Loop-delay

Hanz...

Hanz...

...Heb jij die ene gekocht voor Eur. 150,-? Er staat er ook één voor Eur. 250,-. Dat brengt me bij de vraag; wat is een redelijke prijs voor zo'n Korg? En wat is trouwens een redelijke prijs voor een line6 Echo pro, want die is me ook al aangeboden.

het liefst zou ik zo'n loop-dedicated apparaat willen, als een jamman of een repeater, maar die zijn (nog steeds) schandalig duur. Uit Amerika zijn me twee jammannen aangeboden voor eur. 500,- elk exclusief verscheping n de hele ratsmodee.

pjeut.

Tja, een redelijke prijs voor die Korgs, daar vraag je me wat.
Ik vond 150 an sich ook wel een boel geld, maar ik geloof wel dat het apparaat het waard is.
Méér dan dat zou voor mij persoonlijk te duur worden.

Aan de andere kant: het zijn relatief zeldzame cultige dingen, en waren niet oorspronkelijk ook niet ontzettend goedkoop (iets van $650). Maar ik denk dat de vraagprijs voor het resterende apparaat (250 euro) toch echt te hoog is; 200 zou nog te doen zijn, denk ik, voor een apparaat in goede staat met handleiding etc. etc.
Dit als ik even naar wat Ebay prijzen kijk.

Zo'n Line6 Echo Pro is ook lastig kwa prijs. Ik denk ergens rond de 350 euro?
Electrix spullen lijken me inderdaad buitengewoon leuk, maar sinds de fabriek over de kop ging zijn de prijzen alleen maar gestegen heb ik me laten vertellen. De productie is inmiddels hervat, maar het blijft een vrij obscuur merk in deze contreien.

Trouwens, die taps van die Korg...

Trouwens, die taps van die Korg...

...waar dienen die precies voor? Hebben die te maken met het maximaal aantal te maken loops?

Origineel geplaatst door Hanz
.

Ik heb er laatst 250 voor betaald. Voor dat bedrag stond ie op MP dus minder zou ook nog gekund hebben. Ware het niet dat ik deze perse wilde scoren omdat ik al veel te lang aan het zoeken was naar een echo pro. 350 (oid) was de laatste nieuwprijs.

plaatje

Attachments

• rc-50.jpg
    rc-50.jpg
    27,5 KB · Bekeken: 83
Dat ziet er, ehhh...

Dat ziet er, ehhh...

.behoorlijk dedicated uit.

Zal ook wel een dedicated pricetag aan hangen.

Ik heb ongeveer een idee waar die verschillende phrases voor dienen. En als het inderdaad afzonderlijke geheugenplaatsen zijn die je kunt inspelen en vervolgens kunt wegdrukken, vervangen door een andere, en weer terughalen, dan is dit absoluut een pré voor dit apparaat.

heb je al 'ns gekeken op http://www.stendek.info ? Da's een naar mijn mening fantastische artiest die met een paar gitaren, een oudere boss loppapparaat, wat kinderspeelgoed en nog wat rommel een perfecte performance neerzet.

Luister maar 'ns naar wat demo's, en je snapt gelijk wat zo iemand zou kunnen met zo'n uitgebreide Boss.

Re: Dat ziet er, ehhh...

Re: Dat ziet er, ehhh...

Origineel geplaatst door pjeut
Zal ook wel een dedicated pricetag aan hangen.

heb je al 'ns gekeken op http://www.stendek.info ? Da's een naar mijn mening fantastische artiest die met een paar gitaren, een oudere boss loppapparaat, wat kinderspeelgoed en nog wat rommel een perfecte performance neerzet.

Luister maar 'ns naar wat demo's, en je snapt gelijk wat zo iemand zou kunnen met zo'n uitgebreide Boss.

Thanks voor de link, ga ik zeker eens naar luisteren. Ik ben al jaren fan van alternatieve loop en soundscape muziek en ben recent de archieven van Fripp maar eens ingedoken :)

De RC-50 gaat overigens 495 kosten (Thomann).

Met MIDI-sync...

Met MIDI-sync...

.........Eindelijk..............

Ik heb zelf zo'n Akai headrush, en da's best wel lachen. maar het op de maat intrappen is en blijft een crime.

hanz..

hanz..

Hoe bevalt jou die Korg inmiddels?
Zit daar ook een soort voetpedaal bij, of kun je gewoon een standaard voetpedaal aansluiten?

Origineel geplaatst door Hanz
Tja, een redelijke prijs voor die Korgs, daar vraag je me wat.
Ik vond 150 an sich ook wel een boel geld, maar ik geloof wel dat het apparaat het waard is.
Méér dan dat zou voor mij persoonlijk te duur worden.

Aan de andere kant: het zijn relatief zeldzame cultige dingen, en waren niet oorspronkelijk ook niet ontzettend goedkoop (iets van $650). Maar ik denk dat de vraagprijs voor het resterende apparaat (250 euro) toch echt te hoog is; 200 zou nog te doen zijn, denk ik, voor een apparaat in goede staat met handleiding etc. etc.
Dit als ik even naar wat Ebay prijzen kijk.

Electrix spullen lijken me inderdaad buitengewoon leuk, maar sinds de fabriek over de kop ging zijn de prijzen alleen maar gestegen heb ik me laten vertellen. De productie is inmiddels hervat, maar het blijft een vrij obscuur merk in deze contreien.

Re: Met MIDI-sync...

Re: Met MIDI-sync...

.........Eindelijk..............

Ik heb zelf zo'n Akai headrush, en da's best wel lachen. maar het op de maat intrappen is en blijft een crime.

Lijkt mij ook lastig. Maare...als je zelf het tempo real-time wilt veranderen met zo'n Boss of Akai, werkt dat dat ongeveer als de 34one? Dus gewoon met je voet "mee-teppen"?

http://www.ploytec.com/34oneII/

Hey, da's een geinig ding...

Hey, da's een geinig ding...

...er zijn al meerdere threads geweest over "hoe de drummer in de maat met een sequence" te krijgen.
Altijd was de bottomline dat de drummer zich met een clicktrack moest voegen naar de dwingen beat van de sequencer. Maar met zo'n dingetje kan de keyboardspeler natuurlijk bij tijd en wijle bijsturen.

Ik ben benieuwd hoe zoiets werkt.

en de volgende vraag is:

en de volgende vraag is:

waar kun je die dingen krijgen en hoeveel kosten ze?

er stond op harmony-central ook een toffe demo van de RC-50... kan em nie meer vinden =(

alleen als je hem in zijn volle glorie wil gebruiken moet er ook nog een paar volume pedalen bij kopen...!

zou het zo moeilijk zijn een soort headrush met midi-sync te maken???

Re: Hey, da's een geinig ding...

Re: Hey, da's een geinig ding...

...er zijn al meerdere threads geweest over "hoe de drummer in de maat met een sequence" te krijgen.
Altijd was de bottomline dat de drummer zich met een clicktrack moest voegen naar de dwingen beat van de sequencer. Maar met zo'n dingetje kan de keyboardspeler natuurlijk bij tijd en wijle bijsturen.

Klopt :) Ik heb geen ervaring met de 34one maar ik heb wel geinteresseerd....dan heb je toch iets om het midi tempo live te corrigeren zonder je handen te gebruiken

Re: Re: Hey, da's een geinig ding...

Re: Re: Hey, da's een geinig ding...

Origineel geplaatst door Sjaak
Klopt :) Ik heb geen ervaring met de 34one maar ik heb wel geinteresseerd....dan heb je toch iets om het midi tempo live te corrigeren zonder je handen te gebruiken

Hey Sjaak,

Weet je inmiddels wat meer over die 34ONE, waar je 'em kunt kopen en wat 'ie kost?
Voor dat het toch het "ei van Columbus" lijkt hoor je d'r toch verdomd weinig van.
Een teken aan de wand???

Groet,
Pjeut.

Re: Re: Re: Hey, da's een geinig ding...

Re: Re: Re: Hey, da's een geinig ding...

Hey Sjaak,

Weet je inmiddels wat meer over die 34ONE, waar je 'em kunt kopen en wat 'ie kost?
Voor dat het toch het "ei van Columbus" lijkt hoor je d'r toch verdomd weinig van.
Een teken aan de wand???

Je hoort er iid niet veel van. Maar je kunt hem bestellen via de Yamaha Motif website Motifator, zie Cases & Accessoiries prijs $159. Er staat ook nog een link naar een videootje :)

http://files.keyfax.com/motifator_vids/34one2/34one2.html

Back