van atari naar SX

De Voorman

Ouwe rot
Tegen betaling desnoods:

Welke medeforummer kan mijn oude arrangements van atari(.arr) omzetten naar een in sx integreerbare extensie(midifiles oid.)
In Normaal NL: wie kan mij atari arrangements omzetten naar een sx arrangement?

Ik heb geen atari meer maar wil mijn oude arrangements nog eens gebruiken en ik kan ze niet inlezen. de arrangements zijn op flop en het zijn maar een paar floppy's die om te zetten zijn.

Download een 'Steem' (Steem engine)
Das een prachtig werkende atari-emulator.
Als je hier cubase 2 / 3 voor nodig hebt, geef maar een gil!

Je kunt dan je files omzetten naar standaard midi-files, die je weer in kunt lezen in SX.

Ik heb met deze emulator laatst ook al m'n oude arrangements en songs weer eens geopend. Dat was echt lache!

Succes!

Ik weet dat je ouwde Atari cubase-filetjes wel in Cubase VST kon openen (heb het zelf nog gedaan) en dat je Cubase VST-projecten dan weer kon importeren in SX... Misschien met een Cubase VST 5 als tussenstap (wel omslachtig), moet dat wel lukken.

Maar ben je echt 100% zeker dat je die arrangementen niet kan importeren in Cubase SX???

nee ik doe de flop erin en dan zegt ie floppy formatteren?

ik heb dus geen atari meer waar ik kan switchen...

Origineel geplaatst door De Voorman
nee ik doe de flop erin en dan zegt ie floppy formatteren?

ik heb dus geen atari meer waar ik kan switchen...

zoals hierboven al gezegd zal je met atari emulator software wel je atari disks kunnen lezen

ofwel moet je een soort plugin voor je windows hebben die ervoor zorgt dat je atari disk system kan lezen

ik ga het proberen...dank!

steem draait, maar hij leest helemaal nik,s van mijn floppy's

anyone?

Nee, normaal moet je gewoon je atari floppen in je pc kunnen lezen hoor... tenminste... ik allemaal wel.

Of je floppy's zijn gaar (te oud of in de buurt van magneet gelegen).
Probeer het eens op een andere pc.

Lukt dat nog niet, zoek ff iemand met een atari en probeer ze daar te lezen. Doen ze het daar wel, kopieer dan de inhoud op een flop die op pc wel leesbaar is.
Pak een originele DD diskette die leeg mag en formatteer deze op 720kb op je pc.
Deze moet in Atari ook leesbaar zijn. Kopieer je inhoud hier dus op en nu moet je het gewoon in kunnen lezen.

Lukt dit allemaal niet, vrees ik het ergste voor je.

Hallo,

Dat je sommige disks niet kan lezen op je PC kan komen doordat je PC geen DD meer snapt of dat je zelfs SD disks hebt.
Ook kan het zijn dat je je diskettes hebt beveiligd met een viruskiller (Sagrotan?) die de bootsector van de disk zo modificeerd dat het woordje DOS in de bootsector ontbreekt, dan zegt de PC "beye beye" ik lees niks!. Een oude Bill Gates truuk om aan leken te tonen dat zijn OS superieur is.

Mijn studio draait overigens nog steeds op ATARI TT030 omdat het never crasht en de MIDI top is.
In mijn bedrijf hangen alle computers, MAc's PC's en Atari's gewoon aan het netwerk, dus je kan ze probleemloos naar een van mijn PC's of mijn server toeteren, en ze thuis daarvandaan ophalen desnoods.

STudio kost wel wat qua huur, maar voor dit kan het voor een paar tientjes, ben je van alle gezeik af.

Je kan me ook de disks sturen, dan maak ik het voor je klaar, wel tegen uurtarief, maar dat zal alles meevallen lijkt me.

Zie maar.

Karel Post

Mag ik vragen hoe je die TT030 aan je netwerk geknoopt hebt?
Via een VME kaart of zo?

Op die manier heb ik 1Gb data (voor Atari Falcon!) naar PC omgezet en op een CDtje gefikt. ;)

Back