Digitale ruis uit JD800

vinnieq

Lidl
Ik had onlangs voor het eerst het genoegen een JD800 uit te proberen. Mooi ding: wil ik hebben ! Nu had dit exemplaar een probleempje (denk ik): bij patches met langzaam uitstervend geluid (string, pads, reverbs) komt nadat het geluid flink afgenomen is een nare digitale beetje knetterende ruis opzetten. Echt opzetten, alsof op het laatst nog iets opgeschroefd wordt. Niet echt hard maar wel storend. Harde sounds clippen niet, gebeurt zowel op koptelefoon (direct, ligt dus niet aan mengtafel) als main outs is dit normaal voor een JD800 ? Heeft de JD990 dat ook ? Bij andere digitale synths hoor je ook wel eens zoiets (OB12) maar dit vond ik extreem (want goed te horen). Ervaringen van bezitters ?

Nee, dit is niet normaal voor een JD-800 (voor geen enkele synth lijkt mij). Ik kan je wel tips gaan geven om na te gaan waar het probleem misschien zit, maar uit je verhaal maak ik op dat je er zelf niet de beschikking meer over hebt, dus...

Als je er een wilt hebben dan zou ik dus maar op zoek gaan naar een goed exemplaar. Van ruis en/of andere bijverschijnselen mag geen sprake zijn, tenzij je dit in je patch hebt ingeprogrammeerd natuurlijk!

Tip: als je de kans hebt, koop er dan een met de welbekende stringcard. Kost iets meer, maar deze is absoluut de moeite waard!

Origineel geplaatst door Hooihuis

Tip: als je de kans hebt, koop er dan een met de welbekende stringcard. Kost iets meer, maar deze is absoluut de moeite waard!

net als de vintage expansie die speciaal voor de jd990 geprogrammeerde patches en waves heeft...

Dit is absoluut niet normaal en heeft dat de mijne ook niet (en die is te koop!).

ik denk dat het aan je outputs kan liggen aangezien ik in het verleden wel vaker heb meegemaakt met rolands synths dat de aarde in de outputs wel eens los gaan zitten met als gevolg dat de sounds kraken

ik zou ze eens allemaal vervangen en misschien is je probleem opelost
ik hoop alleen voor je dat je zelf kan solderen dan zullen de kosten zeer beperkt blijven

Back