aantal vragies over pluugins

kees52

Ingeburgerd
Beste forumleden,

Een paar vraagjes over vst-pluggins van Steinberg...

Wanneer ga ik deze gebruiken? Ik bedoel hiermee de effecten-pluggins...
extra compressie,limiters,delay,decay etc....
Als ik iets opgenomen heb met MIDI, haal ik dan deze bijvoorbeeld door een Masterprogramma?
Of doe ik dit wanneer ik bezig ben of wanneer dit alles klaar is...
Zijn de effect pluggins zoals ; Steinberg Master edition, Virtual effcts zijn deze midi gerelateerd ?
Kunnen puggins van Emagic bijv; Evoc20 etc... ook gebruikt worden in Steinberg ?

Effect plugins gebruik je om audio mee te bewerken. Hoe en wanneer je dat doet moet je helemaal zlef weten. Je kunt ze gebruiken om je uiteindelijke audiomix te masteren, maar ook om individuele audio tracks te bewerken. Als je alleen maar midi sequencing doet is dat laatste natuurlijk niet van toepassing. VST plugins zijn dus niet midi gerelateerd. Cubase kent wel een aantal specifieke midi plugins.

Elke plugin die VST compatible is kun je in Cubase gebruiken. Volgens mij moeten die van Emagic ook wel werken maar daar heb ik geen ervaring mee.

:okdan:

:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

:engel: :z :Z

Welke midi vst pluggins zijn er dan bijvoorbeeld ?

Van Emagic en Steinberg ? Als je een aantal plugg'ins zou willen moet je dan een flinke computer hebben ?

Heb nu 256 mb, 30 Gb, 2.6 Ghz of zoiets....

deze site gaat over plugins: www.kvraudio.com

zoals je zult zien zijn er duizenden verschillende plugins van honderden verschillende aanbieders, zowel gratis als heel erg duur, en alles daartussenin. Midi plugins zijn niet echt gangbaar, al bestaan ze wel, wat jij waarschijnlijk bedoeld zijn audio plugins, plugins dus die geluid opwekken, bv synths en effecten. Synths noemen we VSTi-plugins (de i staat voor instrument) en effecten plugins gewoon VST-plugins

qua CPU is je computer wel snel, maar qua geheugen is ie wat mager...512MB of beter nog 1GB RAM is wel prettig..evenals een goede geluidskaart met ASIO drivers, of die met www.asio4all.com drivers samenwerkt

Maak van je MIDI eens audio, dan kun wel al je VST-plug-ins gebruiken.

Origineel geplaatst door alexander1982
Maak van je MIDI eens audio, dan kun wel al je VST-plug-ins gebruiken.

:eureka:

@ Olfamol;)

hay

ik ben zelf niet zo te spreken over die effecten van steinberg

ze komen de zuiverheid niet ten goede,maak er zo min mogelijk gebruik van

maak een delay door een ander spoor ernaast te leggen

zet alles neutraal zelfs geen eq aan in steinberg

maar das mijn persoonlijke mening, een ander kan weer het tegendeel denken

greetz Turtel _/\/8D\/\_

Origineel geplaatst door divi
ja maar dan heb je wel 'n DIN naar tulp verloop nodig

Zit de midi to audio omvormer dan in de synth of kan dat ook via VSTi in SX ?
Bij mij werkt het niet bij Logic, ook niet met de kabel die jij aanbeveelt.:confused:
;{
heeeelluuuuuuup

Laatst gewijzigd:
DIN2RCA

DIN2RCA

Deze dus.

Attachments

• din2rca.gif
    din2rca.gif
    29,2 KB · Bekeken: 130
Back