Dynacord VRS23: Doet raar. Help!

Nolet

verkeerd in goede staat
Vraagje voor de electromonteurs onder ons....Ik heb net van Ebay een Dynacord VRS23. Tis een analoge Reverb / Delay.
Hij gaat wel aan (ledje brand) maar heel veel meer doet ie niet. Als ik een signaal erin stuur komt ie er op de effect out en direct out heel zwak wel door. Alleen hoor ik 0 effect. De ledjes van inputmeter slaan ook niet uit.

Nu staat er achterop iets over dat het in en output signaal 6dBm moet zijn. Nu weet ik echt geen hol van electrotechniek, dusseh...Boemtsjak....Saint Eric? Ik kan plaatjes nemen van de binnenkant...

Plaatjes...

Attachments

• img_0920_low.jpg
    img_0920_low.jpg
    6,6 KB · Bekeken: 138
De 6 dBm ingang aan de achterkant is bedoeld voor vrij harde ingangssignalen. Deze worden intern niet versterkt en meteen naar de effectprocessor gestuurd. Aan de voorkant van de VRS-23 zit een ingang voor de wat zachtere signalen. Deze worden intern eerst voorversterkt en gaan dan naar de effektprocessor. Ik zou daarom deze ingang eens proberen. De uitgang aan de voorkant (welke trouwens stereo is) heeft een lagere uitgangsniveau dan die aan de achterkant, dus als het signaal aan de voorkant te zacht is, gebruik dan de uitgang aan de achterkant. Maar dan moet natuurlijk eerst wel het ingangssignaal er hard genoeg inkomen. ;)

Verder zijn de spullen van Dynacord redelijk DOA-gevoelig (Dead On Arrival). Dus het zou ook mogelijk kunnen zijn, dat er tijdens het vervoer intern iets losgetrild is. In dat geval zou ik het apparaat even openmaken en alle stekkers er even uithalen en weer indoen en alle chips in voetjes even aandrukken.

Als dat nog niet werkt, dan is er waarschijnlijk iets stuk.

Oke thanks...De output aan de voorkant is dus stereo! Dat verklaart misschien een hoop. Ik had daar een monojack ingedouwd. Ik heb natuurlijk ook de input aan de voorkant al getest maar ik kreeg geen output (aan de voorkant). Maar dat kan dus met de mono kabel te maken hebben. Een insert kabel heb ik nog wel liggen, die kan ik dus mooi voor de stereo output gebruiken (1 stereo jack naar 2 x mono jack).

Ik zal 'm ook ff open schroeven en de connectors opnieuw aandrukken en de chippies aanduwen.

thanks alvast!

Vervolg: Ik heb het ding helemaal open geschroeft en alle connectors opnieuw erin geplugd. Ik heb alle chippies extra aangedrukt en alle gesoldeerde kabeltjes nagelopen. Alles lijkt goed vast te zitten. Ik kan geen gebroken of losgeschoten dingen zien. Ik heb de 2 zekeringen eruit gehaald (van die glazenbuisjes met zo'n priegeldraadje in het midden) en die zijn nog 100% in orde.

Ik heb het vermoeden dat een heel gedeelte van het circuit gewoon geen stroom krijgt. Het powerlampje brand wel...maar dat is het dan ook. Er zit trouwens ook een metalen plaatje op het PCB dat heeeeel warm wordt heeeeel snel. Als je 'm 5 minuten aan hebt dan is dat ding al te heet om aan te raken.

Ik sta open voor suggesties.....

Origineel geplaatst door Nolet
Vervolg: Ik heb het ding helemaal open geschroeft en alle connectors opnieuw erin geplugd. Ik heb alle chippies extra aangedrukt en alle gesoldeerde kabeltjes nagelopen. Alles lijkt goed vast te zitten. Ik kan geen gebroken of losgeschoten dingen zien. Ik heb de 2 zekeringen eruit gehaald (van die glazenbuisjes met zo'n priegeldraadje in het midden) en die zijn nog 100% in orde.

Ik heb het vermoeden dat een heel gedeelte van het circuit gewoon geen stroom krijgt. Het powerlampje brand wel...maar dat is het dan ook. Er zit trouwens ook een metalen plaatje op het PCB dat heeeeel warm wordt heeeeel snel. Als je 'm 5 minuten aan hebt dan is dat ding al te heet om aan te raken.

Ik sta open voor suggesties.....

Dat metalen plaatje zit waarschijnlijk vast aan een spanningsregelaar en dat plaatje dient om de warmte van de regelaar af te voeren. Als dat plaatje warm wordt, dan is dat meestal een goed teken.

Maar voor de rest lijkt het er helaas op, dat je VRS-23 het heeft begeven. Ik wil 'm eventueel wel voor je repareren tegen een redelijke vergoeding. PB me maar even als je hierin geinteresseerd bent.

Vergelijkbare discussies

Back