Roland Groovebox D2 hangngngngngt

D

Deleted member 18007

Guest
Goed het is een beetje een "my first Sony" maar voor mij ideaal om ideeën uit te werken.

Deze oranje rakker laat mij wel eens in de steek door te blijven hangen. Oftewel alleen een harde reset (I/O) wil helpen om weer verder te kunnen gaan.

Ik had eerst het vermoeden dat het aan mijn Commodore MK-10 midi keyboard lag. Echter zonder midikeyboard hangt de D2 ook zomaar.

Toen d8 ik:" misschien maak ik gewoon te brute patterns :-)" Bruut zijn ze wel (vind ik zelf) maar ook bij de std. patterns blijft de D2 wel eens hangen

Het OS is geen windows, dus daar kan het ook niet aan liggen

Ben bij de local stashprovider langsgeweest, kreeg als antwoord:"breng maar langs, gaan we testen."Heel aardig natuurlijk, maar niet bevorderlijk voor het creatieve proces.

Heeft misschien iemand nog bruikbare tips of nog liever de oplossing

:halleluja

er is ooit een OS update geweest.
Misschien toch even het nakijken en eventueel updaten waard.

groet

Tom

Tom dank voor 1e tip,

Heb dmv Midiquest backup gemaakt van patterns en instellingen. Vervolgens de readme die bij OS 1.02 zat opgevolgd. HEt lukt me alleen nog niet de update daadwerkelijk in de D2 te pompen. Dit ligt aan mij. Heb nog niet eerder op deze wijze files in hardware gezet (biosflah van PC niet meegerekend). Nog even uitzoeken wat de juiste manier is. Na 17.00 (werkdag voorbij) uur ga ik het weer proberen

Herkenbaar probleem. Ik heb het ook enkele malen gehad. Ja nog erger, 2 x een geheugenfout gehad waardoor er niets anders op zat dan "factory reset".:(
Alle zelfgemaakte patterns kwijt =(

Laat me je ervaringen met het installeren van de andere os ff horen, ik ben daar ook niet zo in thuis.
Voor de rest vind ik het een leuke bak met veel mogelijkheden die toch wel wat word ondergewaardeerd.

groetnis,

Dread

%$^^&(^&%$%%^#*&

"
****D2 System Update****

Tools Needed:
1. D2 (ooowjaajoh?)
2. D2 System Update Files
3. MIDI Sequencer capable of playing SMFs
4. MIDI Cable

NOTE: Updating your D2 will cause the user information to be returned to factory settings. Back up all user information you wish to keep.

**Update Procedure**

Note: do not turn the D2's power off once the update process has begun until all SMF data has been loaded.

1. Connect the MIDI out of the sequencer to the MIDI in of the D2.

2. Hold ENTER, RPS and ASSIGN1 and turn the D2s power on.

3. When "--- ---" is displayed, press PART SELECT/MUTE 2 then press PART SELECT/MUTE 5. "SYSUP" will be displayed.

4. When "000000" is displayed, send all 32 SMFs in numeric order, starting with "D0000000.MID" and ending with "S0000016.MID".

Note: as each file is playing, the BEAT SCAN LEDs will light up from left to right.

5. After all 32 SMFs are sent, turn the power off and then on.

(c) 2001 Roland Corporation U.S. "

Maar helaas krijg zowel met cubase als met midiquest de files nietr in het apparaatje. Sterker nog na terugzetten van de fabrieksintellingen, hangt Maxima (import oranje :-)) direct na gebruik van touchpad. Dit trouwens alleen als er een softsequencer aanhangt...

Zaterdag ff terug naar de winkel, hopelijk kunnen ze maar daar tekst en uitleg geven, liever natuurlijk van de experts hier...ik ben voor een hoop in als het om m`n eigen apparatuur gaat, kom maar op....:stupid

ooowjaa 2 dread

zeker leuk bakkie, alle geluiden zijn lekker te tweaken, niet zozeer een synth (denk ik) maar een welkome aanvulling

als ik meer weet over de kever die erin zit laat ik zeker weten hoe dit op te lossen

grtz:peukie:

heheee...het heeft even geduurd...maar....

-fabrieksintellingen teruggezet, dag mee gespeeld, geen probleem
-eigen patches teruggezet, 10 minuten meegespeeld....freeze
-fabrieksintellingen teruggezet, rest van de dag mee gespeeld, geen probleem

probleem duidelijk, er was één pattern, waarin ik een userpartpreset had gemaakt die van toepassing was op een hele hoop patterns die in het apparaat zitten, vandaar dat het apparaat ook bij de fabriekspatterns ging hangen...

Ook is er bij andere gebruikers het probleem van hangen bekend...

This unit does not have the most user-friendly interface, if treated as a mini-workstation unto itself. Careful while programming and editing; if you give it too much to do too fast, it will freeze

bron: http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Roland/D-2-01.html

inmiddels doet "de sinaasappel"weer zijn werk zoals die zou moeten doen en verder geen problemen meer meegehad.....

:slotje:

Damn, hij had nochthans alles om een cult-klassieker te worden:

-hij ziet er niet uit
-hij kost geen drol

Hey

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad (3 keer teruggestuurd , laatste keer nieuwe gekregen, eigen presetes opgezet --> freeze)

Het was eigenlijk eenvoudig op te lossen (bij mij toch)

De D2 loopt vast wanneer zijn geheugen volzit, en hij niet meer genoeg plaats heeft om het afspelen, de effecten e.a. te berekenen

dus: (voorzichtig bij het programmeren zoals al te lezen was) of:
=> wis een paar patterns en je probleem is opgelost!!!

btw, de D2 kan wel nog een leuk apparaatje zijn: hij is 64 polyfoon, kan tot 50 drumkits en 800 patches bevatten, heeft 3 effects units, een toffe megamix-functie, een kaoss-style pad dat je voor zeer veel zaken kunt gebruiken en vooral hij is niet duur!

nou gisteren weer een hang.......effecten over elkaar heen leggen trekt die machine gewoon niet (misschien mag je dat gewoon ook niet verwachten voor de prijs?)...wel jammmer...net als ik denk VET VET VET....

dread-> probeer het eens met het programma dat op http://www.squest.com staat. Bij de betaversie zit ook en D2 editor....let wel het is geen freeware ;) . Verder kan je in de D2 zelf, je sounds tweaken (velocity, aftertouch etc etc), het is wat spartaans, maar werkt feitelijk hetzelfde las met midiquest....

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
nou gisteren weer een hang.......effecten over elkaar heen leggen trekt die machine gewoon niet (misschien mag je dat gewoon ook niet verwachten voor de prijs?)...wel jammmer...net als ik denk VET VET VET....

dread-> probeer het eens met het programma dat op http://www.squest.com staat. Bij de betaversie zit ook en D2 editor....let wel het is geen freeware ;) . Verder kan je in de D2 zelf, je sounds tweaken (velocity, aftertouch etc etc), het is wat spartaans, maar werkt feitelijk hetzelfde las met midiquest....

Ok thanx monologic ik ga het binnenkort ff checke!:okdan:

grtz,

dread

Je kan toch geen sounds toevoegen aan de D2 ? Of bedoel je via midi protocol zoals bij de Elektron Machinedrum?

in patern mode , 1x edit drukken scrollen naar dth ! datathin
het part dat blijft branden is degene die word bewerkt

Aangezien het kenmerkend is voor gegevens zoals effecten die

een voortdurend veranderende waarde hebben, kunnen deze gegevens een onverwacht een zeeeer grote geheugenplaats innemen. De Data Thin-handeling dunt zulke
gegevens uit zodat het aantal gegevens verminderd wordt

zonder dat het hoorbare resultaat wordt veranderd. Hierdoor

kan u efficienter gebruik maken van het intern geheugen.
kheb hem zelf nog maar een week dus kheb die dth nog nie gebruikt , 0-99 waarde denk da 99 of twee keer 99 dth wel het probleem oplost.

Laatst gewijzigd:
ook , hitte , denk ik . rechts onderaan vanachter , juist aan de voeding ingang , als die te warm wordt dan freeze . dus het is nen oude pc é , freeze wanneer te warm en wanneer heugen vol en te zware dinges . na realtime recording en effecten is zeker datathin voor je een part opslaat als userpatch , want na drie dagen , heriiner je nog waar die is die userpatch die extreem groot is ? hehe

Netjes, je hebt bijna een jaar oude thread omhoog geschopt :P

Back