Roland xp80 effecten kopieren

willvandervliet

Ouwe rot
Ik heb sinds een roland xp80 , maar zit nu met het volgende probleem: Ik wil de effecten die aan een patch gekoppeld zijn in hun geheel kopieren naar een performance maar krijg dit niet voor elkaar. Als ik in een performance aangeef dat de source voor de effecten b.v. midichannel 1 moet zijn, dan blijft er toch een duidelijk hoorbaar verschil tussen het afspelen van de klank in performance mode ten opzichte van de patch mode.

Is er misschien iemand die hier iets meer van af weet.

Werkt de XP-80 wat dit betreft net zoals de XP-30?

In ieder geval: bij de XP-30 kun je wel het effect uit de patch selecteren. In performance-mode ga je in het Effects-menu staan. Dan staat er bij Output Assign standaard MIX:127. Dat MIX kun je veranderen: de opties zijn MIX-EFX-PATCH. Als je PATCH kiest dan wordt het effect dat bij de geselecteerde patch hoort ingesteld.

Bedenk wel: je kunt maar één fx tegelijk gebruiken. Gebruik je dus de fx van een patch in de performance, dan kunnen de andere geluiden alleen nog maar kiezen tussen ook die fx of geen fx. Met midi-kanalen heb ik wat dit betreft helemaal niets te maken trouwens. Is dat toch een verschil met de XP-30 (ik heb ook geen sequencer en diskdrive) of zat je verkeerd te zoeken?

Re: Roland xp80 effecten kopieren

Origineel geplaatst door willvandervliet
Ik heb sinds een roland xp80 , maar zit nu met het volgende probleem: Ik wil de effecten die aan een patch gekoppeld zijn in hun geheel kopieren naar een performance maar krijg dit niet voor elkaar. Als ik in een performance aangeef dat de source voor de effecten b.v. midichannel 1 moet zijn, dan blijft er toch een duidelijk hoorbaar verschil tussen het afspelen van de klank in performance mode ten opzichte van de patch mode.

Is er misschien iemand die hier iets meer van af weet.

Voorzover je hier nog niet gekomen was:

In performance mode:
Utility - Copy (F2) - Effect (F2)
Zet de source op Patch, zoek de juist patch op en Execute (F6)

De instellingen voor EFX, Chorus en Reverb zijn nu van de betreffende patch naar de performance gekopieerd, echter de mate waarin deze instellingen een PART (of midi channel, hoe je wilt) beinvloeden is daarmee niet overgenomen.
Dit zul je voor elke part handmatig moeten instellen (Effects (F5) - General (F1)), dus zoek ff op hoe dit is ingesteld bij die ene patch en neem deze instellingen over in de performance. En vergeet de performance niet te saven.

Back