midibeperking

Jan Johnson

Ingeburgerd
Zijn er trouwens leden hier op het forum die met processing volledig gebruik maken van software? Dus ga er vanuit dat jij je setup rechtstreeks aangesloten hebt aan je audio interface. Wanneer je begint met produceren doe je alles eerst in midi en wanneer je track klaar is bounce je alles naar audio,om individueel je tracks te bewerken met plugs. Heb jij er veel moeite mee dat je dan maar beperkt in midi kan werken? Wanneer je met een analoge mixer werkt kun je onbeperkt realtime je sporen bewerken in midi.

Zou best een de bevindingen willen horen van de mensen die dit nu op deze manier doen.

Je formuleert je vraag een beetje onhandig, zou je wat beter kunnen uitleggen wat je vraag is?
Is de vraag of er mensen zijn die compleet binnen de PC werken? En wat het voordeel daarvan is boven een setup met hardware en een mixer? En wat bedoel je precies met de zin: " Wanneer je met een analoge mixer werkt kun je onbeperkt realtime je sporen bewerken in midi. "
Ik wil je graag helpen, aangezien ik beide werkwijzes wel ken, zoals meerderen op dit forum, maar ik snap de vraag nog niet helemaal...

Origineel geplaatst door UndErdOg
Je formuleert je vraag een beetje onhandig, zou je wat beter kunnen uitleggen wat je vraag is?
Is de vraag of er mensen zijn die compleet binnen de PC werken? En wat het voordeel daarvan is boven een setup met hardware en een mixer? En wat bedoel je precies met de zin: " Wanneer je met een analoge mixer werkt kun je onbeperkt realtime je sporen bewerken in midi. "
Ik wil je graag helpen, aangezien ik beide werkwijzes wel ken, zoals meerderen op dit forum, maar ik snap de vraag nog niet helemaal...

Het voordeel van een analoge mixer is dat je grotendeels in midi kunt gaan werken tot het masteringsproces. Wanneer je gebruik gaat maken van alleen een audio interface heb je in dit opzicht een aantal beperkingen. Je kunt midi wel realtime bewerken maar kan in ptle hooguit op 8 sporen,daarom mijn vraag van 2x digi002r. Mijn vraag maar ook nieuwsgrierigheid is of dit voor die gene een groot nadeel is geworden. Zij zijn vaak genoodzaakt om in audio over te gaan,wil je 16 tracks realtime bewerken. Wanneer je dingen achteraf toch wilt veranderen dan komt er in mijn ogen veel opname werk en tweaken bij kijken. In midi zal je dit probleem in mindere mate hebben,gezien je eq etc. realtime kunt toepassen op je afzonderlijke tracks,je enig beperking zal dan zijn het aantal ingangen van je mixer.

ik snap je vraag niet helemaal.
mocht je voor één digi002 gaan, dan kun je in ieder geval al 32 midisporen bewerken; dat is meer dan 8. tevens kun je meerdere midi interfaces gebruiken in het protools pakket.

kijk even op www.digidesign.com/compato als je wilt weten wat voor midi hardware je daarvoor moet hebben.

Volgens mij is de vraag als volgt:

Stel je hebt hardware apparaten aan een hardware mixer gekoppeld, met 32 kanalen ofzo.. die kan je dan allemaal realtime.. terwijl de muziek speelt bewerken met eq en effecten via de aux-sends enzo. Daarbij kan je ook nog eens wanneer je wilt de opgenomen midi-data aanpassen. Dus, je melodietje heeft 1 rare noot in de loop van vier tellen, dan pas je dat ff snel aan... en hup daar ga je weer.

Maar als je nu alles op je geluidskaart aansluit, dan heb je volgens de TS 8 kanalen tot je beschikking. Ok, dan neem je dus die 8 kanalen op.. dan heb je er wav-files van gemaakt, maar als dan blijkt dat die 1 rare noot in je melodie niet goed zit, dan moet je weer terug naar je midi-arrangement, aanpassen, weer opnemen naar wav... en dan kan je vervolgens bewerkingen zoals fx, volumen, compressie, reversen, weet ik veel wat, daarop uitvoeren.

De TS vraagt volgens mij of het niet heel erg omslachtig werkt als je je tracks gaat opnemen in audio, i.p.v. ze in midi te houden.

Toch?

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Volgens mij is de vraag als volgt:

Stel je hebt hardware apparaten aan een hardware mixer gekoppeld, met 32 kanalen ofzo.. die kan je dan allemaal realtime.. terwijl de muziek speelt bewerken met eq en effecten via de aux-sends enzo. Daarbij kan je ook nog eens wanneer je wilt de opgenomen midi-data aanpassen. Dus, je melodietje heeft 1 rare noot in de loop van vier tellen, dan pas je dat ff snel aan... en hup daar ga je weer.

Maar als je nu alles op je geluidskaart aansluit, dan heb je volgens de TS 8 kanalen tot je beschikking. Ok, dan neem je dus die 8 kanalen op.. dan heb je er wav-files van gemaakt, maar als dan blijkt dat die 1 rare noot in je melodie niet goed zit, dan moet je weer terug naar je midi-arrangement, aanpassen, weer opnemen naar wav... en dan kan je vervolgens bewerkingen zoals fx, volumen, compressie, reversen, weet ik veel wat, daarop uitvoeren.

De TS vraagt volgens mij of het niet heel erg omslachtig werkt als je je tracks gaat opnemen in audio, i.p.v. ze in midi te houden.

Toch?

En wie mag de TS dan wel zijn?:confused:

Re: midibeperking

Origineel geplaatst door Jan Johnson
Wanneer je begint met produceren doe je alles eerst in midi en wanneer je track klaar is bounce je alles naar audio,om individueel je tracks te bewerken met plugs.

Het hangt er natuurlijk helemaal van af hoeveel hardware of outboard gear je hebt.
Meestal bounce ik maar als alle midi tracks af zijn, en dan nog blijven er meestal wel een aantal midi toestellen zoals een sampler of synth via midi meelopen.

Re: Re: midibeperking

Re: Re: midibeperking

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het hangt er natuurlijk helemaal van af hoeveel hardware of outboard gear je hebt.
Meestal bounce ik maar als alle midi tracks af zijn, en dan nog blijven er meestal wel een aantal midi toestellen zoals een sampler of synth via midi meelopen.

Mag ik vragen op welke manier jij dan werkt en met welke spullen als jij het op deze methode doet.

Ikzelf heb eens bedacht om evt. met deze beperking te kunnen werken van 16inputs. Is het niet het beste dat ik mijn drums de meeste inputs toewijs zodat ik deze sporen in iedergeval realtime kan bewerken mede met de bass. De overige inputs kan ik dan toewijzen aan me synths. Mij lijkt het belangrijk dat de drums en de bass in het begin al redelijk perfect staan in de mix.

Back