...de Emu Vintage Keys

gemmetje

de ideale schoonzoon
Wie weet waar ik info kan vinden over de Vintage Keys in toetsenuitvoering.

Samples zullen wel hetzelfde zijn als de rack-versie.
Mij gaat het vooral om verkrijgbaarheid, evt. een winkel waar ik 'm eens kan gaan testen, prijs, kwali van het klavier, enz.

Dank :)

Vergeet het maar

Vergeet het maar

die is nergens meer te koop en wordt ook niet meer gemaakt.
Bovendien is de toetsenversie 64 stemmig i.t.t. de module die 128-stemmig is.
In feite is het gewoon een Halo of PK-6 met een ander frontje en dus de vintage rom er in.
Mooie geluiden, ik heb de nieuwste moduleversie gehad.
Nu ik een Moogje , Emulator IIIxp en Hammond heb ben ik voorzien van de geluiden maar het voordeel van de laatste emu's (dus o.a. de vintage pro) is dat je er nog meer geluidensimmetjes in kan knallen.
Als je een Ultrasampler hebt kun je ook je eigen geluidsbanken op een simm zetten en dat kan veel schelen.
Maar ik heb er lang naar gezocht in Europa en de VS en niet gevonden.
Op het laatst werden de synthjes gedumpt voor €599.
Toetsenbord is wel erg plastic -achtig maar ja, dat is heel persoonlijk.
De oude Vintage Keys met toetsen (:confused: ) heeft een beter toetsenbord, ik geloof dat dat ding mps heette of zoiets.

Na wat zoeken kwam ik er achter

Na wat zoeken kwam ik er achter

de vintage keys was een proteus keys, zie foto, verder nog een plaatje van de nieuwe vintage pro keyboard die dus niet meer leverbaar is.

Attachments

• proteus keys.jpg
    proteus keys.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 90
hier de

hier de

vintage pro

Attachments

• emu_vkeys.jpg
    emu_vkeys.jpg
    16,2 KB · Bekeken: 80
Re: hier de

Re: hier de

Origineel geplaatst door VL7
vintage pro

Dankzij dit plaatje kwam ik er achter dat deze bak bestond (thnx to hanz).

Begrijp ik het nu goed dat ieder willekeurige "moderne" Emu-toetsenbak alle emu-rommetjes slikt en ik dus in principe van een MK-6 (mo-dik klavier) een vintage keys "kan maken" ?

ja, dat klopt

ja, dat klopt

je moet alleen even de manuals van alle beschikbare modellen downloaden en dan kun je even kijken welke dezelfde flters en knoppen hebben.
In feite zijn het allemaal dezelfde synthengines heb ik gelezen.
Maar zo'n rrrrrrrrrommmetje...........is ook vreselijk lastig te vinden ;-(

....maar nieuw nog wel te scoren ! Na driftig speurwerk bij allerlei webwinkels zag ik die nog wel te koop, in tegenstelling tot toetsenbakken die ze slikken.

hmmm...

hmmm...

dat zou mooi voor je zijn.
Feedback heeft toch nog wel de toetsenversie?

Re: hmmm...

Re: hmmm...

Origineel geplaatst door VL7
Feedback heeft toch nog wel de toetsenversie?

niet te vinden op de website iig...

wel in de laatste folder

wel in de laatste folder

dacht ik

Een alternatief is een EMU apparaat uitrusten met de Vintage Keys Rom. Op Ebay is er een Amerikanski die ze verkoopt (heeft de laatste bulk van EMU gekocht).

Bijv een Proteus 2000 of een keys versie uit deze familie (PKx-x). Zelf heb ik de Vintage Pro moldule. Fantastisch apparaat, heerlijke geluiden.

Ik geloof niet dat de Vintage keys 1 ooit als keyboard televeren was, die MPS was eigenlijk alleen de proteus 1 en 2.
De vintage Pro is inderdaad net als de Proteus 2000 los tekoop.
Ik heb beide de Rackversies maar ik zou van de Vintage keus wel de toetsen versie willen.
Dus als iemand een ruil wil, heb ik daar altijd oren naar.

Back