[Track Ruzie]

hermax

Ouwe rot
Er was eens een kamerorkest alwaar de brave vibrafoon, hobo, klarinet en piccolo lustig haasje-over speelden. Al spoedig namen de stoere trompet, hoorn en tuba over en walsten overal overheen. Maar dan kwam de nog veel straffere synth-module en blies alles op een hoopje. Het werd al gauw een woordenwisseling waar niemand nog iets kon uit opmaken.
Nadat iedereen zijn zeg had gedaan kwam er vrede en huppelden ze samen rond in de wei.

Luister
Download (save as)

Mooi idee, leuk uitgewerkt ook. :okdan: Alleen had ik n.a.v. je toelichting iets meer conflicten verwacht in je muziek (dissonanten, instrumenten die 'terugvechten', enz.), nu lijkt het meer een soort lineaire doorloop. Niet dat dat erg is, maar dat terzijde. Mooi 'outro' trouwens.

Puntjes: als de drums invallen op 1:52 is het een soort anticlimax. Zo van, nú gaat het echt lopen! (maar dan dus net niet) Wel goede drumtrack trouwens, los van de geluiden. En ik vind het een beetje clean klinken allemaal (niet alleen qua geluiden, maar ook harmonisch; erg netjes allemaal). Maarruh, leuk hè, klassieke klanken uit zo'n Roland! :P

Het begin doet me qua idee overigens een beetje denken aan het begin van de Moldau van Smetana.

daarom hield ik het ook op ruzie, geen gevecht. en haasje-over, want dat is wat die instrumenten doen. ik heb nog wel even gespeeld met ze te laten 'vechten', maar het werd te onoverzichtelijk. nu is het echt een vraag-en-antwoord, een woordenwisseling.
en in ben een brave jongen, hee, het eerste deel vind ik dan ook het mooiste... idd de Roland heeft mooie klassieke instrumenten. ik ben er verzot op.

Weerom een erg mooi muzikaal uitgewerkt idee. Ik had eerst wat meer contrasten verwacht, maar uiteindelijk stoort het me niet dat het er niet zo veel zijn. Een goeie geluidsbalans en ook al zijn de klanken misschien wat 'normaal' toch passen ze erg goed in dit stuk.

:okdan:

:doei:

Mooi hoor! Alleen die drums, die zou ik echt weg laten. Die vind ik echt lelijk...

Hay

ha die hermax,heb jij zo een groot huis ,met zo een orkest

vindt hem lekker klinken, lekker fris lekker anders ?

maar het is geen gevecht , eerder dartelen in de duinen

dan met vleugeltjes op je rug naar het grote elfenbos vliegen

Greetz Turtel8D

gelukig zijn we niet allemaal commercieel bezig

:okdan: MOOI MAN!! Sfeervolle track!
Leuk dat je voor een 6/8 maat hebt gekozen!

(..alleen die drums.... OEI!)

Verder goed gedaan! :biertje:

Mooi dit! .... okay...tot aan de drums dan.... daar wordt het opeens liftmuziek.... Ook het arrangement is daar wel erg druk... Einde is ook wel wat raar nog :)

ff knippen vanaf die drums en het begin houden om mee te werken...?!

Bedankt jongens voor het luisteren en de feedback.
Al heb ik daar toch nog wat vragen bij...

Best grappig hoe bvb Cheimoon het een 'goeie drumtrack' vond, en anderen dan weer lelijk. Maar dan zonder uitleg wat er lelijk aan is. Is het de klank? Of het ritme? Zoals gewoonlijk speel ik die zelf in op het toetsenbord, zonder quantisering, maar ik hoor niet direct dat ik er zoveel naast zat. (heb nu wel pas gehoord dat de reverb niet mee opgenomen is - toch een serieus klankverschil)

Ik had het eerder op een gewone 4/4 gezien, met veel triolen. Maar het kan idd ook als 6/8 gezien worden, een hele snelle dan...

Het tweede deel, dus met de drums en de synthleads is NET hetzelfde als het eerste deel. Alleen andere klanken + drum + een arpeggio ipv de vibrafoon. Ik heb echt elk klassiek instrument vervangen door een synthklank. Dus het arrangement kan daar niet ineens veel te druk zijn, ik moet de klanken wellicht wat korter, wat minder sustain, houden.

En het einde? Wel, daar is het een constant vraag en antwoord tussen beide instrumentengroepen. De figuurlijke 'vrede'.

Nu, na het zelf nog een (serieus) aantal keer beluisterd te hebben is het mij opgevallen dat er idd VEEL meer in zit dan wat ik nu gedaan heb. Ik denk dat ik eens ga herbeginnen... met frisse moed.

Qua spel is de drumtrack niet zo slecht, hoor. Alleen het geluid zuigt echt :r . Is dat zo'n GM-drumkit? Heb je geen ander drumgeluid?

oja... de drums vind ik prima:)

en ik vind het geen ruzie... meer een samenhorigheid van instrumenten die allemaal hetzelfde vrehaal willen vertellen op hun manier.. en "in overleg" tot dit nummer uitkomen:P

hehe sorry, maar dat is mijn gevoel:)

Wel, dat is idd een veel betere omschrijving.
maar ik mocht toch een beetje de aandacht trekken, niewaar? :D

Die drums... als ik zo terugluister naar andere tracks van mij valt het op dat ik meestal grijp naar samples van analoge drums. Zal wel met mijn verleden van allerlei bands enzo te maken hebben. Ik hoor gewoon graag een 'echte' drum.
Uiteindelijk maak ik ook geen echte synthmuziek. Gewoon... muziek, en ik heb al dat elektrieken materiaal nodig om het op mijn eentje te kunnen opnemen. Ik ben al blij als dat lukt en maak dus niet te veel tijd vrij om me bezig te houden met het zoeken naar eigen en/of betere klanken.
Maar... met dit nummer heb ik een project afgesloten. Ik moet nu opnieuw beginnen en ga toch een beetje mijn strategie wijzigen. (een beetje maar) Zoals vroeger ga ik achter mijn piano kruipen, componeren, zoeken, noteren, verbeteren enz... tot ik een 10-tal dingen klaar heb. Dat is iets van een half jaar meestal. In die tussentijd kan ik eindelijk eens mijn (weinige) synths ECHT leren kennen en geluidjes maken. Hopelijk lukt dat en dan begin ik volgende zomer weer alles op te nemen.
Zonder overdrijven: dit laatste half jaar SF-ervaring heeft mij minstens evenveel bijgebracht als de 20 jaren daarvoor.(qua sound bedoel ik dan, muziektechnisch had ik al wel voldoende kennis) Maar ik ben veel strenger voor mijzelf geworden daardoor. Nu moet ik echt gaan werken op die klanken.

:doei:

Origineel geplaatst door hermax

Het tweede deel, dus met de drums en de synthleads is NET hetzelfde als het eerste deel. Alleen andere klanken + drum + een arpeggio ipv de vibrafoon. Ik heb echt elk klassiek instrument vervangen door een synthklank. Dus het arrangement kan daar niet ineens veel te druk zijn, ik moet de klanken wellicht wat korter, wat minder sustain, houden.

Je hebt het nu puur feitelijk over muziek... Als je hetzelfde arrangement gebruikt met vollere instrumenten kan het best zijn dat je iets moet weglaten omdat het geheel te vol is toch? Verschillende partijen kunnen elkaar daardoor gewoon in de weg gaan zitten. Maar het zou best kunnen dat kortere sustains het ook oplost...

Maar nog eens... Het stuk voor de drums vind ik super!

Back