Isnie,
Even heel eerlijk een puur vanuit de buik loeiharde kritiek op je muziek. Probeer het te zien als opbouwend, ik ben voor mezelf even hard. Weet ook dat mijn mening niet universeel is en niet perse gedeeld wordt door andere mensen (subjectief dus).
Met deze verzameling songs krijg je een goed overzicht van hetgeen je te bieden hebt, muzikaal. Mijn onderliggende (ietwat bange) vermoeden wordt wat bevestigd, heb een tijdje gewacht om het kenbaar te maken aangezien anderen blijkbaar zo unaniem goed op je muziek reageerden.
Algemeen vind ik je sound iets te simplistisch, het zijn knutselwerkjes, waar naar mijn idee nogal een vibe van 'we moeten dat hier snel afgehandeld hebben en hop naar iets nieuws' rondhangt. Dat heb ik in elk nummer eigenlijk. Iets te kort door de bocht zeg maar. Daarnaast komt puur qua geluidskwaliteit het idee naar boven dat elk geluid dat je gebruikt op een lage bitrate is gemaakt, volgens mij is het de 'Fruityloops-sound' waar je soms over leest. Dat is bij mij in elk geval de reden waarom ik altijd zo een haat-liefde verhouding met het programma heb. Het is mega-intuitief, de nummers rollen uit de machine, maar de sound van het programma sucked. Maar goed, dat is mijn ervaring en doet er hier verder niet zo toe.
Verder meen ik dat je gevoel an sich nog iets moet evolueren naar iets meer volwassenheid en rust. De muziek klinkt mij iets te geforceerd en laat het gevoel niet helemaal de vrije loop gaan. Daar kan je op zich niet veel aan doen, buiten groeien (ev. mediteren). Dat neemt niet weg dat je demo's mag opsturen. Maar ik denk dat je over een jaar (misschien 2 of meer) meer succes zal hebben.
Voor de rest geloof ik wel dat er een potentieel is, vandaar de reactie. Ik hoop dat ik niet te belerend overkom iig.
Succes.