DJDre - Great Kings

nwgmirage

Ingeburgerd
Heey forumlezers,

Voor degene die er tijd/zin in hebben gaarne even een review van een nummertje van mijzelf.

- trance/dance achtig nummer.
- zo'n 140bpm.
- een wat commerciele opbouw (denk ik).
- met wat samples van "Lord of the Rings" in de break.
- einde van de break bevat 1 drumloop-sample voor 4 maten, rest is zelfgemaakt.
- in de vorm van een mp3'tje van 160kbps (4MB).

Download "DJDre - Great Kings"

Als je reageert, laat me dan weten wat je wel en niet lekker vindt aan het nummer a.u.b. Alvast bedankt!

Groet,
André

:mega:

Damn. Zo'n bagger dat niemand zelf reageert? :confused:

leuk nummer, weinig op aan te merken, behalve

- dat de vocal sample er niet echt bij past naar mijn mening

- dat de lead synth veel te hard staat

Zet de lead synth wat zachter zodat deze samensmelt met de bassline arpeggio's, en het klinkt al een stuk ewenichtiger. De lead overheerst nu de drums die hierdoor wat slap lijken, terwijl deze in het begin en einde van het nummer wel weer goed tot zijn recht komen. De noiseburst/explosion-fx op 1:44 staat echt iets te hard zet die iets zachter en zet er een crash met genoeg mid erbij (je crash kliinkt nu wat ielig ipv krachtig en wordt iets afgekapt). De lead kan ook wel wat predelay in de reverb gebruiken. En ik zou iets van het hoog in je reverb wehalen.
De rest van de mix is ok, behalve dat de kickdrum wel wat compressie kan gebruiken.

Voor zover mijn commentaar ;)

Verder heel ok.

:mega:

vind die vocal sample er wel geinig bij passen, niks op aan te merken.

De synth die je na 1: 44 gebruikt klinkt(hier althans) erg alsof je m in een riool hebt opgenomen. Mag misschien wel een bright hall ofzo over liggen ipv deze.

De kick komt inderdaad nie echt goed uit de verf. Klinkt wat mat/dof. Compressie zou wel kunnen helpen ja. Mis een beetje die tik erin.

Verder wel een leuke track door de geinige arpeggio's

Thnx jongens. Daar heb ik echt wat aan! :okdan:

De synth die je na 1: 44 gebruikt klinkt(hier althans) erg alsof je m in een riool hebt opgenomen. Mag misschien wel een bright hall ofzo over liggen ipv deze.
*D Ik heb idd de lead aardig stuk gemaakt met compressie/eq/distortion... misschien iets te ver daarmee gegaan.

Back