cubase SX vraagje

crazyraver

Nieuwkomer
Hoi ik ben een beginner in Cubase SX 2.2 en ik wil me een hardware synth aanschaffen!!!

Ik heb gelezen dat de Novation X-Station een goed apparaat is voor met cubase te werken is.
Deze ga ik aanschaffen, denk ik!!!

Maar nu is mijn vraag, zou ik de TR-909 ook aanschaffen en die via de thru-poort laten werken???

Of kan Cubase hetzelfde als de TR-909, en is dat niet nodig??? dit zou me een aantal euro besparen!!!

Of kan ik voor dat geld iets beters aanschaffen???

Alvast bedankt,

PS, ben ook in bezit van Reason 2.5, Fruity loops 4.1 en WaveLab 5.0!!!!

Ehm... je vergelijkt Cubase met een TR 909?
Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Natuurlijk kan je in Cubase ook dmv samples
of VST plugins 909-achtige sounds creeëren, maar het zijn 2 totaal verschillende dingen.

Die Novation-synths zijn overigens best OK.

Tip: gebruik ook eens de zoekfunctie van fit forum :eureka:

Re: cubase SX vraagje

Origineel geplaatst door crazyraver
Hoi ik ben een beginner in Cubase SX 2.2 en ik wil me een hardware synth aanschaffen!!!

Ik heb gelezen dat de Novation X-Station een goed apparaat is voor met cubase te werken is.
Deze ga ik aanschaffen, denk ik!!!
Waarom?

De X-station heeft niet echt veel toetsen. Hoop niet dat je dat erg vindt. De X-station heeft de hardware synth erin als een leuk extra'tje.

Maar nu is mijn vraag, zou ik de TR-909 ook aanschaffen en die via de thru-poort laten werken?
Waarom zou je dan eeen X-station kopen?

Of kan Cubase hetzelfde als de TR-909, en is dat niet nodig??? dit zou me een aantal euro besparen!!!
Je weet toch wel wat een TR-909 is, he?

De TR-909 heeft 2 hoofdeigenschappen. 1) is natuurlijk de sound. 2) is de bediening. Dat tweede heet X0X-sequencen - looplichtjes en 16 knoppen. Cubase is software, dus daar zitten geen knoppen op, dus moet je iets pakken dat dat wel heeft (zoals een Roland MC-505/307, een Korg Electribe R of een Yamaha RS-7000/RM1x). Het eerste is niet makkelijk na te maken ; al kom je met samples een heel eind, je zou ook kunnen kiezen voor een Jomox Airbase 99 of een Novation Drumstation

Of kan ik voor dat geld iets beters aanschaffen???
Ik zou m'n geld in de zak houden en eerst eens goed gaan kijken wat die apparatuur doet en wat je er voor nodig hebt. Loop eens een muziekwinkel binnen of zoek hier op 't forum eens. Al wordt er bij het noemen van Cubase wel aangenomen dat je een idee hebt waar je over praat.

PS, ben ook in bezit van Reason 2.5, Fruity loops 4.1 en WaveLab 5.0!!!!
Da's nogal wat software. Waarom zowel Reason als Fruityloops? Waarom wil je naar Cubase over?

Als het antwoord "omdat daar geen gave sounds uit te krijgen zijn" is dat ongeveer gelijk aan een Navy Seal die tijdens een missie "HIER BEN IK" schreeuwt }:|

Jeetje, zoveel geld geinvesteerd in software... en dan wil je tòch nog hardware? Dat snap ik niet! :confused:

Re: Re: cubase SX vraagje

Re: Re: cubase SX vraagje

Origineel geplaatst door Yoozer
Waarom?

De X-station heeft niet echt veel toetsen. Hoop niet dat je dat erg vindt. De X-station heeft de hardware synth erin als een leuk extra'tje.

Waarom zou je dan eeen X-station kopen?

Je weet toch wel wat een TR-909 is, he?

De TR-909 heeft 2 hoofdeigenschappen. 1) is natuurlijk de sound. 2) is de bediening. Dat tweede heet X0X-sequencen - looplichtjes en 16 knoppen. Cubase is software, dus daar zitten geen knoppen op, dus moet je iets pakken dat dat wel heeft (zoals een Roland MC-505/307, een Korg Electribe R of een Yamaha RS-7000/RM1x). Het eerste is niet makkelijk na te maken ; al kom je met samples een heel eind, je zou ook kunnen kiezen voor een Jomox Airbase 99 of een Novation Drumstation

Ik zou m'n geld in de zak houden en eerst eens goed gaan kijken wat die apparatuur doet en wat je er voor nodig hebt. Loop eens een muziekwinkel binnen of zoek hier op 't forum eens. Al wordt er bij het noemen van Cubase wel aangenomen dat je een idee hebt waar je over praat.

Da's nogal wat software. Waarom zowel Reason als Fruityloops? Waarom wil je naar Cubase over?

Als het antwoord "omdat daar geen gave sounds uit te krijgen zijn" is dat ongeveer gelijk aan een Navy Seal die tijdens een missie "HIER BEN IK" schreeuwt }:|

Ik ga voor de Novation x-station, die lijkt me toch handig voor Cubase en de TR909 laat ik maar achterwege!!!

Bedankt voor het advies,

Ik ga voornamelijk jumpstyle en early rave produceren dus, ik zie de x-station als een hulpmiddel!!!

en inderdaad ken ik met de rest van de pakketten vooruit op het gebied van de TR-909 eigenschappen.

nogmaals bedankt!!

Origineel geplaatst door Hanz
Jeetje, zoveel geld geinvesteerd in software... en dan wil je tòch nog hardware? Dat snap ik niet! :confused:

:D

Sorry als ik een beetje bruusk overkom, btw. Ik neem m'n hobby best serieus en verwacht min of meer dat anderen dat ook doen. Om een even een vergelijking te gebruiken : dit is net zo iets als bij de BWM dealer binnenstappen en zeggen "ik had graag die Ford Ka daar in de hoek gehad. Of kan ik beter een vorkheftruc pakken in plaats van de vrachtwagen die ik eerst op het oog had?" :D.

Als je nergens niks vanaf weet, helemaal geen probleem, ik heb tonnen geduld, maar bij bovenstaande zou de verkoper je er ook uit trappen ;).

Cubase SX 2.2 650
Reason 2.5 299
Fruity loops 4.1 120
WaveLab 5.0 630

1699 uitgeven en dan denken... hé wat zal ik er eens mee gaan doen?

Origineel geplaatst door MOON
Cubase SX 2.2 650
Reason 2.5 299
Fruity loops 4.1 120
WaveLab 5.0 630

1699 uitgeven en dan denken... hé wat zal ik er eens mee gaan doen?

let maar op, hij noemt zich waarschijnlijk ook nog DJ en Producer :D

Stond er geen straf op het niet weten wat een TR-909 is?
3 dagen eenzame opsluiting met Celene Dione muziek? :D

Nu ff serieus. Lees nog wat meer over wat er allemaal is. Of loop eens een winkel binnen.

Origineel geplaatst door fuse
Stond er geen straf op het niet weten wat een TR-909 is?
3 dagen eenzame opsluiting met Celene Dione muziek?

Nee volgens mij was het een week met de muziek van K3

Origineel geplaatst door quifster
let maar op, hij noemt zich waarschijnlijk ook nog DJ en Producer :D

Voor de duidelijkheid hier, ik zit in een DJ team in zuid-limburg die onder meer ook in het zuiden ook hardstyle, hardcore feesten organiseert!!!!

Het enige wat ontbreekt in ons DJ-Team is het produceren van platen en we hebben met de opbrengsten van onze feesten allereerst een PC met heel wat software gekocht!!!

We zijn pas 2 weken bezig met dit "project"!!! En elk beetje advies en hulp zouden we best op prijs stellen!

En als mensen zich vereerd voelen omdat ze al alles weten in vak,, en de leken maar liggen af te kraken!!!

Dan zijn jullie in mijn ogen jullie eigen ruiten aant ingooien.

Ieder stukje uitbreiding van mensen die serieus hier mee willen gaan werken met dit vak moet je koesteren en niet de grond in stampen met 3de rangs humor!!!!!!

Hierbij mijn stukje advies!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat de Virus TI net wat voor jou is! :D Kijk maar eens rond op www.access-music.de - mocht het niets worden, je kunt hem altijd ruilen bij mij voor een K-station, X-station of een Virus B.

Kost een paar duiten, maar voor iemand die zijn bezigheden serieus neemt
( ik zit in een DJ team in zuid-limburg )
mag dat geen probleem zijn.

(btw H2o heeft als credo: Try before you buy (tm))

:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door crazyraver
Voor de duidelijkheid hier, ik zit in een DJ team in zuid-limburg die onder meer ook in het zuiden ook hardstyle, hardcore feesten organiseert!!!!

Duidelijk een dj dus.

Het enige wat ontbreekt in ons DJ-Team is het produceren van platen en we hebben met de opbrengsten van onze feesten allereerst een PC met heel wat software gekocht!!!

ja, daar is die dan: producer

We zijn pas 2 weken bezig met dit "project"!!!
kijk , en hier gaat het in mijn ogen al fout. Laten we ervan uitgaan dat jullie inderdaad de software gekocht hebben. Je hebt dus flink geinvesteerd om daadwerkelijk platen te kunnen maken die uitgegeven kunnen worden. Zolang jullie als collectief echt denken dat je met een paar klikken op de knop een plaat kan maken die uitgebracht gaat worden en ook nog mensen aanspreekt dan zul je toch moeten beseffen dat het niet zo simpel is.

Platen die succesvol zijn zijn vaak gemaakt door mensen die liefde hebben voor het muziekvak en daadwerkelijk HEEL VEEL moeite hebben moeten doen om het punt van een succesvolle release te krijgen. Dat wordt echt niet op een zondagmiddag aan een keukentafel besloten. Muziek moet vanuit je hart komen en niet vanuit een gekocht pakketje wat je via een forum wilt leren beheersen. Want dat kan niemand je hier leren.

En elk beetje advies en hulp zouden we best op prijs stellen!
Heel veel 'beginners' die hier vragen stellen worden netjes geholpen door heel veel synthforum leden. In jouw geval is het anders. Jij hebt geprobeerd software te kopen en verwacht vervolgens dat je hier door iedereen maar uitleg krijgt hoe je dan die software moet gebruiken. Nog veel erger is , is dat je je blijkbaar nog niet eens verdiept hebt in de ook maar iets van basis met betrekking tot midi, muziekmaken en apparatuur. Het is logisch dat je hier reacties op krijgt.

En als mensen zich vereerd voelen omdat ze al alles weten in vak,, en de leken maar liggen af te kraken!!!
Dan zijn jullie in mijn ogen jullie eigen ruiten aant ingooien.
ik weet helemaal niet veel, maar ik weet wel dat als je al van slag raakt door een opmerking van mij , dat je absoluut nog niet klaar bent voor de echte harde platenmaatschappij wereld. Daar krijg je nog veel ergere opmerkingen (als je al opmerkingen terug krijgt). Je zult hier echt veel harder moeten gaan worden wil je ook maar iets bereiken.

Ieder stukje uitbreiding van mensen die serieus hier mee willen gaan werken met dit vak moet je koesteren en niet de grond in stampen met 3de rangs humor!!!!!!
Hierbij mijn stukje advies!!!!!!!!!!!! [/B]

Mijn advies is simpel. Ga je eerst maar eens verdiepen in de basis. Want zo ga je het NOOIT redden in deze branche.

Duidelijk een dj dus.

ja, daar is die dan: producer

kijk , en hier gaat het in mijn ogen al fout. Laten we ervan uitgaan dat jullie inderdaad de software gekocht hebben. Je hebt dus flink geinvesteerd om daadwerkelijk platen te kunnen maken die uitgegeven kunnen worden. Zolang jullie als collectief echt denken dat je met een paar klikken op de knop een plaat kan maken die uitgebracht gaat worden en ook nog mensen aanspreekt dan zul je toch moeten beseffen dat het niet zo simpel is.

Platen die succesvol zijn zijn vaak gemaakt door mensen die liefde hebben voor het muziekvak en daadwerkelijk HEEL VEEL moeite hebben moeten doen om het punt van een succesvolle release te krijgen. Dat wordt echt niet op een zondagmiddag aan een keukentafel besloten. Muziek moet vanuit je hart komen en niet vanuit een gekocht pakketje wat je via een forum wilt leren beheersen. Want dat kan niemand je hier leren.

Heel veel 'beginners' die hier vragen stellen worden netjes geholpen door heel veel synthforum leden. In jouw geval is het anders. Jij hebt geprobeerd software te kopen en verwacht vervolgens dat je hier door iedereen maar uitleg krijgt hoe je dan die software moet gebruiken. Nog veel erger is , is dat je je blijkbaar nog niet eens verdiept hebt in de ook maar iets van basis met betrekking tot midi, muziekmaken en apparatuur. Het is logisch dat je hier reacties op krijgt.

ik weet helemaal niet veel, maar ik weet wel dat als je al van slag raakt door een opmerking van mij , dat je absoluut nog niet klaar bent voor de echte harde platenmaatschappij wereld. Daar krijg je nog veel ergere opmerkingen (als je al opmerkingen terug krijgt). Je zult hier echt veel harder moeten gaan worden wil je ook maar iets bereiken.

Mijn advies is simpel. Ga je eerst maar eens verdiepen in de basis. Want zo ga je het NOOIT redden in deze branche.

Kijk hier heb ik iets aan!!!!!

Snappie!!!!

En liefde is er voor de muziek, Anders was ik ook nooit DJ geworden.

En ik zal dit forum echt niet als leermeester gebruiken!!!!

Maar bepaalde zaken zoals hoe je een begin of weg hier in moet vinden. kan om advies vragen toch geen kwaad toch.

Laat ik het zo zeggen,

Bedankt voor je advies,

en zand erover als ik wat bot uit de hoek kwam.

I agree quite indeed sir... Try to become more Raver then Crazy.

Je komt hier binnen op het forum met een buldozer. Sta even op de rem en gebruik echt die zoekfunctie. Hier staat een pak informatie op. Als newbie kan ik het weten. En hulp krijg je als je die tenminste gericht vraagt.

Dus welkom!

:biertje:

I agree quite indeed sir...

Je komt hier binnen op het forum met een buldozer. Sta even op de rem en gebruik echt die zoekfunctie. Hier staat een pak informatie op. Als newbie kan ik het weten. En hulp krijg je als je die tenminste gericht vraagt.

Dus welkom!

:biertje:

Back