geen geluid uit Cubase via Korg microKontrol

rick

Nieuwkomer
:confused:

Het zal wel een onnozele vraag zijn, sorry ik ben een herintreder, maar wie kan me ff op weg helpen.
Ik heb net een KORG microkontrol gekocht en wil via Cubase SX (macintosh) er simpelweg geluid uit krijgen.

Contact is er want ik zie mijn (cubase)meters uitslaan bij toetsaanslagen en kan zelfs een patterns opnemen ... maar ik wil zo graag wat horen. De audiosporen geven wel geluid.

Wat doe ik nou fout? Help

@ divi!

Je begrijpt (leest) me duidelijk niet goed.
Het is echt niet zo dat ik midi en audio door elkaar haal maar ik wil gewoon geluid uit mijn microkontrol in cubase.
In Reason en live is dat geen enkel punt maar in Cubase weet ik gewoon even niet waar te beginnen als midi-newby.

Ik moet vast een instrument selecteren ofzo ... maar hoe?

Origineel geplaatst door rick
@ divi!

Je begrijpt (leest) me duidelijk niet goed.
Het is echt niet zo dat ik midi en audio door elkaar haal maar ik wil gewoon geluid uit mijn microkontrol in cubase.
In Reason en live is dat geen enkel punt maar in Cubase weet ik gewoon even niet waar te beginnen als midi-newby.

Ik moet vast een instrument selecteren ofzo ... maar hoe?
ik begrijp je niet goed want jij verwoordt het verkeerd: "geluid uit mijn microkontrol in cubase" moet zijn "midi uit mijn microkontrol een instrument in cubase laten geluid maken".
over midi-instellingen en instrumenten selecteren: lees je manual...

tsja ... excuses dan dat ik mezelf verkeerd verwoord dan maar als ik het allemaal had geweten was ik natuurlijk nooit op dit forum beland toch? Misschien, nu je me inmiddels begrijpt, heb je een iets betere tip dan read the manual?

thnx!

hihi, de komische noot is hier duidelijk aanwezig:D

ik heb nog een academix service cubase sx en vst5 manual te koop:P

tsja ... excuses dan dat ik mezelf verkeerd verwoord dan maar als ik het allemaal had geweten was ik natuurlijk nooit op dit forum beland toch? Misschien, nu je me inmiddels begrijpt, heb je een iets betere tip dan read the manual?

thnx!
nee ik heb geen betere tip. als je het ff zelf kan opzoeken in een manual waar alles in 't lang en breed uitgelegd staat, wat zouden mensen op 'n forum je dan nog moeten vertellen? dat duurt dan tientallen posts voor uitgelegd is hoe je midi-inputs kiest, emulated drivers uitzet, midi-instellingen goed zet, 'n vst laadt, midi-port toewijst, track 'arm'-t, etc..

maar laat mij raden... je hebt geen manual?

ps: ik ben geen cubaser dus ik kan 't je ook niet vertellen als ik 't zou willen

toch bedankt!
Is er een Cubaser die me wel snel op gang kan helpen?

ps. Ik heb de manuel wel .. maar ja ... je weet hoe dat gaat. Lees jij ze wel dan?

toch bedankt!

ps. Ik heb de manuel wel .. maar ja ... je weet hoe dat gaat. Lees jij ze wel dan?

sjah, die steken ze er niet bij om de openhaard mee aan te maken:P

er zitten zo'n triljoen cubase'ers hier... je vindt de ware jakob wel

Cubase onder controle? Ach daar werk ik al even mee .. alleen is het midi deel nogal nieuw voor me!!
Ik heb ze wel eens horen zeggen dat geen enkele vraag nutteloos is. Geen vragen stellen is dat daarintegen wel :doei:

... verder nog de groetjes van Kylie

ik zou in ieder geval zorgen dat ik een midi instrument had aangesloten op mijn microkontrol. scheelt stukken! echt waar!

toch bedankt!

Ja, ik lees mijn manual, vooral als iemand zegt dat het antwoord voor mijn probleem daar gewoon in staat!! Hup! Lezen jij! Wedden dat je binnen 5 minuten fijn met je Korgje geluidjes aan het toveren bent!

Cubase onder controle? Ach daar werk ik al even mee .. alleen is het midi deel nogal nieuw voor me!!
Ik heb ze wel eens horen zeggen dat geen enkele vraag nutteloos is. Geen vragen stellen is dat daarintegen wel :doei:

Geef nou maar gewoon toe dat je geen manual hebt.... :W :doei:

arme kerel... wat een ontvangst:P die zien we vast nooit meer terug na deze topic:P

kweetni, probeer eens prefrences, en midipanel ofzo:confused: heb de microkontrol op dit moment ook ff in bruikleen -gebruik wel geen cubase- en dat ding zet zich lekker overal klaar

succes

zet je microkontrol op midichannel 1........in cubase een midi track aanmaken en dan op channel 1 zetten kies een vsti die je wilt gebruiken. en kies ook de goeie input en output.......dan moet je toch ech wel geluid hebben.

jongens zo moeilijk is dat toch niet om zo'n gast ff te helpen!!!! dat gezeur altijd om die handleiding.....hij verdiend er toch zijn geld niet mee....het duidelijk een thuis stoeier.:)

Wát moet er precies GELUID gaan maken? Een VSTi? Of een Hardware geluidsbron? Het is niet precies duidelijk wat je wilt doen. En om mij bij de vorige sprekers aan te sluiten: Er staat uitgebreid uitgelgd in de manual hoe je via een midi-controller midi kunt opnemen en VSTi's laten klinken. Het is te uitgebreid om hier helemaal uit te leggen hoe Cubase werkt....
:okdan:

Back