EMU samplers

mikemix

push the button!
Zie de laatste tijd leuke EMU samplers de reveu passeren.
Wat ik wil weten is wat zijn de grote verschillen qua klank en mogelijkheden.
Mijn interesse gaat uit naar de 64 en 6400 en 5000(ultra) serie.
Graag alle voors en tegens.

Laatst gewijzigd:
Volgens mij kan in de E6400 geen Hard Disk, in E6400 Ultra kan wel een hard disk, heeft een snellere proccesor waardoor het hele proces van audio bewerken sneller gaat, heeft Beat Munning voor je loops te bewerken.

De E6400 Ultra en E5000 Ultra kan je opwaarderen tot E4xt status.

De E5000 Ultra is bijna identiek aan de E6400 ultra. De E6400 is uit te breiden tot 128 stemmen. De E5000 Ultra is 64 stemmig en niet uitbreidbaar.

De E6400 Ultra heeft standaard 8 uitgangen en de E5000 Ultra heeft er 6 standaard.

Dit zijn volgens mij de grootste verschillen.

Je kunt ook
hier kijken.

Thnx!

Wat ik ook interessant vind is de klank, zitten daar grote verschillen tussen(onderling)?
Ik ben behoorlijk vertrouwd met Akai samplers en heb er ook nog een aantal,
zoek er een die een interessante aanvulling kan zijn.
Zijn er ook negatieve zaken te melden aan het huis EMU?

Het nadeel aan de emu's is dat ze niet meer gemaakt worden.
dus ook de uitbreidingen niet meer

zoek voor mijn e5000 eigenlijk nog de ascII , een aansluiting voor je qwerty- bord

heb zelf ook nog een yamaha a4000 maar die kan niet tippen aan de emu's snelheid
de Ultra's hebben ook Beat-munging en das een goeie feature!!! instant remiks
percussie loop kan ie a la recycle uit elkaar halen , je kunt dan instant drumparts muten,swingen en tempi veranderen

succes met zoeken...

Hier vind je een goede editor (die nog actief ontwikkeld wordt) voor de EOS samplers.

Ik heb hier ook nog een Akai S5000 staan, te opzichte van de Emu vindt ik de akai erg eerlijk. Het is net of de Emu iets toevoegd aan het geluid, iets positiefs. Ze klinken gewoon warmer vindt ik.

Het grootste pluspunt van de EMU's is volkens velen de filters.

De e5000 ultra heeft overigens slechts 4 outputs standaard.

Dat ding maakt inderdaad veel herrie, voornamelijk door de ventilator die erin zit. Ik heb er zelf ook eentje en mijn pc valt er bijna bij in het niet.

Beatmunging vind ik trouwens niet zo boeiend. Want de ge-slicede stukjes van een beat worden niet naar toetsen gemapped zoals Recycle dat zo mooi kan. Nee, je kan alleen afzonderlijke slices aan of uit zetten en niet makkelijk reorganiseren ofzo. Tenminste, het is mij nog niet gelukt.

Ow, en ik vind dat het altijd wel erg lekker klinkt als je een beat hebt gemaakt en dan de gain flink opschroeven. Er is een funtie Gain in de emu die het volume van een sample kan verharden of verzachten. Gain flink opschroeven zorgt voor een heerlijke distortion.

Het is dus gewoon een prima sampler of samples op te nemen en af te spelen en enigzins te bewerken met filters enzo. Maar vergeleken met Kontakt verbleekt hij nogal. Mede doordat je met software onnoemlijk veel meer mogelijkheden tot geluidsbewerking hebt is mijn mening.

de herrie die gemaakt wordt door de interne hd valt bij mij erg mee.....tis ook afhankelijk van wat voor hd je dr in hebt....

verder : erg vette bakkken die Ultra samplers.....vooral de modulatie matrix en natuurlijk de filters zijn onovertroffen....gooi je drumsamples dr in en je kan eindeloos blijven freaken....natuurlijk is een softsampler makkelijker in het gebruik,maar een E-Mu Ultra sampler klinkt wel ff een stuk beter als een Kontakt bijv....(is niet iedereen met me eens misschien,maar goed)...

de E5000 is een erg uitgeklede versie trouwens,ik zou je aanraden om minimaal een 6400 te nemen,dan heb je al lekker wat ins en outs tot je beschikking...

maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er mee wilt gaan doen....als je een krachtige sample-player zoekt kun je beter Emulator-X of zo aanschaffen lijkt me......maar als je lekker wilt freaken met sampletjes werkt een hardware sampler wel lekker hoor....

ik gebruik mn E4XT alleen nog voor kicks......voor de rest Kontakt en Emu-X...

Origineel geplaatst door extremo
Volgens mij kan in de E6400 geen Hard Disk, in E6400 Ultra kan wel een hard disk, heeft een snellere proccesor waardoor het hele proces van audio bewerken sneller gaat, heeft Beat Munning voor je loops te bewerken.

De E6400 Ultra en E5000 Ultra kan je opwaarderen tot E4xt status.

De E5000 Ultra is bijna identiek aan de E6400 ultra. De E6400 is uit te breiden tot 128 stemmen. De E5000 Ultra is 64 stemmig en niet uitbreidbaar.

De E6400 Ultra heeft standaard 8 uitgangen en de E5000 Ultra heeft er 6 standaard.

Dit zijn volgens mij de grootste verschillen.

Je kunt ook
hier kijken.

in de e6400 kan wel een HD :)

Origineel geplaatst door mono-poly
In de e64 niet denk ik

Hee:confused:

Ik mail met iemand en die heeft de volgende aanbieding:

Heb nog wel een emu 64 met ingebouwde 9,1gb harddisk. Effecten on board, 8 outs, 2 ins, en digital out en ins. Verder nog een stuk of 7 emu format disks erbij. De sampler heeft 64mb geheugen.
Is geen 6400 maar klinkt wel warmer. Zoals het verschil tussen een S5000/6000 en een 3000 serie.

Dit is een EMu 64 met wél een HD:confused:

Iemand ervaring met een 64?
Is deze ook daadwerkelijk warmer qua klank als de 6400?

Ik heb een e64 MET ingebouwde harddisk.... Werkt prima.
Kan 'm niet met andere EMU's vergelijken.
Hij is te koop trouwens, vanwege overstap op Emulator X software sampler.

Origineel geplaatst door extremo
...Volgens mij kan in de E6400 geen Hard Disk, in E6400 Ultra kan wel een hard disk...

Voor de Ultra is (was) een IDE-kitje verkrijgbaar, naast bestaande de mogelijkheid om er een SCSI-schijf in te plaatsen.
Bij mijn weten moet dat (SCSI) ook in de Classic kunnen.
Ik heb hem zelf en heb er gewoon een externe schijf aan hangen. Wel een fantastisch klinkende sampler:kroon:

Origineel geplaatst door Vizion
Voor de Ultra is (was) een IDE-kitje verkrijgbaar, naast bestaande de mogelijkheid om er een SCSI-schijf in te plaatsen.
Bij mijn weten moet dat (SCSI) ook in de Classic kunnen.
Ik heb hem zelf en heb er gewoon een externe schijf aan hangen. Wel een fantastisch klinkende sampler:kroon:

Hoi Vizion,
heb jij zelf de E6400 Classic?

Origineel geplaatst door Vizion
Ja, de classic idd met het Orbit/Phatt rom.
Je mag van mij wel 's testen hoor, woon niet zo ver bij je vandaan...
Laat maar weten :)

Hey Vizion, cool!
Ik had gelezen dat ie met minimaal OS 4.00 ook Akai formaat leest, toch?
Ik weet hoe bepaalde samples op mijn S6000 en 3200Xl klinken en lijkt
me zeker tof om ze eens op jouw E6400 classic te beluisteren.
Ik kan met iemand een EMU E6400 classic ruilen dus ben heel benieuwd!
Woon jij bij Zoe in de buurt?
Ik pb wel even, alvast dank.

Okidoki > nee, Zoe zit in Pur. Ik woon ongeveer net zover maar dan de andere kant op, Hoorn ;)
Ik werk wel in Pur. dus ff langskomen is zo geregeld..

Origineel geplaatst door mikemix
Hey Vizion, cool!
Ik had gelezen dat ie met minimaal OS 4.00 ook Akai formaat leest, toch?
Ik weet hoe bepaalde samples op mijn S6000 en 3200Xl klinken en lijkt
me zeker tof om ze eens op jouw E6400 classic te beluisteren.
Ik kan met iemand een EMU E6400 classic ruilen dus ben heel benieuwd!
Woon jij bij Zoe in de buurt?
Ik pb wel even, alvast dank.

Back