gemak boven kwaliteit.

Jan Johnson

Ingeburgerd
Hay,

Hebben de pro people hier op het forum mischien een aantal tips of suggesties voor het kopen van een eq plug waarbij gebruiksgemak bij mij hoger in het vaandel staat dan de kwaliteit,beide zou uiteraard perfect zijn. Aangezien ik jaren de eq heb gebruikt op me analoge mixer,wat natuurlijk een piece of cake is. Eigelijk niet teveel poespas maar lekker to the point en als de kwaliteit ook nogeens te slikken is dan ben ik hellemaal blij.

Zo moeilijk is een eq plugin toch helemaal niet?

Plugin toevoegen aan een track, en dan maar aan de knoppen draaien voor gain en frequentie.

Of zie ik iets moeilijks over het hoofd?

Ja ik heb ook nog nooit een EQ gezien die moeilijk is. Heb zelf ervaring met Bias FreQ, Logic's channel EQ, en dat TL-Audio ding. Alledrie qua interface haast hetzelfde, alledrie even makkelijk. Knoppen voor frequency, gain, en Q, (soms shelve/filter/bell schakelaar) en dan draaien maar.

Origineel geplaatst door lo-fi
Ja ik heb ook nog nooit een EQ gezien die moeilijk is. Heb zelf ervaring met Bias FreQ, Logic's channel EQ, en dat TL-Audio ding. Alledrie qua interface haast hetzelfde, alledrie even makkelijk. Knoppen voor frequency, gain, en Q, (soms shelve/filter/bell schakelaar) en dan draaien maar.
tsja, veel exotischer dan dat kan 'n EQ niet zijn hé...

Als ik naar sommige eqs kijk wordt het al donker voor me ogen. Op een mixer heb een beperkte maar snelle en makkelijke eq zonder fratsen. Wanneer je sommige plugs ziet.... Mischien formuleer ik de vraag wel verkeerd,bedoel er alleen mij of men ook weet of er makkelijke,goedklinkende eq plugs zijn met het gebruikersgemak en interface van een analoge mixer. Zodat ik snel en efficient eq kan toepassen op me afzondelijke tracks. Kan het mischien zijn dat ik naar een 3bands eq plug moet gaan zoeken?

Ik heb even wat eq's van www.kvr-vst.com aangeklikt. Je hebt ze in alle soorten en maten, van makkelijk tot moeilijker:

Deze werd ooit op het synthforum aangeraden en is helemaal gratis:
pariseq.jpg

te dl-en via: http://www.it.usyd.edu.au/~mcraig/projects/paris/

classiceq.gif

studioeq.jpg

geq15v.jpg

eq30.gif

channelstrip.gif

in protools zit een heerlijke 1 bands eq. (en ook nog een 4bands, maarja dat is wel erg veel ;))

hoe dan ook kun je nog steeds maar 1 protools interface aan een computer hangen...

Back