Huren synths, modules en randapparatuur

Die lexicon 480L zet me aan het denken...
Beetje offtopic maar in soundforge zat er zo'n acoustic mirror of zoiets..Bestaat er ook wat beters op dat gebied zodat je het algoritme/galm van bv die lexicon kan 'samplen' ?( Dit klinkt bijna illegaal):D

Protone verhuurt een hoop muziekinstrumenten, ook synths. ze hebben echter alleen de meer courante modellen... Then again als je een keer een echte B3 met echte leslie wil ruiken, een echte fender rhodes suitcase wil betasten of een keer je drumcomputer door een echte Marshall JCM 800 wil halen, dan kun je ook bij hen terecht...

www.protone.nl (website stelt niet veel voor...)

Een lexicon met een impulse response galm samplen werkt wel, maar niet helemaal. Een impulse response is een snapshot, Lexicon gebruikt chaotische modulatie om hun galmpjes meer leven te geven. Die sample je dus niet mee...

Groet,
Allert

Origineel geplaatst door Allert

Een lexicon met een impulse response galm samplen werkt wel, maar niet helemaal. Een impulse response is een snapshot, Lexicon gebruikt chaotische modulatie om hun galmpjes meer leven te geven. Die sample je dus niet mee...

Een impulse response moet je eerder zien als een snapshot van knopinstellingen, verander je een knop (op bv. een lexicon) dan klopt die impulse response niet meer en moet je een nieuwe impulse response maken. Dus ook die eventuele chaotische modulatie zit in een impulse response (en bij een digitaal apparaat zal er weinig random gebeuren ).

De Waves IR1 reverb is zowat het beste wat je voor een redelijke prijs op dit gebied kunt krijgen.

Ik geloof zelfs dat voor het algoritme ontwerp van de meeste digitale reverbs een impulse response wordt gebruikt van acoustische ruimtes. Je kunt namelijk moeilijk op het gehoor de reflecties in een ruimte gaan uittellen.

huur en dan maar ook meteen een goede engineer bij !
het gaat namelijk niet om de spullen maar de persoon die er echter zit !

:eureka:

Origineel geplaatst door MadR
huur en dan maar ook meteen een goede engineer bij !
het gaat namelijk niet om de spullen maar de persoon die er echter zit !

Alhoewel er natuurlijk ook apparaten zijn waarbij het onmogelijk is om het slecht te laten klinken :eureka:

Maarruh...Bij studio Lobbes kan je een Behringer gate huren....ik zeg niets.....maar het B woord is gevallen....

dit is denk ik de grootste in Europa op dit gebied:

gearbox

Kan je alles van hele protools setup tot kasten vol vintage compressors en eq's huren. Zullen vast ook wel naar Nederland verhuren. Zal niet goedkoop zijn alleen....

Origineel geplaatst door Nolet
Alhoewel er natuurlijk ook apparaten zijn waarbij het onmogelijk is om het slecht te laten klinken :eureka:

Maarruh...Bij studio Lobbes kan je een Behringer gate huren....ik zeg niets.....maar het B woord is gevallen....

hehehehehe .... dat b woord weer
en ja ik heb nog steeds een groundloop bij me tascam
maar op me mx8000 deed ie het prima !

Anyway ... denk maar niet dat een tubetech multiband compressor automatisch goed klinkt
je moet echt wel weten wat je er mee doet ... dat leer je niet in die 3 dagen dat je hem huurt

dus ....

:eureka: :eureka:

hehehehehe .... dat b woord weer
en ja ik heb nog steeds een groundloop bij me tascam
maar op me mx8000 deed ie het prima !

Anyway ... denk maar niet dat een tubetech multiband compressor automatisch goed klinkt
je moet echt wel weten wat je er mee doet ... dat leer je niet in die 3 dagen dat je hem huurt

dus ....

:eureka: :eureka:

Geen idee, het duurste waar ik ooit aan heb gezeten was een Amek Neve compressor. Die mocht ik op "on". Dat ging heel goed na een paar keer oefenen...

Geen idee, het duurste waar ik ooit aan heb gezeten was een Amek Neve compressor. Die mocht ik op "on". Dat ging heel goed na een paar keer oefenen...

tja een dbx 160a heeft ook maar 3 knoppen .. en ook al klinkt ie vaak automatisch goed
in de mix is het toch ietsjes anders ...

daarnaast .. wrm zouden goede engineers zoveel kosten dan ?

tja een dbx 160a heeft ook maar 3 knoppen .. en ook al klinkt ie vaak automatisch goed
in de mix is het toch ietsjes anders ...

daarnaast .. wrm zouden goede engineers zoveel kosten dan ?

Dat komt door de geheime wereldwijde samenzwering van audio engineers....

OEPS...dat mocht ik natuurlijk niet zeggen...

Ik heb niets gezegd....fluut fluut...pomtiedom...

Dat komt door de geheime wereldwijde samenzwering van audio engineers....

OEPS...dat mocht ik natuurlijk niet zeggen...

Ik heb niets gezegd....fluut fluut...pomtiedom...

jajaja .. dat zou een leuke eindconclusie zijn he .. ;)
nu de volgende vraag .. wrm klinken veel tracks dan gewoon bagger ?
terwijl er wel veel vette apparatuur bij het hele proces komt kijken ?

dit is denk ik de grootste in Europa op dit gebied:

gearbox

Kan je alles van hele protools setup tot kasten vol vintage compressors en eq's huren. Zullen vast ook wel naar Nederland verhuren. Zal niet goedkoop zijn alleen....

Dat is wel een leuke site.

3 dagen lijkt me een beetje lang. Maar een multiband compressor vind ik zoiezo niks. Dan liever een aantal compressors en een crossfilter. Trouwens, in de meeste gevallen is er al iets fout in de mix als je moet multiband compressen. Tenzij het dance is.

jajaja .. dat zou een leuke eindconclusie zijn he .. ;)
nu de volgende vraag .. wrm klinken veel tracks dan gewoon bagger ?
terwijl er wel veel vette apparatuur bij het hele proces komt kijken ?

Dan hebben ze softsynths gebruikt....

Back