EMU samplers

Ik heb een Emulator III keyboard gekocht.....en die klinkt als een klok....Heel erg jaren 80 Michael jackson sound...Zeer professioneel etc etc....ben er bijzonder blij mee.....
Heb ook de EMAX I en II gehad en die klonken ook aangenaam (vond de Emax 2 beter)....
Een tijdje een EMU command station MP7 gehad maar dat was echt bagger...Een van de slechste apparaten die ik ooit heb gehad....

Die MP7 heeft toch de proteus2000 soundrom?

Ik heb de PK6 gehad. Op een aantal E-MU CD-roms staan al die samples uit die rom. Ik heb ze vergeleken en ze zijn echt hetzelfde. Alleen klinken ze in de E4x een stuk beter, minder ingeblikt. Hetzelfde met de Proteus 1/2/3 oftewel de Proteoza ROM. Staan ook op die CD-roms. Dan moet je E-Mu standards volume 1 & 2 hebben.

Op Ebay worden die CD-roms momenteel aangeboden.

waarschijnlijk heeft de E4 betere converters of zo maar ik vond de command station echt waardeloos...het geluid had een irritant niet te definieren lelijk plastic randje...het deed gewoon pijn aan mijn oren....

Had lang geleden een nieuw moederboard voor mijn E6400ultra besteld,
duurde echt heel lang, hij is dan eindelijk binnen.
Om de pijn van het lange wachten te verzachten heb ik hem nu *gratis*
gekregen!
Vind dat dat wel even gepost mag worden, super!

Zo dat doe je goed Mike, heb je een 6400 ultra voor een hele schappelijke prijs! :kroon:

Origineel geplaatst door mikemix
Had lang geleden een nieuw moederboard voor mijn E6400ultra besteld,
duurde echt heel lang, hij is dan eindelijk binnen.
Om de pijn van het lange wachten te verzachten heb ik hem nu *gratis*
gekregen!
Vind dat dat wel even gepost mag worden, super!

Had je dat mainboard nou gewoon via Emu besteld of 2ndhand gescoord?

Maar hoe zit het met PC-editors voor de EMU samplers.
Ik heb een ESI 4000 Turbo gehad en weer weg gedaan, vanwege het niet kunnen bewerken vanaf mijn PC. En het laden van samples (pc -> sampler) duurde wel erg lang.

Kunnen de EOS samplers van EMU wel ge-edit worden vanaf een PC via een fijne interface?

Ohja, het geluid van de samples vond ik wel indrukwekkend. Als ik een loopje sampelde, dan klonk die uit de sampler gewoon lekkerder dan het origineel.

Origineel geplaatst door maxim-crx
Ik heb een ESI 4000 Turbo gehad en weer weg gedaan, vanwege het niet kunnen bewerken vanaf mijn PC.
En het laden van samples (pc -> sampler) duurde wel erg lang.

Kunnen de EOS samplers van EMU wel ge-edit worden vanaf een PC via een fijne interface?

Voor de ESI-series bestaat ESI-WIN (misschien ken je het wel), ik had hem al eens in dit
draadje geupload... is geen proggie om de sampler zelf te bedienen overigens.

Voor de EOS-samplers bestaat er EOS Link, hier te downloaden (en meer).
Ik kan geen vergelijk maken met Akai's Aksys, misschien Mikemix - die heeft beide samplers die dit ondersteunen.

Ohja, het geluid van de samples vond ik wel indrukwekkend.
Als ik een loopje sampelde, dan klonk die uit de sampler gewoon lekkerder dan het origineel.

Klopt - als ik een beat uit mijn RM1x sample, klinkt het 3x vetter en beter dan uit de RM1x zelf

:)

Ik heb een ESI 4000 Turbo gehad en weer weg gedaan, vanwege het niet kunnen bewerken vanaf mijn PC. En het laden van samples (pc -> sampler) duurde wel erg lang.

Ohja, het geluid van de samples vond ik wel indrukwekkend. Als ik een loopje sampelde, dan klonk die uit de sampler gewoon lekkerder dan het origineel.

Met de laatste versie van CDXtract kun je bijna alles wat je wenselijk acht. Omzetten van AKAI naar EOS. Van EOS naar WAV. Of andersom. Wellicht dat je ergens een handleiding van CDXtract ergens kunt downloaden? Daar staat het allemaal in.

Als je klaar bent kun je het resultaat op een CDr branden en deze laden in je sampler.

Origineel geplaatst door Vizion
Voor de ESI-series bestaat ESI-WIN (misschien ken je het wel), ik had hem al eens in dit
draadje geupload... is geen proggie om de sampler zelf te bedienen overigens.
:)

Daar heb ik inderdaad mee gewerkt, maar dat vond ik te beperkt en daardoor gebruikte ik de sampler eigenlijk niet.
Dus ik zou graag een sampler hebben die wel te bewerken is vanaf de PC, dus een EOS sampler.

Daar heb ik inderdaad mee gewerkt, maar dat vond ik te beperkt en daardoor gebruikte ik de sampler eigenlijk niet.
Dus ik zou graag een sampler hebben die wel te bewerken is vanaf de PC, dus een EOS sampler.

jupz. dit is dan eigenlijk ook de reden dat ik mijn esi4kturbo niet meer gebruik (voor studio iig, live blijft het natuurlijk goed bruikbaar). Het nadeel is dat je minder en minder met een apparaat werkt en dan gewoon steeds minder snel ermee kan werken.

Nog even over de scsi chain, ik had in mijn vorige setup een interne scsi hd (in mijn comp.), nu wil ik eigenlijk alleen samples overpompen, kun je dan met esi-win ook de 'setup' (of hoe dat ookalweer heette) saven? of had je daar nou echt die hd voor nodig?

Origineel geplaatst door nomore
jupz. dit is dan eigenlijk ook de reden dat ik mijn esi4kturbo niet meer gebruik (voor studio iig, live blijft het natuurlijk goed bruikbaar). Het nadeel is dat je minder en minder met een apparaat werkt en dan gewoon steeds minder snel ermee kan werken.

Nog even over de scsi chain, ik had in mijn vorige setup een interne scsi hd (in mijn comp.), nu wil ik eigenlijk alleen samples overpompen, kun je dan met esi-win ook de 'setup' (of hoe dat ookalweer heette) saven? of had je daar nou echt die hd voor nodig?

Mij is het niet gelukt met ESI-win en volgens mij kan het ook helemaal niet. Je zult het toch op de HDD moeten opslaan.

Hebben de Ultra samplers trouwens een auto-lead functie, dus dat er bij het aanzetten direct een bank wordt ingeladen?

Hebben de Ultra samplers trouwens een auto-lead functie, dus dat er bij het aanzetten direct een bank wordt ingeladen? [/B]

Auto lead niet (hij genereert niet automatisch een exotische lead als je' m aanzet), maar je kan wel een bank selecteren die na het booten geladen wordt ;) .

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Auto lead niet (hij genereert niet automatisch een exotische lead als je' m aanzet), maar je kan wel een bank selecteren die na het booten geladen wordt ;) .

:biertje:

Bedoelde ik dus "LOAD".

esi-vraagje tussen door,

heb een esi-4000 2dehands gekocht met een zipdrive, kan ik meer
dan een bank tegelijk in de esi laden ?
Als ik een tweede bank laad dan wist hij de vorige, en er is toch
genoeg ram aanwezig voor meerdere banken.

dank,

> guido,

Bij de Ultra vraagt ie of je een bank wil laden of mergen
zal bij de esi niet anders zijn denk ik ...

Maurice

Inderdaad, banken door middel van één commando mengen, gaat niet. Ik neem steeds eerst een bank waarin het meeste presets zitten die me bevallen, waarna ik stuk voor stuk uit andere banken presets laadt. Regelmatig even je nieuwe bank wegsaven is wel de boodschap.

Misschien dat het vai software anders kan, maar ik werk niet met computer ... dus ;) .

bedankt, ik had niet gezien dat je presets apart kon laden,
gaat ik vanavond eens uitzoeken !

Back