagina met een massa schuifjes en vage parameter benamingen. Die van tonewise heeft toch wel een aardige gui waardoor je beter kan zien wat je aan het doen bent. FM synthese is van zichzelf al lastig genoeg.

Back