cubase SX vraagje

crazyraver

Nieuwkomer
Hoi ik ben een beginner in Cubase SX 2.2 en ik wil me een hardware synth aanschaffen!!!

Ik heb gelezen dat de Novation X-Station een goed apparaat is voor met cubase te werken is.
Deze ga ik aanschaffen, denk ik!!!

Maar nu is mijn vraag, zou ik de TR-909 ook aanschaffen en die via de thru-poort laten werken???

Of kan Cubase hetzelfde als de TR-909, en is dat niet nodig??? dit zou me een aantal euro besparen!!!

Of kan ik voor dat geld iets beters aanschaffen???

Alvast bedankt,

PS, ben ook in bezit van Reason 2.5, Fruity loops 4.1 en WaveLab 5.0!!!!

Ehm... je vergelijkt Cubase met een TR 909?
Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Natuurlijk kan je in Cubase ook dmv samples
of VST plugins 909-achtige sounds creeëren, maar het zijn 2 totaal verschillende dingen.

Die Novation-synths zijn overigens best OK.

Tip: gebruik ook eens de zoekfunctie van fit forum :eureka:

Re: cubase SX vraagje

Origineel geplaatst door crazyraver
Hoi ik ben een beginner in Cubase SX 2.2 en ik wil me een hardware synth aanschaffen!!!

Ik heb gelezen dat de Novation X-Station een goed apparaat is voor met cubase te werken is.
Deze ga ik aanschaffen, denk ik!!!
Waarom?

De X-station heeft niet echt veel toetsen. Hoop niet dat je dat erg vindt. De X-station heeft de hardware synth erin als een leuk extra'tje.

Maar nu is mijn vraag, zou ik de TR-909 ook aanschaffen en die via de thru-poort laten werken?
Waarom zou je dan eeen X-station kopen?

Of kan Cubase hetzelfde als de TR-909, en is dat niet nodig??? dit zou me een aantal euro besparen!!!
Je weet toch wel wat een TR-909 is, he?