meerdere midi controllers op 1 akai s200

bastardsunited

criticus maximus
Dag mensen, ben nou bezig een live set voor mijn band in elkaar te draaien (http://www.audiotransparent.com) Heb een degelijke akai s2000 gekocht (goede koop etaion nog bedankt ;) )

Om het voor mijn toetsenist makkelijker te maken wil ik (gitarist) ook een midi keyboardje erop aansluiten om zo op verschillende midi kanalen met 2 controllers tegelijk verschillende samples af te spelen.

Nou vroeg ik me af of ik inderdaad 2 midi keyboards tegelijk op de akai s2000 kan aansluiten, Ik geloof dat dit alleen met een midi-merger ofzo kan?

suggesties? en als iemand toevallig een midi-merger heeft liggen ;)

alvast bedankt

Nouja, het kan inderdaad met een 2x2 interface en dan een computer voor de merging. Maar omslachtig is dat wel, zeker live.

Nee, twee keyboards aan een S2000 kan inderdaad gewoon met een 2->1 merger.
De merger van M-Audio kost nu 55 euro bij Feedback. Da's niet heel erg goedkoop.

Afhankelijk van wat voor keyboards het zijn kan misschien een van de twee de ander erin mergen?
Mijn GEM S3 kan dat bijvoorbeeld probleemloos.

ik denk niet dat het via de keyboards kan, het zijn een microkorg en een D-50. Naar die roland heb ik nog niet gekeken maar mergen leek me bij dat ding ook niet tot de mogelijkheden...

Back