Welke synth voor hardcore

de bazz(t)aard

Prisoner of society
Kom deze vraag veel tegen :D :D

Mischien is het wel leuk en leerzaam voor nieuwkomers zoals ik om mensen te laten zien hoe een typisch "hardcore" geluidje tot stand komt. Zijn er hier mensen die ons een blik willen laten werpen op de ingredienten voor deze soep:D

mijn vraag aan allen hardcore fabricanten? Post hier een geluid met daarbij de vermelding van: Used osc's,lfo's,filters,vca's
mix, routings en effecten

Zo krijgen nieuwkomers misschien inzicht wat nodig of belangrijk is bij het kiezen van hun eerste synth
Ik hoop dat dit een zeer vette thread gaat worden. Mijn dank zal dan ook bij voorbaat groot zijn.

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Ik ben geen hardcore liefhebber maar..

Alpha JUNO 2!!

op 'ishkurs edmguide' een goed voorbeeld van de 'what the..' patch (oftewel the one and only hoover!)

http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

ja je moet dat irritante intro uit kijken

Als je wat verder zoekt op het forum vind je vast en zeker wat tips over het maken van ''Hardcore'' geluidjes,maar het belangrijkste is ZELF proberen/doen dat is het leukste en het houd je origineel + je doet er anderen ook veel plezier mee.
De Alpha Juno is bekend om zijn Hoover Sound idd maar dit komt mede doordat de Alpha Juno een eigenschap heeft die hij niet met andere synths deelt namelijk Zaagtandbreedtemodulatie (net als Pulsebreedte maar dan net ff wat anders)
Dit wil niet zeggen dat je alleen met de Alpha Juno Hardcore sounds kunt maken,integendeel zelfs...ik denk dat de Alpha Juno onderhand wel uitgemolken is wat betreft Hardcore Sounds (dit maakt het overigens geen mindere synth hij blijft namelijk leuk)
Maar ik denk dat het verstandiger is als je naar een meer flexibele Synth gaat kijken zoals een Acces Virus of een Micro Q of zoiets..
Luister ook goed naar een geluid en luister hoe het in elkaar zit,welke golfvormen je hoort en wat er gebeurd met het geluid (filterbeweging,pitchmodulatie etc.etc.)

echt waar met iedere bak kan je fijne geluiden maken voor hedendaagse hardcore!
zelfs een bak als de roland jp-80x0 wat door iedereen als typische trancebak word
gekenmerkt word eigenlijk veel meer in hardcore gebruikt dan daadwerkelijk in de trance
wereld denk ik. het is voornamelijk virus jp-8000 nordlead wat de klok slaat tegenwoordig.
de juno word al jaren niet meer tot bijna niet meer gebruikt in de hardcore-wereld.

maar ff los van dit. er zijn niet echt hardcore geluiden . dezelfde geluiden kunnen met een
iets andere speeltechniek makkelijk in trance of technoplaten gebruikt worden, enige grote
verschil is dat er in hardcore vaak meer distorsion of extreme eq effecten over de geluiden
worden gebruikt en in andere stijlen de praktisch gelijke geluiden wat schoner worden gebruikt ;)

geld natuurlijk niet voor iedere geluid of artiest, maar speeltechnieken en manier hoe je hem in de mix
zet zegt voor mij meer over dat een bepaalde sound hardcore is dat het daadwerkelijke geluidje zelf...

sow en dat op de zondagochtend 8)

Endonyx heeft gelijk.....en dat op een Zondagochtend...:D

De Juno wordt zelden nog gebruikt in hardcore......Virus,JP 80x0 en Andromeda zijn de meest gebruikte bakken....om maar te zwijgen van softsynths als Pro53...

De simpelste manier om een hardcore-lead te maken : 2 (of 3) zaagtandjes van elkaar ontstemmen...klaar is Klara...

en wat flinke chorus :p

De Juno wordt zelden nog gebruikt in hardcore......

Mokum 102 al gehoord jongens ? check that juno-styled monster out !

Eigenlijk jammer dat de juno niet meer gebruikt wordt.
Vroeger wou ik niets liever dan ook dat geluidje te hebben, maar toen had ik geen juno :( :P

Origineel geplaatst door DaRooT
Eigenlijk jammer dat de juno niet meer gebruikt wordt.
Vroeger wou ik niets liever dan ook dat geluidje te hebben, maar toen had ik geen juno :( :P

Alleen omdat hij misschien in de commerciele business niet veel meer wordt gebruikt, betekend niet dat jij geen juno meer mag gebruiken :)

Ik zou gewoon maken wat je zelf mooi vindt.... En als het ECHT goed klinkt en je wil het uitbrengen is er altijd wel een markt voor lijkt me.

Origineel geplaatst door WarmeBakker
De Juno wordt zelden nog gebruikt in hardcore......

Mokum 102 al gehoord jongens ? check that juno-styled monster out !

oftewel 1 op de 40 platen die ik tegenkom hoor ik nog een ouderwetse juno...

dus dan word die dus nog maar amper gebruikt toch ?! ;)

trouwens een juno blijft leuk ALS die goed word gebruikt, dan gaat bij mij nog altijd
de bloed sneller stromen hehe 8)

Niel heeft volgens mij weleens verteld dat hij zijn alpha juno altijd nog gebruik bij lead melodieën om te layeren met een andere synth. Het standaard gebruik is er intussen wel uit ja dat was tot de max uitgemolken. :D

Overigens gebruik ik zelf de juno slechts om een basisgeluid te maken, die te samplen en vervolgens weer met Audition/VSTi aan te pakken. Daar overheen komt dan zo goed als altijd wel een andere synth/sample/vst.

Ik gebruikte de 106 veel voor vage pads en dikke strings/zagen. Niet voor het RTTT geluid.

De juno is echt uit gemolken......misschien weer over 5 jaar een hype?

Ik vind peroonlijk dat de Andromeda snel geluiden kan maken die geschikt zijn voor hardcore....

andromeda klinkt inderdaad rauw genoeg om snel bruikbare geluiden te maken...
virus ook, al kost het soms wat moeite om het lievige karakter eraf te poetsen...

maar zoals met alles: het is een kwestie van programmeren

Back