KORG Legacy Collection - downloadbare demo

r.5

Vers lid geweest
Kan je die "Korg Legacy" software ook gebruiken zonder die kast te hebben die je erbij krijgt. Ik bedoel ik heb gewoon een midi keyboard Kan je die dan ook combineren met die Korg Legacy collection??

Origineel geplaatst door stealo2000
Kan je die "Korg Legacy" software ook gebruiken zonder die kast te hebben die je erbij krijgt. Ik bedoel ik heb gewoon een midi keyboard Kan je die dan ook combineren met die Korg Legacy collection??

Ja, de soundengine is gewoon native. Is dus gewoon als VST-instrument te gebruiken.

Ja hoor, je kunt in de stand-alone versies elke MIDI-in selecteren die je maar wilt, en in de VSTi's maakt het al helemaal niet meer uit.

Uiteraart patcht en pielt de MS20iC natuurlijk een stuk lekkerder dan dat je knoppen draait met je muis :D

ja je kan die legacy collection gewoon met je midi keyboard bespelen, het is gewoon een midi controler die je erbij krijgt ms20 maar iets kleinschaliger, trouwens verwacht niet al te veel van de toetsen die erop zitten speelt echt bagger... maar daar hebben ze rekening mee gehouden ge kan knoppen draaien op die ms controller en spelen op uw synths, midikeyboard
Gewoon ff instellen dus

trouwens verwacht niet al te veel van de toetsen die erop zitten speelt echt bagger... maar daar hebben ze rekening mee gehouden ge kan knoppen draaien op die ms controller en spelen op uw synths, midikeyboard
Gewoon ff instellen dus

Handig allemaal .... :bekdicht:

Spaar dan gewoon ff door voor het echte werk. Kan je ook meteen erbij vertellen: het oor wil ook wat 8o)

ik heb Korg legacy gekocht een maand of zo geleden, en het is een super pakket

de ms 20 en polysix zijn zeer goed ge-emuleerd goede klank en niet te zwaar voor de processor en geheugen (niet zoals aturia's moog modular), en de wavestation is een beetje de betere vst rompler van het moment

de controller is handig voor de ms20 te tweaken, maar inspelen doe ik nog altijd met mijn yamaha psr5700 via midi. de toetsen van de controller zijn crap, en ze hadden ze beter weggelaten... De controller is zeker niet een exacte kopie van de ms20, de uitvoering is veel goedkoper en minder solide, maar ze kan er mee door en doet haar werk.

heb 450 € betaald, wat weinig is voor dit packet naar mijn mening voor 2 goede vst v/a synth's en een goede vst rompler, de mixer module, 2 vst effects en een hardware controller

ze klinken inderdaad aardig, maar het hangt toch weer van je computer af wat ie er mee doet. Ik gebruik ze in protools (met de wrapper) en in ableton. Ik vind de arp2600, imposcar en oddity wel beter. Gmedia en native instruments hebben een manier gevonden om alles toch wat vetter te laten klinken

Bericht door een moderator:
check je pm

Last edited by a moderator:
ik vind ze veel minder breed dan de g-media spullen. De legacy blijft een verzameling plugs zonder echt eigen sound. beetje futloos
zeker als je het vergelijkt met de echte spullen:D

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ik vind ze veel minder breed dan de g-media spullen.

Dan moet je de stereo chorus of stereo delay eens even afzetten :D

Ik heb het hier al een paar keer gezegd, die ms20 softsynth is qua oscillatoren goed gemodelleert, alleen de filter is niet echt goed (bij zelfoscillatie). Polysix softsynth klinkt wat braver dan mijn Poly6. Is het niet vrij logisch dat die dingen anders klinken dan G-media spul?

Back