Nieuwe Knoppen voor Minimoog !

G

Guest

Guest
ik heb net weer een set besteld en wilde toch even laten weten dat als je knoppen voor de minimoog zoekt (of voor een ander apparaat) je die kan bestellen in amerika. kosten 0 dollar (kleine 70 euro) inclusief verzending voor een complete set van 6 pointer knobs, 2 grote en 18 (dacht ik) gewone knoppen.
ze zijn mooi genoeg voor andere apparaten ook hè?!

hek5@psu.edu

dat is die jongen zijn email adres, hij heet Harry Kennedy, accepteert paypal en stuurt ze zeer snel op, netjes verpakt.
mooie glimmende nieuwe minimoog knoppen !

zolang de zilveren inlay niet verdwenen is vind ik de knoppen nog goed genoeg, zonder die zilveren inlay gaat het al snel een stuk armoediger staan.
van de ob8 heb ik wel last van moeilijk draaiende potmeters, stotterende geluiden in bv de filter potmeters, dit is dus duidelijk een kwestie van de totale potmeters vervangen

inderdaad, ik heb net een mini gekocht (ik hoop wel dat die kerel hem opstuurt trouwens) waarvan de alu dopjes van 5 of 6 knoppen ontbreekt en dat komt vaker voor. daarnaast werden deze knoppen/potmeters vaker gebruikt op vintage apparatuur (ik bedoel de maat van de shaft en zo) en dan staat zo'n minimoog knop echt heel mooi.

volgens mij is dat ook nog wel bij display of een andere willekeurige electronicaboer te vinden!
die hebben alle knoppen in div maten en soorten op voorraad
of de diameter van het asje klopt niet, dan word het een ander verhaal

ja nou eh, ik weet het niet hoor. ik heb ze nog nooit gezien bij zo'n winkeltje. af en toe hier en daar los te koop en dan betaal je gewoon 10 of 15 euro voor een knop. dus ik ben er blij mee, met die harry. maar jij dus niet, begrijp ik ??

Origineel geplaatst door bliepertronic
volgens mij is dat ook nog wel bij display of een andere willekeurige electronicaboer te vinden!
die hebben alle knoppen in div maten en soorten op voorraad
of de diameter van het asje klopt niet, dan word het een ander verhaal

Display heeft bijna niets aan knoppen
(ik ben de afgelopen jaren uitvoerig op knoppenjacht geweest)

conrad in nl
rapid electronics in de UK
Mouser in de US
Daar vindt de de grootste keuze in knoppen

Of je moet mazzel hebben bij een klein electrozaakje dat nog voorraad uit de jaren '70 heeft liggen

Back