Detroit techno

Mensch-Maschine

:mekanikal:
hi

Kunnen jullie mij helpen aan een lijst van ECHT GOEDE detroit techno klassiekers?
Het lijkt mij tof om een lijst samen te stellen van de beste techno platen en cd's die uit Detroit en in Detroit stijl gemaakt zijn.

Mix cd's en verzamelaars mogen ook.
Dus wat zijn je favo Detroit platen? Laat t me weten:

Thanx!

M-M

In willekeurige volgorde:

Rhythim Is Rhythim - Strings Of Life [Transmat 04]
Rhythim is Rhythim - It Is What It Is (Majestic mix) [Transmat 06]
R-Tyme - R-Theme (Dramatic Mix By Derrick May) [Transmat 09]
Rhythim is Rhythim - Beyond the Dance (Cult Mix) [Transmat 11]
Model 500 - Ocean to Ocean (Global Mix) [Transmat 14]
Dark Comedy - War of the Worlds (Epic Mix) [Transmat 18]

Paperclip People - The Secret Tapes Of Dr. Eich [Planet E 65230 CD]

Carl Craig - The Climax (original mix) [Planet E 65263]

Carl Craig - More Songs About Food And Revolutionary Art [Planet E 65323 CD]

Underground Resistance - Hi-tech Jazz

Model 500 - Deep Space [RS 95 066 CD]

Channel One - Technicolor [Metroplex M-003]
Model 500 - The Chase [Metroplex M-014]

Das wat me zo ff te binnen schiet

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Of je verzamelt gewoon alles van Metroplex, Transmat, Underground Resistance, sommige dingen van KMS, wat van R&S, wat van Tresor. En dan zorgen dat je de komende twee maanden geen afspraken plant.

http://img.villagephotos.com/p/2005-1/931914/Labels2.JPG

ik heb gemerkt dat nogal wat dingen van die labels helemaal niet zo tof zijn (bijvoorbeeld platen geluisterd in de winkels of leneend van vrienden. Daarom zoek ik naar het beste van echte fans. dat lijkt me beter dan zomaar random te gaan luisteren. Op deze manier heb ik een lijst van echt goede dingen. Later kan ik labelks verder gaan uitpluizen.

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ik heb gemerkt dat nogal wat dingen van die labels helemaal niet zo tof zijn (bijvoorbeeld platen geluisterd in de winkels of leneend van vrienden. Daarom zoek ik naar het beste van echte fans. dat lijkt me beter dan zomaar random te gaan luisteren. Op deze manier heb ik een lijst van echt goede dingen. Later kan ik labelks verder gaan uitpluizen.

Je weet zelf toch wel wat je gaaf vind?

klopt, maar wat tips van anderen zijn toch ook megenomen ?
Waar is anders een forum voor

Er zijn al tips gegeven toch,wil niet lullig doen maar waar heb je anders google voor.
Niet dat ik je niet wil helpen hoor,maar jou smaak is de mijne niet en viseversa

Origineel geplaatst door trash
Er zijn al tips gegeven toch,wil niet lullig doen maar waar heb je anders google voor.
Niet dat ik je niet wil helpen hoor,maar jou smaak is de mijne niet en viseversa

dude, wat is je probleem? ga muziek maken ofzo...

waar is google voor is echt een kut argument. want waar is anders dit forum voor. Voor gasten als jij die "echte"dingen willen bespreken? - ga fietsen gast.

dude, wat is je probleem? ga muziek maken ofzo...

waar is google voor is echt een kut argument. want waar is anders dit forum voor. Voor gasten als jij die "echte"dingen willen bespreken? - ga fietsen gast.

Heb je nog een fiets voor me ?
Liefst een goed merk,want kan geen keuze maken.

Re: Detroit techno

hi

Kunnen jullie mij helpen aan een lijst van ECHT GOEDE detroit techno klassiekers?
Het lijkt mij tof om een lijst samen te stellen van de beste techno platen en cd's die uit Detroit en in Detroit stijl gemaakt zijn.

Mix cd's en verzamelaars mogen ook.
Dus wat zijn je favo Detroit platen? Laat t me weten:

Thanx!

M-M

Hey als je in de zoekfunctie 'detroit artiesten' intikt krijg je een hoop leuke threads hierover, onder andere deze.

Veel plezier en lief zijn tegen elkaar he? De gemiddelde nederlander heeft 2.3 fiets dus fietsen zat voor iedereen!

-C-

Ach, soms is het wel leuk hoor, om zelf de geschiedenis in te duiken en verrassende dingen tegen te komen.

En misschien mis je net een juweeltje dat door niemand is genoemd maar jijzelf wel erg gaaf vind.

Smaak is nogal verschillend namelijk. Zo wordt [Metroplex M-001] Model 500 - No UFO's als een klassieker gezien of anders toch op zijn minst een zeer belangrijke plaat voor het begin van de techno. Maar zelf vind ik er niet veel aan.

Een tijdje terug kreeg ik in een tweedehands de LP "Techno-1" op KMS te pakken. Die is uit '89 of zo. Daar staat het nummer "Yeah yeah yeah" van Magic Juan (jaja, die ja), en die vind ik toch een partijtje vet, nietnormaalmeerpoepoe.

"Info world" van Model 500 vind ik ook prachtig. Heb wel eens een uur achter elkaar alleen maar dat nummer gedraaid. Zo goed!

"No ufo's" vind ik wel een kraker hoor. Hij wordt naar het einde toe wel een beetje saai, ja.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Een tijdje terug kreeg ik in een tweedehands de LP "Techno-1" op KMS te pakken. Die is uit '89 of zo. Daar staat het nummer "Yeah yeah yeah" van Magic Juan (jaja, die ja), en die vind ik toch een partijtje vet, nietnormaalmeerpoepoe.

:D

Turn it up!!! Tu tur tt tur tt turn it up

Take it from the top, the music's pumping
Yes you know, it's saying something
Don't stop, the bass is thumping
Listen up while the floor is rocking

Let your body go and don't say nothing
Detroit techno ain't bluffing
Cause magic Juan ain't just joking
Techno sound is smoking

:D

Heerlijk foute rap van Juan zelf?

Ik heb 'm ook ff opgezet, je krijgt er wel een smile van op je gezicht.

Ownee... ik zie op Discogs dat de rap van Normski is.

Ik vind trouwens B1 - Chez Damier - Just A Matter Of Time echt een supertrack. Met die heerlijke baslijn die totaal uit de maakt lijkt. En de zang van Chez Damier is echt geweldig.

Een van de betere vocal techno-tracks.

Derrick may

Derrick may

Icon.

Gemaakt nadat zijn grote liefde was geeindigd.

Icon is echt zooo mooi!!

Gewoon om te =(

Bij Platenboef in leiden liggen wat transmats van Rhythm is Rhytm en ook wat van Carl Craig.

Eurootje of 8 geloof ik Zijn waarschijnlijk nieuw en gewoon opnieuw uitgebracht.

ik zal effe een paar van mijn favorieten noemen die voor mij binnen het genre "detroit" vallen. Is best een vage omschrijving van een genre, maargoed;

drexciya - the unknown aquazone --> gefreakte shitz
robert hood - wire to wire --> het meest melodieuze werk dat ik van mister noise ken.
jeffe mills - metropolis --> Echt een SUPER plaat. Geniaal in eenvoud en diepte.
red planet (mad mike) - the long winter of mars --> ooh daar staat lekkere acid op.
model 500 - deep space --> lekker gevarieerd. vooral orbit is erg goed. Lekker tegendraadse groove.

Er is nog veel meer op te noemen, maar dan ga ik meer platen van dezelfde artiesten noemen, of het is al eerder in de thread genoemd. En deze thread is toch al niet zo fris gebleven jammergenoeg, dus ik zal het netjes houden :D

:biertje:

Origineel geplaatst door the red eye
ik zal effe een paar van mijn favorieten noemen die voor mij binnen het genre "detroit" vallen. Is best een vage omschrijving van een genre, maargoed;

drexciya - the unknown aquazone --> gefreakte shitz
robert hood - wire to wire --> het meest melodieuze werk dat ik van mister noise ken.
jeffe mills - metropolis --> Echt een SUPER plaat. Geniaal in eenvoud en diepte.
red planet (mad mike) - the long winter of mars --> ooh daar staat lekkere acid op.
model 500 - deep space --> lekker gevarieerd. vooral orbit is erg goed. Lekker tegendraadse groove.

Er is nog veel meer op te noemen, maar dan ga ik meer platen van dezelfde artiesten noemen, of het is al eerder in de thread genoemd. En deze thread is toch al niet zo fris gebleven jammergenoeg, dus ik zal het netjes houden :D

:biertje:

ja deep space met the vette nummer "the flow"

thanx voor de reacties

Back