Fairy Tales and Roses

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Hoi medeforummers,

Omdat m'n cover van Mammagamma nauwelijks aanslaat maar even terug een werkje van mezelf. De track is in 1992 uitgevonden en vorig jaar opnieuw opgenomen zonder modificaties aan te brengen. Het is indertijd uitgevonden tijdens de kerstvakantie en heeft bijgevolg nogal wat sfeer.

Ik ben benieuwd of dit wat beter zal aanslaan :D

http://www.guy-lian-music.be/mp3/Fairy_Tales_And_Roses.mp3

Meningen graag ;)

:doei:

Hey Danny,
een mooi kerstliedje is dit, al hoor je toch wel duidelijk waar je de mosterd vandaan haalt. :D Het begin doet me heel sterk denken aan 'Memory of Antarctica'
Voor mij mochten er nog meer belletjes en ijle pads bijkomen. (begin)
De synvoxlead vanaf 2:15 hoor ik niet graag, maar dat weet je nog wel van een van de vorige keren. Je plaatst 'm zo 'eenzaam' in het midden, vrij luid.
De opbouw is prima, minimalistische drum (mocht ook meer worden van mij, maar ja, dan ga je echt de 'Griekse tour' op en zou het iets worden als dat 'Theme from Missing'). Op het einde staat die flute iets te hard denk ik.
Maar algemeen: mooi! :)

Ik vind het een mooie track.

Er gebeurt niet zoveel en ik vind die Sarrar-lead (of Arr of Arrar 8o) ) wat soft (meer punch?), maar het is en blijft gewoon een mooie track.

Røyksopp

Røyksopp

Het had wel een Røyksopp-track kunnen zijn,die sfeer zit wel in.
Verry nice!
Nu de stemmen er nog in?
Cheers,
Spartelrat

Zo ... in ieder geval al meer reakties dan bij Mammagamma :D .

Dat sommigen niet zo van die sarrar-sample houden ... 't is een kwestie van smaak. Ik ben er al sinds ik dat geluid de eerste keer hoorde op verzot en gebruik het heel regelmatig (zo ook hier dus ;) ). Dat er niet zó veel in gebeurt tov de andere tracks is te wijten aan het feit dat dit maar met 3 synths is gemaakt (ik had in 1992 nog niet meer).
De volumeverhoudingen van fluit en sarrar zijn niet echt te hard maar een iets te droog waardoor ze een beetje te veel op de voorgrond treden ... maar het is niet echt storend, vind ik.

En dat er sfeer in zit ... zo veel is duidelijk :okdan:

Bedankt voor de reakties

Nog iemand ??????

Een erg mooie intro. Lekkere dromerige klanken (FM uit SY99?). Ik vind dat die synvoxlead iets 'beter' kan. Ik vind hem zo statisch klinken, misschien wat 'opleuken' met een subtiele LFO.

Ideale song om eens lekker weg te dromen en daar ik hou ik wel van. Ik ga het nog eens zeggen: die intro is errruug goed. Lovely.

Origineel geplaatst door Hover
Een erg mooie intro. Lekkere dromerige klanken (FM uit SY99?). Ik vind dat die synvoxlead iets 'beter' kan. Ik vind hem zo statisch klinken, misschien wat 'opleuken' met een subtiele LFO.

Ik heb dat statische proberen doorbreken door de melodie geluidsgewijs op te bouwen: eerst de sarrarsample, daarna een toevoeging van een celestegeluidje en dan nog wat belletjes van de DX7 erbij. Maar blijkbaar komt het nog te statisch over. In ieder geval is een sarrar met LFO niet om aan te horen hoor ;)

Het eerste deel wordt gespeeld op:
DX7: electronische piano met CE3 chorus-pedaal en veel galm uit de QuadraVerb.
zachte stringpad en bas: D20
geluidje dat erover heen wordt gespeeld en iets wat door moet gaan voor een belltree: W30 sample

De song is dus enkel met een W30, D20 en DX7 gemaakt (wat m'n setup van 92 was).

Ik zie gelijk dromerige landschappen voor me bij deze track........... :z

pc_fairy%20tale%20castle.jpg

ik vin die lead op 2.20 niet zo, klinkt me iets te digitaal....
voor de rest, mooi! :)

Origineel geplaatst door trigg
Ik zie gelijk dromerige landschappen voor me bij deze track........... :z

pc_fairy%20tale%20castle.jpg

ik vin die lead op 2.20 niet zo, klinkt me iets te digitaal....
voor de rest, mooi! :)

Hey ... hoe wist je dat ik in een vorig leven aan bergbeklimmen heb gedaan :) ... zo'n landschap kan ik me ook best voor de geest halen bij deze song.

Tja ... en die lead ... het is allemaal een kwestie van smaak hé ;)

Thanks.

Nog gegadigden ???

Eerste stuk is :okdan: wellicht wat strings of een pad om het spectrum wat op te vullen.
2e deel met die vox pad achtig ding vind ik persoonlijk wat cheesy ofzoiets :)
Overall gezien:
:luv: :okdan: :halleluja :dj: :verkoght:

Back