Een hoop gratis samples

leuke setjes, alleen de samples zijn 44100 khz en 24 bit, mijn mpc trekt dat al niet dus, moet ze eerst in soundforge weer anders opslaan, en daar begin ik niet aan, maar in kontakt klinken ze zwaar ok hoor, dus bedankt!!

Graag gedaan hoor mannnen!

Ik heb zelf nog maar enkel de Linn setjes kunnen beluisteren en dat was zwaar oke (naar mijn bescheiden mening).

En ik meende in de handleiding van de MPC2000XL gelezen te hebben dat .wav samples met een hogere bitrate dan 16 of een hogere samplefrequentie dan 44.1kHz gewoon getruncate worden. Als ik me niet vergis moet dat dus toch lukken!

hm ik heb de alesis geprobeerd, (heb zelf een dm5 module), ik had gehoopt dat het ook zo ingedeeld zou zijn van snares, hats, en dan met de juiste benamingen enzo, maar alle samples zitten samen in 1 folder met namen als dm5snare001.wav enzo :( (wel opdeling per module gelukkig)

Je kunt niet alles verwachten he, van gratis samples... Wees blij met wat je krijgt (voor niks dan nog).

Trouwens als je al een module hebt, zie ik niet in waarom je daarvan samples zou gaan gebruiken... Die DM5 is toch niet monofoon of heb ik het mis?

Origineel geplaatst door bliepertronic
het hele net komt toch om van de gratis samples ?

Inderdaad, dus...

Post in deze thread uw linkies naar gratis samples!

kom maar op met die linkies mensen! :D

Origineel geplaatst door Steven V
Trouwens als je al een module hebt, zie ik niet in waarom je daarvan samples zou gaan gebruiken... Die DM5 is toch niet monofoon of heb ik het mis?
die samples op de dm5 staan "vast" op de module en je kan ze er dus niet zomaar "afkopieren" (ook geen bijzetten dus)
dus als ik de samples wil om in een vsti te gebruiken...

Origineel geplaatst door Dieter@be
die samples op de dm5 staan "vast" op de module en je kan ze er dus niet zomaar "afkopieren" (ook geen bijzetten dus)
dus als ik de samples wil om in een vsti te gebruiken...

Je bedoelt dat je ze niet kunt editen in de DM5? Ja dan kan ik het wel begrijpen dat je samples wilt nemen ervan.

nee, ik bedoel gewoon dat de samples "vast" staan op de module, er kunnen er geen bij, en ik kan ze er niet afkopieren, beter kan ik het niet uitleggen :)

volgens mij is editen bewerken en dat bedoel ik dus niet

Bedoel je dan dat de het geheugen vol is? In dat geval kan je je patches opslaan via patch pattern dump (midi) o.i.d.

Als er user locations zijn om patches op te slaan kun je er uiteraard ook verwijderen, heb je weer ruimte.

nee, de module is gewoon zo gemaakt dat het technisch onmogelijk is om er samples af te halen of op te zetten, tenzij mss als je de bak openschroeft, de rom chips eraf soldeert,.... <--deze uitleg is wel duidelijk genoeg denk ik 8o)

:confused: :confused: Ik veronderstel dat hij audio uitgangen heeft?? Dan kun je hem toch samplen?

Als je een synth wil samplen heb moet je toch ook de chips er niet uit plukken...

Re: Een hoop gratis samples

Origineel geplaatst door Steven V
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar ik vond deze link op mpc forums.

http://www.darkally.com/classicdmabb.html

'k Weet echter niet of ze oke zijn, ben ze net aan het downloaden...

Veel plezier ermee.
Site Temporarily Disabled

This site has been temporarily disabled. If you are the owner of the site, please contact customer care.
whoops!

hehe, die zit royaal over zijn traffic limiet heen!:D

of hij krijgt een uitbrander over de inhoud. misschien toch niet rechtenvrij?

Back