Geen geluid meer uit Voyager

deathspell

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Toen ik gisteren, nadat hij enige tijd niet gebruikt was, mijn Voyager weer eens aanzette, kwam er ineens geen geluid meer uit. Als ik de koptelefoon keihard aanzet, hoor ik de VCA wel werken, ik hoor namelijk ruis die wordt aangestuurd door/reageert op de envelope generator. Af en toe hoor ik ook een soort dikke, lage klik die misschien van het filter komt, maar de oscillatoren blijven stil.

Weet een van jullie of dit een instelling ergens kan zijn die ik over het hoofd zie, of moet-ie echt naar de synthdokter?

Alvast bedankt voor het meedenken!

IK heb het eens met mijn dominion1 gehad.
INeens geen geluid meer.
Overal gezocht. Mengpaneel, kabels etc...
Tot ik zag dat alle vco's op nul stonden in de mixer op de synth zelf.
Omdat ik de dag daarvoor aan het spelen was geweest met de resonantie van het filter.

Ik denk dat het een kleine kans is dat jij precies hetzelfde hebt, maar het zou kunnen. Het is niet ondenkbaar en dus hoop ik dat dit je 'probleem' is...

Van een servicebulletin van Moog zelf:

It has come to our attention that an isolated number of Minimoog Voyager Analog Boards built between mid-2010 and January 2013 may have been populated with faulty IC’s. The intermittent nature of these faulty IC’s was not captured during our Total Quality Control program at the factory. Please know that the potentially faulty IC’s were replaced in Minimoog Voyager production beginning January 2013, as such we are confident in the reliability of the product we are shipping today.

If you are the original owner of a registered Minimoog Voyager (any model) purchased between mid-2010 and January 2013, and experience any of the following issues, please contact Moog service (andy@moogmusic.com or 828-251-0090 x221) or your international service center and we will service your Minimoog Voyager as soon as possible:

• All oscillators are subsonic or inaudible

• An oscillator no longer works

• One or both filter channels no longer works

• Envelopes trigger incorrectly

• Switches no longer trigger audible sonic changes

• Mod buss no longer functional

• Source/Destination assignment no longer functional

• Loss of pitch control

• Failure to trigger via keyboard or MIDI
• LFO will no longer sync to keyboard or MIDI

• Oscillator Wave Shaping section no longer works

Werd uitgestuurd naar registered Voyager owners. Informeer maar eens bij de dealer?

Toch waanzinnig dat deze units bijna nog 2,5 jaar verkocht werden. Niet verwacht van Moog..

Staat toch dat ze het niet wisten
Vraag me af welke modellen dat dan waren uit die periode?

Tussen 2010 en 2013 toch..?
Balen is het wel, wordt terugsturen dus

In het drukken van de winkelprijs moeten enorme compromissen gesloten worden in de productie en controle. Dat zeggen ze natuurlijk niet.

Dan krijg je dit:
"The intermittent nature of these faulty IC’s was not captured during our Total Quality Control program at the factory."

Nee, natuurlijk was dat niet gezien. Om de simpele reden dat ze op de goedkope toer gaan.

Maak je geen illussies wat kwaliteit betreft. Het is een race to the bottom en jullie werken daar zelf aan mee door altijd maar alles zo goedkoop mogelijk te willen hebben c.q. steeds maar over de prijs te piepen.

Probleem met de IC's heb ik ook gehad; bij mij werkte de enveloppe van de VCA niet meer goed. Contact op nemen met de importeur (Amptec) in Diepenbeek, super bedrijf - die lossen dat voor je op. Hebben een eigen reparatiedienst ter plaatse dus de Voyager hoeft niet de oceaan over...

In het drukken van de winkelprijs moeten enorme compromissen gesloten worden in de productie en controle. Dat zeggen ze natuurlijk niet.

Dan krijg je dit:
"The intermittent nature of these faulty IC’s was not captured during our Total Quality Control program at the factory."

Nee, natuurlijk was dat niet gezien. Om de simpele reden dat ze op de goedkope toer gaan.

Maak je geen illussies wat kwaliteit betreft. Het is een race to the bottom en jullie werken daar zelf aan mee door altijd maar alles zo goedkoop mogelijk te willen hebben c.q. steeds maar over de prijs te piepen.

Een foutje kan toch gebeuren. Zeker als het over IC's gaat die pas na een tijd raar gaan doen. Je kan niet alles uitsluiten in een test proces. Zeker iets wat dus x jaar na de aankoop naar boven komt zoals hier lijkt.

En is normaalste zaak van de wereld bij elektronica. Rev B's, eprom updates, bugs etc zijn al decennia aan de gang en is niet iets wat pas de laatste jaren opeens voorkomt omdat prijs zo belangrijk is geworden tov voorheen zoals je opmerkt.

Maak je geen illussies wat kwaliteit betreft. Het is een race to the bottom
Dan lijkt me de Voyager juist het slechtste voorbeeld, vergelijk die maar met de bouwkwaliteit van de Phatties.

en jullie werken daar zelf aan mee door altijd maar alles zo goedkoop mogelijk te willen hebben c.q. steeds maar over de prijs te piepen.
Een synthbouwer wil graag ook dingen zo goedkoop mogelijk hebben, want dat betekent meer marge :P

en er zijn ook problemen met het digital board (en komt regelmatig voor),zoek maar eens op het net,dit is erger omdat heel het board vervangen moet worden,en het is duur ,zo 500-600euro

niet kopen die shit...

Het is een race to the bottom en jullie werken daar zelf aan mee door altijd maar alles zo goedkoop mogelijk te willen hebben c.q. steeds maar over de prijs te piepen.

"Had je maar niet zo'n kort rokje aan moeten trekken." Wat een geklets :D Juist de Voyager is gebouwd en gepositioneerd als een premium, compromisloos product en daar was de prijs ook naar, dus in dat geval gaat dat zeker niet op.

Daarnaast, dat 'race to the bottom', is dat nu echt objectief te onderbouwen? Ik heb nu niet bepaald het idee dat de elektronica van nu onbetrouwbaarder is dan die van een aantal jaar geleden behoudens de gebruikelijke kinderziektes in vroege productie runs van nieuwe producten. Misschien dat dit bij de hele goedkope bottom-of-the-barrel tjak wat meer het geval is, maar dan weet je ook dat je wegwerp spul koopt en ook dat was vroeger niet anders. Daar kan iedereen die ooit in de jaren '80 een Yoko of AudioSonic minisetje had ongetwijfeld over meepraten.

Ik heb het gevoel dat het meer een kwestie van frustratie is dat je DDR soldeerbout en worstvingers niet slank genoeg zijn om met de kleine componenten die tegenwoordig gebruikt worden om te gaan dan dat er echt iets 'mis' is.

De voyager is Through hole,dus niets te maken met kleine componenten...of de frustratie ermee

Voor een through hole gebouwde synth,in een luxe bekasting kan je er enkel van uitgaan dat die met cheap hier en daar moet gebouwd zijn geweest,onmogelijk anders

Wat een onzinnig getrol weer
Klopt het toch dat de signatures deels betere componenten hadden zoals heer RL me al eens had verteld
Verder is de voyager een uitstekende en professionele machine zoals ook blijkt uit de vele prof muzikanten die ervoor gekozen hebben

Moog heeft wel meer productiefouten gemaakt met de Voyager. De slechte aftertouch om er maar een te noemen. Maar uiteindelijk hebben ze dat netjes opgelost..... voor nieuwe klanten.

Ze hebben gelukkig service en blijven lopende producten verbeteren
Iets wat ik bij roland wel eens heb gemist
Tav de signatures is het inderdaad ook handig sommige dingen ( aftertouch, geheugen etc ) te laten modificeren
Verder doet hij het prima( tot nu toe, afkloppen :-) )

Is gewoon een bekend gegeven. Mijn Voyager kwam al ontstemd uit de doos (stond al een tijdje in het magazijn in een winkel) Analog Voice board kaput, doos terug gestuurd naar de winkel nieuw bord erin en binnen een week weer terug.

En 3600 voor een monosynth is niet echt cheap he marcymarcy

Shit ja… dat bericht kan ik me inderdaad nog herinneren… totaal niet meer aan gedacht! Bedankt voor de informatie, ik heb intussen contact opgenomen met mijn dealer.

:)

Van een servicebulletin van Moog zelf:

It has come to our attention that an isolated number of Minimoog Voyager Analog Boards built between mid-2010 and January 2013 may have been populated with faulty IC’s. The intermittent nature of these faulty IC’s was not captured during our Total Quality Control program at the factory. Please know that the potentially faulty IC’s were replaced in Minimoog Voyager production beginning January 2013, as such we are confident in the reliability of the product we are shipping today.

If you are the original owner of a registered Minimoog Voyager (any model) purchased between mid-2010 and January 2013, and experience any of the following issues, please contact Moog service (andy@moogmusic.com or 828-251-0090 x221) or your international service center and we will service your Minimoog Voyager as soon as possible:

• All oscillators are subsonic or inaudible

• An oscillator no longer works

• One or both filter channels no longer works

• Envelopes trigger incorrectly

• Switches no longer trigger audible sonic changes

• Mod buss no longer functional

• Source/Destination assignment no longer functional

• Loss of pitch control

• Failure to trigger via keyboard or MIDI
• LFO will no longer sync to keyboard or MIDI

• Oscillator Wave Shaping section no longer works

Werd uitgestuurd naar registered Voyager owners. Informeer maar eens bij de dealer?

Klopt het toch dat de signatures deels betere componenten hadden zoals heer RL me al eens had verteld

neen,het klopt niet,stoppen dus maar met desinformatie!

Normaal ook anders zou je effectief een ander toestel hebben (met een beter sound of wat dan ook)

dit is het enige verschil

In total, there are only 600 of the Voyager Signature Edition model reviewed here, and Moog Music Inc in the States has now shipped all of these, although some are still available from dealers. :

These come with a four-year warranty, a certificate of authenticity to confirm that Bob Moog inspected the machine, a gooseneck stage lamp, blue illuminated pitch-band and modulation wheels, a padded gig bag, and a choice of hand-finished cherry, maple or walnut cabinetry.

http://www.soundonsound.com/sos/jun03/articles/moogvoyager.asp

Back