[HARDCORE] Wexx - Dreaming

dj.wexx

Stamgast
wexx003.gif

You've ever had that feeling, where you're not sure if you're awake or still dreaming?

Misschien iets minder gangbare hardcore dan de ritititieeuw die veel verschijnt op dit en andere forums, maar ik probeer een beetje een eigen stijl te ontwikkelen met invloeden uit meerdere stromingen die me erg bezig houden met dit als resultaat.

Ik ben er zelf aardig tevreden over, maar wellicht dat er hier en daar nog wat bijgeschaafd kan worden, alleen is het me nog niet echt gelukt om daar objectief naar te kijken, aangezien ik 'm nu al zo vaak gehoord heb dat alles goed klinkt :D

Wellicht dat jullie dus goede hulp kunnen bieden om me nog wat meer de goede richting in te duwen om hier een lekkere track van te bouwen.

» Rechtermuisknop -> Doel opslaan als...

Intro is wel lekker alleen de kick mag wel wat harder. Zou bij +- 1.04 mag er van mij wel een harde kick in. Tis niet erg boeiend meer naar dat de kick er weer in komt zeg maar te lang dradig. Geluidje bij 2.14 past er niet bij hij moet vetter hij klinkt te lief kan op zich wel maar dan van die korte tikies, tip gooi een snele lfo op je osc. De melo is wel oke maar had wel iets anders anders gemogen misschien dat dat ook wel aan het geluidje ligt hoor. Die clap klinkt wel oke zo der bij maar zou er meer gelkuiden mee klooien. Dat stuk zo bij 4 min word echt goed opgebouwd maar zou het wat langer rekken dat stukje, ff een kleine stilte en dan BAM lekker los. Ik heb het idee dat je ook iets te veel revurp gebruikt op je synth gelkuidje en kick.

Leuk geprobeert maar niks voor mij iig. iets te vrolijk zeg maar alhoewel ik dank als je die kick zwaarder maakt en harde zet het een stuk beter zou over komen.

tja....ik vind m veels te langdradig,in de break gebeurd te weinig om te boeien....die Matrix sample is al vaker gebruikt....de synth lijn is erg simpel en traag,je had ook wat kunnen klooien met filter bijv....en als de kick erbij komt wat extra noten dr bij,of sneller spelen.....

de kick is op zich wel goed,maar had wel iets extremer gekund,ook in de mix....

voor de rest klinkt alles wel okee,klinkt pro....

Langdradig...eentonig...
OK, ik weet wat me te doen staat, dat is dus het eerste waar ik aan ga werken :D

Daarna nog eens goed kijken naar de geluiden die ik gebruikt heb en proberen m'n bassdrum nog iets op te fokken.
Bedankt voor de tips!
Meer feedback is altijd welkom natuurlijk:biertje:

Snelle melodiëen ben ik zelf niet zo'n fan van trouwens.
Het kán heel vet klinken, maar ik probeer het wel een beetje melodieus en zweverig te houden, dus vandaar die langzamere melodiëen.

begin klinkt wel goed.....
de melodie die er in de break in komt vind ik opzich niet verkeerd.... wel vrij sloom idd maar dat is een kwestie van smaak
na een tijdje word t allemaal wat eentonig.... iets meer afwisseling had wel gemogen..
afbouw is wel weer goed

technisch gezien zit t goed inelkaar en ook de afstemming van geluiden klinkt goed in mijn oren ;)

Ben nu aan het luisteren....

Het begin belooft zeker iets. Je weet in ieder geval sfeer te creeeren. De hihats gaan na een tijdje iets vervelen. Staan ook iets te hard in de mix heb ik het idee.

Door de lage bpm vind ik hem een beetje " zeurderig" klinken met die bassdrum. Net alsof ie te langzaam gepitched staat op een draaitafel.

Na de breuk (break dus :) ) wordt opeens het duistere tintje van het begin omgezet in een tranceachtig iets. Maar wel met met die beukdrum. Klinkt op zich niet slecht, maar of het echt bij elkaar past....

Je hebt goed veel panning gebruikt, zorgt wel voor wat ruimte in je track. Da's goed.
Inderdaad wel iets te eentonig hier en daar.

Dat was het wel zo'n beetje. Al met al een best goeie track.

ik zou persoonlijk wat meer met je bassdrum (kick) spelen..

beetje eqsweepen, filteren, wat reversed kicks ertussen stoppen....

..en misschien moet je je kick 4 of 5 semitones omhoog pitchen, daar wordt ie zowiezo agressiever van

(maar dat is natuurlijk mijn mening)

Back