Logic System: Logic

etaoin

Brodgar Tech
Naar aanleiding van deze thread heb ik wat LP's uit de opslag gehaald, waaronder Logic van Logic System. geproduceerd door Hideki Matsutake (o.a. YMO). Deze LP uit 1981 is al genoemd in deze en deze threads, maar volgens mij heeft nog niemand de uitgebreide gear-list van dat ding hier gepost.
Aangezien dit o.a. ook een aardig beeld geeft waar de mannen van YMO in die tijd mee bezig waren post ik 'm hier even. Voor de geinteresseerden dus:

Logic System - Logic
Toshiba/EMI 1981

SYNTHESIZER & COMPUTOR (sic)
E-MU Synthesizer, Moog IIIc Synthesizer, Prophet 5 Synthesizer, ARP Odyssey, Oberheim 8 Voices Synthesizer, Yamaha SS-30, Yamaha CS-10, Polymoog Synthesizer, Yamaha CP-80, Hohner Clavinet D-6, EMS VCS-3 Synthesizer, Pollard Syndrum, Roland Jupiter-4 Synthesizer, Roland Vocoder VP-330, Roland Micro Composer MC-8, Roland Rhythm Composer TR-808, DR-55
ATTACHEMNT
Eventide H-949 Harmonizer, Moog 10 Band EQ, Yamaha Analog Delay, E-1010, Roland Stereo Flanger (SBF-325), Roland Echo RE-555, Roland Stereo Phaser (PH-830), Multron Bi-Phase, Multron Flanger, MXR Stereo Chorus, MXR Distortion, MXR Noise Gate, TC Electronics Phase, Roland Boss Flanger, Roland Boss Chorus, Maxon Stereo Box, Original Interface (for Prophet 5)

De LP heeft overigens een 'musicians' lijst bestaande uit de MC-8, de TR-808, Kenji Omura op gitaar en Hiroki Tamaki op viool :D
Zoals in een van de bovenstaande threads al gezegd werd; mogelijk is dit een van de eerste LPs met een TR-808 op gebruikt is, wat toen nog een hele normale drumcomputer zonder 'geschiedenis' was.

Attachments

• 7.jpg
    7.jpg
    8,5 KB · Bekeken: 89
klopt, staat bij mij ook in de hoes :)
ik schijn de zeldzame dubbel-45 toeren versie te hebben

oh, hoor die mooie bass in het nummer 'unit' !!!

deze plaat is voor mij toch echt een van de belangrijkste platen in de geschiedenis van de elektronische muziek.

Een geniale plaat. Unit en XY? zijn mijn favorieten, en bevinden zich samen met nummers als B2 Unit's 'Riot in Lagos' en YMO's 'Raydeen' in mijn top 10 van favoriete electronische muziek. Het is wel een plaat die niet meer zo makkelijk te vinden is, tot een paar jaar terug kwam ik 'm nog wel 's tegen maar nu echt bijna nooit meer.
Hoe dan ook, om door te gaan op de kitlist van deze japanse meesters: op de achterkant van de YMO plaat BMG staat een douane papiertje met wat spulletjes die ze kennelijk ooit hebben uitgevoerd (ik neem aan voor een optreden? Op de plaat staat daar verder niets over). Altijd leuk om naar te kijken:

ymo_bmg.jpg

Na een snelle blik op het internet leerde dat dhr. Matsutake nog veel meer onder de naam Logic System heeft uitgebracht. De platenwinkel waar ik vaak kwam had wel vaker niet-gangbare platen staan. Van Logic System heb ik nog de plaat 'Venus' en de CD 'Orient Express' te pakken weten te krijgen.

Wat instrumenten info betreft is 'Orient express' vrij summier:

MC4 (logic Special)
MC8
LMD-649 van wat ik gevonden heb is het een 12-bit sampler. Ontwikkeld door Hideki Matsutake van Yello Magic Orchestra (zie plaatje)
Emu System
Moog IIIc
Sequential Circuits Model-1000 (de oorspronkelijke naam voor de Prophet 5)
Oberheim 8-voice
EMC VCS-3

'Venus' geeft helemaal geen info

Attachments

• rec2.gif
    rec2.gif
    57,3 KB · Bekeken: 68
aangezienhet... bladiebla

aangezienhet... bladiebla

er schijnt ook een italo versie van het nummer "Unit" te zijn. heeft iemand die toevallig ?

Ja en die is best wel heel erg goed

Mito - Unit

Dezelfde maakte ook een cover van Automat's droid...die ook wel heel erg goed is...misschien wel dikker dan het orgineel

Back