snelle oplossing microfoon opname

anoniempje

hobby knooier
hallo er is me gevraagd wat teksten in te spreken en ik deed dit met een oude goedkope microfoon omdat het niet echt een noodzaak voor mijzelf is maar dan was ik altijd uren aan het eq met onverstaanbare shit als resultaat

nou heb ik dus een goede microfoon nodig die ermee doorkan en waar ik me niet een built aan vallen als ik hem maar 1 keer gebruik (dan denk ik aan desnoods tweedehands voor rondt de 40/50 euro) en bestand is tegen schreeuwen :)

ik heb geen idee welke richting ik dan zoeken moet of kan ik daarvoor beter op een ander forum kijken ? hoor het wel ..

he, ik denk dat de microfoon niet zoveel uitmaakt als 't om verstaanbaarheid gaat. een goede compressor/enhancer en/of limiter is wat je nodig hebt(en de nodige handigheid(veel klooien met de knopjes dus). voor mijn eerste producties heb ik noodgedwongen een koptelefoon als mic gebruikt en dat klonk prima....
en waat betreft microfoons...shure beta is altijd een goeie schreeuwmicrofoon geweest , ik weet alleen niet wat ze 2ehands kosten.
hier staan wel wat goedkope(+redelijk goeie) bij:

http://www.kapaza.be/subcat/588/

http://marktplaats.tiscali.nl/markt/muziek/microfoons.htm

dat lijkt mij juist wel als ik het maar goed opneem kan ik altijd nog de juiste effecten en middelen over de opname gooien lijkt mij

de opname is toch precies hetzelfde als wat live uit de mic komt lijkt me ;)

Ik wil je niet te hard voor het het hoofd stoten cirkelzaag maar ik heb het motto shit in is shit out en niet fix it in the mix. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat de beta versie van de SM58 altijd iets duurder is en de gewone SM58 ook goed is!

Groet van de Naut

hallo ik heb inmiddels een shure sm58 niet tweedehands maar heb em maar nieuw gehaalt

ff oftopic trouwens wat is feedback asociaal duur met kabels 13 euro voor een xlr naar jack kabeltje van 4.5m waar ik ergens anders 3 euro voor betaal

OK!

Voor de duidelijkheid! Koop geen SM58, want daar heb je dus echt niks aan.
SM58 is een fantastische oerdegelijke live microfoon. Niet zo'n super mooi geluidje ofzo, maar een ding om 80x op de grond te gooien en dan doet ie het nog.

Om thuis teksten in te spreken is dat dus geld weggooierij, want een beetje SM58 kost al gauw 100 euro's.

Ik zat zelf te denken aan een Superlux CM-H8A:
http://www.superlux.us/images/CM-H8A_large.jpg

Ik geloof dat deze in de uitverkoop bij feedback elke keer maar 19 euro kost (is dus echt niet normaal zo goedkoop) en normaal zal ie ook wel niet veel duurder zijn.

Als je tenminste een microfoon aansluiting met phantomvoeding hebt, kun je deze gebruiken. Voor stemmen in de vorm van voice-overs of zang zal deze uiteraard beter klinken dan een SM58, doordat dit een condensatormicrofoon is.

Je kunt ook altijd nog kijken naar andere merken die goedkoop goede mic's maken, zoals Samson en Behringer.

Succes!

hallo ik ben geen zanger he
ik moest een scheeuw mic hebben en bij feedback zonder aarzelen rade ze me ook die sm58 aan

en voor die goedkope spullen ben ik zoiezo een beetje huiverig betaal liever wat meer

Oooooow, dan moet je schrijven: "wat teksten in te schreeuwen"

Jah, dan is opzich een SM58 wel een goed ding, maar ik blijf erbij dat het een zeer nuttig ding is voor live-gebruik.
Als je 'm alleen thuis blijft gebruiken, kun je ook eens kijken naar goedkopere SM58 clones.
Heb zelf ervaring met de Samson S11.... kostte vroeger 100 gulden en is 99% exact een SM58, maar waarschijnlijk kun je deze maar 40x op de grond gooien 8o)

Die Superlux mics zijn idd erg goed voor de prijs/kwaliteit, maar ik denk dat anoniempje geen zin heeft om een aparte phantoom voeding te kopen om et te laten werken. En over de geluid van de SM58, het is idd een live mic maar ik heb er prima opnames meegemaakt, zowel zang als instrumenten. Tis geen Neumann U87, maar it does the job.

ik ben al lekker aan het opnemen geweest en ik ben er zeer tevreden over morgen kan ik het diegene laten horen ik hoop dat hij het ook goed vindt

ik heb niks geen eq gebuikt en het klink al lekker voor mijn gevoel misschien dat ik morge toch nog wat moet bij eqen als ik het geluid wat harder kan zetten dan nu maar voor de rest heb ik nog niks te klagen

bedankt :mega:

Back