Huren synths, modules en randapparatuur

Origineel geplaatst door Ytse
Dat is wel een leuke site.

3 dagen lijkt me een beetje lang. Maar een multiband compressor vind ik zoiezo niks. Dan liever een aantal compressors en een crossfilter. Trouwens, in de meeste gevallen is er al iets fout in de mix als je moet multiband compressen. Tenzij het dance is.

eh wat dacht je dat een multiband compessor is ? dat is een aantal compressoren met crossfilters :eureka:

en 3 dagen te lang ? misschien .. maar ik ken mensen die na een jaar een compressor te hebben
nog steeds niet weten hoe zo'n ding nou werkt ..

En nolet ! lachen met jou !

;)

Modular huren voor een weekje?

Modular huren voor een weekje?

Om deze thread even een nieuwe wending te geven: voor een compositieproject cq. -uitvoering binnenkort zou ik graag in het bezit willen zijn van een Clavia Modular. Heb zelf een Micromodular, maar ik heb de (hogere) polyfonie en realtime controllers nodig van zijn grote broer. Helaas beschik ik niet over het bedrag om een (extended) Modular te kopen momenteel.
Iemand enig idee of er ergens een bedrijf bestaat of persoon op dit forum is waar ik een deal mee kan sluiten, zodat ik het ding een week zou kunnen gebruiken?

Origineel geplaatst door MadR
eh wat dacht je dat een multiband compessor is ? dat is een aantal compressoren met crossfilters :eureka:

Als je gaat multiband compressen wil je ook multiband eq-en en evt andere zaken zoals exiten of limiten. Zo'n tubetech heeft maar 1 output. Dus dan moet je weer opnieuw je signaal gaan splitten.

Origineel geplaatst door Ytse
Als je gaat multiband compressen wil je ook multiband eq-en en evt andere zaken zoals exiten of limiten. Zo'n tubetech heeft maar 1 output. Dus dan moet je weer opnieuw je signaal gaan splitten.

Eh ? Wattuh ?

Mulitband Eq en ?
Multiband Exiten ?

Wassndas ?

Multi band limiters heb ik nog wel eens gezien. Hoezo zou je moeten gaan splitten ?

Mastering process:

signaal->EQ->Multiband comp->evt. Limiter

het is niet waar dat je met een crossover of wat filters en een aantal compressors aan elkaar geknoopt ineens aan multiband compressie doet. Tenzij je de fase ramp die dat oplevert boeiend vind klinken natuurlijk...

Even terug naar het onderwerp:

Voor een dagje een dope compressor huren is best een optie. Zorg alleen wel dat je iets huurt wat een beetje fool proof is (Manley maakt een ding met alleen input en output regelaars, verder niks, eavr heeft er een, 41 euri/dag).

Het behoorlijk inregelen van een Tubetech LCA-2B is geen sinecure. Zowiso ligt het bij die buizenmeuk allemaal wat secuurder qua inregelen dan bij solidstate spul. Een ding waar je tegen aanloopt is dat het allemaal wel lekker klinkt, waardoor het moeilijker is om de daadwerkelijk juiste instelling te vinden. Ik heb een keer met een Manley EQ gewerkt en hoe ik er ook aan draaide, het ging niet slecht klinken. Alles klonk lekker. Waardoor het natuurlijk moeilijker word om een beslissing te nemen.

Daarmee komen we op de kunst van het masteren: oren, veel te dure spullen, een goede ruimte en goede afluistering en vooral visie op wat je wilt zijn allemaal belangrijk. IMHO.

Groetjes,
Allert

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nolet
Dat komt door de geheime wereldwijde samenzwering van audio engineers....

OEPS...dat mocht ik natuurlijk niet zeggen...

Ik heb niets gezegd....fluut fluut...pomtiedom...

HEEY!
Laat ik je er niet nog een keer op betrappen ! Sssssst....

Laten we beginnen met te zeggen dat ik in principe helemaal niet wil multiband compressen.

Naar mijn weten heeft een beetje goeie mastering studio geen multiband compressor maar een paar crossovers.

signaal->crossovers->eq's->compressors->exiter/enhancers->stereo width->signaal samenvoegen->limiter

eq en compressors evt in andere volgorde. evt geen enhancers en stereo processors. En als het kan helemaal geen multiband. Ken er iig eentje die zo werkt.

Heb het zelf ook zo een keer gedaan met een paar van mijn eigen hw compressors. Fase probleem is op te lossen met delays of met in de sequencer wat in te zoomen.
In software kan het ook. Klinkt beter dan die software multiband compressors. Signaal splitten met wat filters naar 3 kanalen. En dan op elk kanaal losse plugins. Wel op elk kanaal dezelfde plugins (evt in bypass) en je hebt geen last van fase verschillen.

Ik zag idd een Manley staan bij eavr. Misschien is dat wat.

Ik beeld me niet in perfecte masters te maken ofzo. Maar ik wil zo'n apparaat wel een keer proberen en een demo cd-tje maken. Daarnaast misschien wat drum samples erdoor halen en weer samplen.

Back